יום שני, 14 במרץ 2016

מדור קולנוע וטלוויזיה: אווטאר: כשף האוויר האחרון מאת גדעון שדה

זוכרים שעשיתי כתבה על הסרט "כשף האוויר האחרון" של מ. נייט שמאפ**? לא? יופי! כי אני זוכר את התועבה ההיא! בכל מקרה, נשכח מזה ונעבור ליצירת המופת שממנה יצא הסרט הנוראי ההוא.

הסדרה שנדבר עליה היום היא סדרה אמריקאית שנקראת "אווטאר: כשף האוויר האחרון" ששודרה בניקולודיאון בין 2005 ו-2008 ואני יודע כי ראיתי את סוף הסדרה בארה"ב ב-2008 וזה היה מדהים! בכל מקרה, הסדרה היא מאוד פופולארית בגלל שהיא איכותית מאוד ותמיד מלמדת דברים חדשים מהפילוסופיה המזרחית ומתייחסת לילדים שצופים בסדרה כחכמים ולא מסבירים דברים בצורה מופשטת. בואו נתחיל כבר! כבר אמרתי שאני אוהב את הסדרה?

סדרת המופת של ניקולודיאון. סדרה שבשביל הרבה אנשים נחשבת לסדרה האהובה עליהם, אפילו יותר מסדרות למבוגרים יותר.


הסדרה מתרחשת בעולם שבו אנשים יכולים לכופף את האלמנטים לרצונם ולהילחם איתם. העולם מחולק לפי אומות שהתושבים שלהם מכופפים יסודות שונים: אומת המים, אומת האש, אומת האדמה ואומת האוויר. בעולם יש גם בעולם את האווטאר: אדם שיכול לכופף את כל ארבעת היסודות ולהיכנס לעולם הרוחות, המביאות איזון לעולם. תפקידו של האווטאר הוא לשמור על איזון העולם אך כאשר אומת האש התחילה במלחמה, הוא נעלם.
100 מאוחר יותר, בתחילת הסדרה, אח ואחות משבט המים הצפוני מוצאים ילד קפוא בקרח עם ביזון אוויר. קטארה וסוקה, האח והאחות, מביאים אותו לשבט שלהם והוא מציג את עצמו כאנג, כשף אוויר. מתברר שאומת האוויר עצמה חוסלה ע"י אומת האש בתחילת המלחמה ואנג הוא האווטאר החדש שנעלם מלפני מאה שנה. אחרי שהשבט מותקף ע"י הנסיך זוקו, שהוגלה ע"י אביו ומנסה להחזיר את כבודו בלכידת האווטאר, אנג, קטארה וסוקה יוצאים למסע שבו אנג ילמד לכופף את ארבעת היסודות, לנצח את שליט האש ולהחזיר את העולם לאיזון שוב.

מה אהבתי בסדרה? העולם מוצג בצורה מצויינת, הסיפור הוא נהדר וההתקדמות שלו היא כל כך עמוקה שאי אפשר שלא לאהוב את הסיפור. הדמויות מפותחות בצורה מצויינת ובלתי צפוייה שאי אפשר לא להתחבר אליהם ולצרות שלהם ולכן הם מודלים לחיקוי מעולים לילדים. הסיפור של זוקו וההתפתחות שלו היא כל כך מצויינת שאני יכול להגיד שזה בין ההתפתחויות הטובות ביותר של דמות בטלוויזיה בכלל. הקרבות והכיאורוגרפיה נעשו באנימציה יפיפייה וזה באותו רמה של מנגות קרב הטובות ביותר. הפילוסופיות מהמזרח שמוצגות בסדרה הן עמוקות ומלא תוכן וזה מאוד מסקרן ואז מהסדרה אפשר לקרוא וללמוד ברשת על הפילוסופיות המוצגות בסדרה. ה-voice acting הוא מצויין. השחקנים מביאים כל כך רגש לדמויות ואני מת על כל רגע שהדמויות על המסך ושומעים את קולות השחקנים. הנבלים הם מעולים. אזולה היא מגה כלבה- כלבה שבכלבות! שליט האש מגולם בצורה מעולה ע"י מארק האמיל (לוק סקייווקר מ"מלחמת הכוכבים").

מה לא אהבתי? יש פרקים שהם משעממים ואיטיים ולא ממש עם משהו עמוק להגיד אבל זה די כל הדברים שאני יכול לחשוב עליהם.

אני מאוד אהבתי שהסדרה הושפעה מאנימה ונתנה לזה הרבה מאוד כבוד ורצה שהילדים בניקולודיאון יחשפו לאנימה דרך סדרה אמריקאית שמושפעת מזה קודם לפני שהם הולכים ממש קופצים למים.

דירוג לסדרה: אני נותן ליצירת המופת הזאת 9.5 מתוך 10 בגלל כל מה שאמרתי במה שאני אוהב.
דירוג הסרט: אני שונא את הסרט ואני נותן לו אצבע משולשת אחת גדולה+f*** you מתוך 10. 

טוב, כאן אני מסיים להשבוע ומקווה שתראו את הסדרה עם ההורים כי היא מיועדת לכל המשפחה. תהינו ולהתראות בשבוע הבא במדור הזה ומעבר לו!


6 תגובות:

  1. אחלה כתבה גדעון למרות שאני לא צופה בסידרה הזאת אבל אני יודע ( לא בתוך ) שהסידרה זו יותר טובה מהסרט הנוראי הזה שעשו על אווטאר

    השבמחק
  2. איזה סרט? אל תזכיר בבקשה את הסרט ההוא בכלל. הסדרה נהדרת.

    השבמחק
  3. גם אני אוהב את הסדרה ומתעב את הסרט, צפיתי בסדרה בעברית בניקלודיאון לפני כמה שנים והתחברתי (דרך אגב בדיבוב העברי קוראים לכיפוף כישוף,לזוקו צוקו וכשף האוויר האחרון בכלל לא מוזכר כחלק משם הסדרה), ראיתי גם את "האגדה של קורה" שזו סדרת ההמשך לאוואטר

    השבמחק
  4. שלום אני יקיר הגבר למה אווטאר

    השבמחק
  5. צודק הסרט באמת מעפן ברמות על ואין שום קו עלילה רציף לזה של הסדרה. בנוגע לסדרה היא טובה ושוב הסרט פשוט משעמם ואין שום דימיון בין הדמויות בסדרה לסרט ואני חושב שאם היו עושים סרט על קורה הוא היה מצליח יותר.

    השבמחק
  6. ראיתי את הסדרה ומאוד אהבתי אותה

    השבמחק