יום רביעי, 2 במרץ 2016

מדור קולנוע וטלוויזיה: טקס פרסי האקדמיה ה-88/ מאת גדעון שדה

שלום לכם. אני יודע שלא העליתי כתבה לעיתון אבל זה היה בגלל לחץ ממבחן. עכשיו אני כאן ואני עושה כתבה קצת שונה. ירין וליאל, אני ראיתי את הכתבות בדואר האלקטרוני שלי, אז אל תדאגו אני אעלה את הכתבות שלכם. אין צורך לבוא בתלונות עדיין.

עכשיו ביום שני או ליתר דיוק בלילה בין ראשון ושני, קמתי בשעה 03:00 לפנות בוקר כדי לראות את טקס פרסי האקדמיה למדע ואומנות לסרטים ה-88 (בקיצור- טקס האוסקר ה-88) בשידור ישיר. עכשיו אתם בטח חושבים למה אני צריך לעשות כתבה משעממת על טקס ארוך בנושא שלא מעניין אותנו ואני משיב: זאת הכתבה שלי, זה מעניין אותי וקמתי בשלוש לפנות בוקר ביום לימודים כדי לראות את זה אז בבקשה תכבדו.

ועכשיו אני מסיים את ההקדמה.


את הטקס ראיתי עם אחי הבכור, שרק מספר שעות לפני הגיע חזרה מנסיעתו לחו"ל עם אבי, וב-03:30 התחיל הטקס. אני ראיתי מספר מועט של הסרטים שהיו מועמדים השנה לעומת שנים קודמות אבל זה לא הפריע לי ממש.
את הטקס הנחה הקומיקאי כריס רוק, שרוב הזמן רק דיבר על המחאה של השחקנים והבמאים השחורים על זה שלא היו מועמדים שחורים השנה, למרות שהיו וזכו בשנים קודמות שחקנים ושחקניות שחורות, וזה התיישן מאוד מהר.
הציפיות שלי היו ש"האיש שנולד מחדש" (The Revenant) יזכה בסרט הטוב ביותר ובעוד קטגוריות גדולות ולא ציפיתי להפתעות.

עכשיו הזוכים: בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר זכה סרט השואה ההונגרי "בנו של שאול" וזה לא ממש היה מפתיע.
בסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר זכה "איימי" שמספר לפי דעתי על הזמרת איימי ווינהאוס (לא יודע לכתוב את שם המשפחה). באפקטים מיוחדים זכה הסרט הנהדר אקס מכינה, שאני נורא אהבתי ועשיתי ב"הפאזל" כתבה עליו, למרות שהוא היה מועמד נגד "מלחמת הכוכבים" החדש, "מקס הזועם: כביש הזעם" ועוד (דרך אגב לדעתי הגיע לזה יותר מועמדויות ולדעתי טוב שזה זכה במשהו).
אוקיי, בואו נעבור לתסריט: תסריט מקורי זכה "ספוטלייט" שנכתב ע"י ג'וש סינגר ובתסריט מעובד זכה "מכונת הכסף" שנכתב ע"י אדם מקיי וצ'ארלס רנדולף שמבוסס על ספר באותו שם.
בפסקול מקורי ביותר זכה אניו מוריקונה עבור "שמונת השנואים" (הפרס היחיד בו זכה הסרט) והשיר הטוב ביותר הלך ל"ספקטר". סרט האנימציה הטוב ביותר הלך ל"הכל בראש" כי כמובן שזה היה הסרט המצויר הטוב ביותר מבין המועמדים, ושאר הדברים הפחות חשובים כמו סרט תיעודי הקצר וסרט האנימציה הקצר הטובים ביותר אפשר לבדוק בויקיפדיה.
הסרט שזכה בהכי הרבה פרסים היה "מקס הזועם: כביש הזעם" שזכה ב-6 אוסקרים על: העריכה הטובה ביותר, עיצוב התלבושות הטוב ביותר, האיפור הטוב ביותר, עיצוב התפאורה הטוב ביותר, עריכת הסאונד הטוב ביותר והסאונד הטוב ביותר.
"האיש שנולד מחדש" זכה כמובן בצילום הטוב ביותר (לא מפתיע כי הצילום היה יחיד במינו) וגם בבמאי הטוב ביותר ולאונרדו דיקפריו סוף כל סוף אחרי הרבה שנים של הפסדים לקח את פסלון הזהב בקטגוריית השחקן הטוב ביותר אך להפתעתי הסרט לא זה בפרס הסרט הטוב ביותר, הסרט שכן זכה היה "ספוטלייט".
במשחק פרס השחקנית הראשית הלך לברי לארסון על "חדר", שהיא קיבלה הרבה מאוד שבחים עליו (אפילו מאח שלי!), פרס שחקן המשנה הלך למארק ריילנס על "גשר המרגלים" להפתעתי הרבה, ופרס שחקנית המשנה קיבלה אלישיה ויקנדר על "הנערה הדנית" ולמרות זאת אני עדיין חושב שהיא הייתה צריכה להיות מועמדת גם על תפקידה בסרט "אקס מכינה".

טוב, עד כאן הכתבה שלי. מקווה שאהבתם את הכתבה, תגיבו בתגובות ועכשיו יש לי לכתוב את הכתבות של ירין ושל ליאל. 

להתראות.     
   

4 תגובות:

  1. גדעון, אני גם חובבת סרטים .... לא כל ג'אנר אבל בכללי זה בילוי מועדף שלי. היכולת לצלול לזמן מסוים לעולמות, שפות ואירועים אחרים מהלך עלי קסם! אני לא צופה בטקס אלא בתקציר של היום אחרי שאז מדברים בעיקר על השמלות.... ועל מה כל אחד אמר ברגע שהחזיק בידו את הפסלון. לקום ב3:00 לפנות בוקר - זה ממש מעיד על השקעה!!תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל! לפחות מישהו מבין את ההשקעה שאני עושה בשביל לראות את הטקס. זה ממש קשה לקום בשלוש בבוקר.

      מחק