יום שני, 21 במרץ 2016

עולם היורה (באנגלית: Jurassic World) \ מאת סאם קטז



שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, היום אני רוצה לשתף אתכם בסרט שצפיתי בו והוא נקרא עולם היורה שהוא סרט מדע בדיוני והרפתקאות אמריקאי שובר הקופות משנת אלפיים וחמש עשרה, והסרט הרביעי בסדרת סרטי פארק היורה. וזהו הסרט השני בסדרה שלא בוים על ידי סטיבן שפילברג ושלא התבסס על אחד מספריו של מייקל קרייטון. והסרט יצא לאקרנים בשתי מעשרה ביוני אלפיים וחמש עשרה. 

במאי הסרט, קולין טרוורו, ציין כי הסרט מתרחש עשרים ושתיים שנה לאחר שהסרט הראשון עלילתית וגם מציאותית, והסרט הראשון יצא לאקרנים בשנת אלף תשע מאות תשעים ושלוש ועוסק בגן חיות בו מוצגים לקהל דינוזאורים משובטים ומהונדסים גנטית. ואני באופן אישי לא כל כך הבנתי את העלילה שלו וזה סרט די טוב והיה שם קטע שאני מאוד אהבתי אך אני לא מגלה מהו ואני ממליץ ( מי שרוצה כמובן ) לכם לצפות בו, שתהיה לכם קריאה וחג פורים שמח.



תקציר ורקע עלילתי :

עשרים ושתיים שנים לאחר מאורעות "פארק היורה", האי איסלה נובלר, אי הממוקם מחוץ לחוף האוקיינוס השקט של מרכז אמריקה ליד קוסטה ריקה, כולל כעת פארק שעשועים וגן חיות חדש של דינוזאורים בתפקוד מלא הנקרא "עולם היורה", כפי שנקרא במקור "פארק היורה" בידי ג'ון האמונד מהסרט הראשון. בפארק נמצאים דינוזאורים צמחוניים (טריצרטופס, אפטוזאורוס, סטגוזאורוס ואנקילוזאורוס) בשטח הפתוח, גורי דינוזאורים בפינת ליטוף (טריצרטופסים צעירים משמשים כ"סוסי רכיבה" לילדים בדומה לסוסי פוני) וישנן הופעות האכלה של הטירנוזאורוס רקס והזוחל הימי הענק מוסזאורוס. הפארק החדש נמצא בבעלותו של סיימון מאסראני, המנכ"ל של "תאגיד מאסראני".

לצד הפארק עצמו, עוסקת החברה במיזמי דינוזאורים שמטרתם להניב יותר רווחים. אוון גריידי (כריס פראט) הוא חבר בצוות האתר של הפארק שעוסק במחקר התנהגות על קבוצת ולוצירפטורים הידועים בשם: בלו, צ'רלי, דלתא ואקו. למרות התנגדותו, מטרת המיזם היא לאלף את הרפטורים ולהפוך אותם לכלי נשק. בנוסף, לבקשתו של התאגיד של מאסראני, הגנטיקאים של הפארק יוצרים בהנדסה גנטית דינוזאור חדש והיברידי הידוע בשם איינדומינוס רקס (או I-Rex בקיצור) ודינוזאור זה ממין נקבה משמש בתור הנבל הראשי של הסרט. דינוזאור זה נוצר בהנדסה גנטית מה-DNA של גיגאנוטוזאורוס, קרנוטאורוס, רוגופס, מיונגזאורוס, ולוצירפטור וכן דו-חיים וזוחלים מודרניים על מנת להיות מפחיד ככל האפשר וכך להגביר את נוכחות המבקרים בפארק בהיותו אטרקציה חדשה ומפחידה.



הנה קטע מתוך הסרט שאותו אני אהבתי והסרטון השני הוא מאת Nostalgia Critic ששם הוא נותן ביקורת על הסרט ושתהיה לכם צפייה נעימה :




הנה הכתובת למי שרוצה לצפות בסרט המלא :


6 תגובות:

  1. I'm the motherf****** T-Rex! T-Rex. משפט קורע מצחוק.

    השבמחק
  2. פארק היורה הוא אחד מהסרטים שמאוד אהבתי לראות והכתבה שלך עשתה לי חשק לראות גם את הסרט הנוכחי.!

    השבמחק
  3. וואו סאם!
    הייתי בטוח שאף פעם לא יפרסמו כתבה על עולם היורה.
    אני חשבתי שזה היה סרט מעולה!
    העלילה מצוינת, האפקטים ברמה אכותית, ואפילו היו קטעים שהשתמשו ברובוטים ולא באנימציה!
    בקיצור, כתיבה מצויינת, הסברת כמו שצריך, ובכלל השקעת בכתבה כל הכבוד!

    השבמחק
  4. עולם היורה הוא סרט ממש טוב ראיתי אותו בקולנוע וממש נהנתי ואני ממליץ גם לאחרים לראות אותו

    השבמחק
  5. שמעתי שזה סרט מאוד טוב

    השבמחק