יום ראשון, 10 באפריל 2016

חג פסח \ מאת סאם קטז

Related image

"הוֹי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, זָכְרוּ הַטּוֹב אֲשֶׁר עָשִׂיתִי אֶתְכֶם וְהֵקִימוּ בְּרִיתִי לַמַּעַן אָקִים בְּרִיתְכֶם וְאוֹתִי תִּרְאוּ וְהֶאֱמִינוּ בַּאֲשֶׁר הוֹרַדְתִּי לְקַיֵּם אֶת אֲשֶׁר בְּיֶדְכֶם וְלֹא תִּהְיוּ רִאשׁוֹנִים לְכַחֵשׁ בָּהּ"

 ( סוּרָה 2, 40 )

שלום לחברי מערכת העיתון היקרים והיקרות, היום אני רוצה במיוחד לשתף על חג הפסח בגלל המסיבת סיום של שכבת י"ב וגם בכיתה שלי אנחנו נחגוג את ליל הסדר יחד עם כיתת נעלה מי"א . ולמרות שזה לא החג שלי בכלל אני די דווקא אוהב את החג הזה כי יש בו חופשה ארוכה מאוד אבל אני יותר אוהב את סיפרו של הנביא משה עליו השלום כי לי בתור מוסלמי גם אני מאמין בנביא משה עליו השלום כי הוא מוזכר בקוראן הרבה פעמים בשם "כלים אללה"- מי שאלוקים דיבר אתו ישירות  את קולו שלי אלוהים ישירות. 


ולפני זה אני אתן הקדמה קצרה על פסח : פסח הוא חג יהודי שבו מציינים את יציאת בני ישראל מעבדות מצרים לחירות, שחלה ביום הראשון לחג, במקביל למכת בכורות. שמו של החג נובע מהפסוק : "ואמרתם זבח פֶּסַח הוא לה', אשר פָּסַח על בתי בני ישראל בְּנָגְפּוֹ את מִצְרַיִם ואת בתינו הציל..." (ספר שמות, פרק י"ב, פסוק כ"ז), שתהיה לכם קריאה נעימה ומה אתם חושבים על הציטוט ? ועוד משהו בתמונה זו דמותם של הנביא משה עליו השלום ואחיו אהרן טושטשו כדי לכבד אותם אז אני מקווה שתבינו .


הקדמה :

פֶּסַח (או בשמו המקראי: חַג הַמַּצּוֹת) הוא חג יהודי מקראי, הראשון מבין שלוש הרגלים. פסח נחוג שבעה ימים, מט"ו בניסן ועד כ"א בניסן. היום הראשון והאחרון מוגדרים כיום טוב, והימים שביניהם מכונים חול המועד.

פסח מציין את יציאת בני ישראל מעבדות מצרים לחירות, שחלה ביום הראשון לחג, במקביל למכת בכורות. שמו של החג נובע מהפסוק: "ואמרתם זבח פֶּסַח הוא לה', אשר פָּסַח על בתי בני ישראל בְּנָגְפּוֹ את מִצְרַיִם ואת בתינו הציל..." (ספר שמות, פרק י"ב, פסוק כ"ז) היום האחרון לחג, המכונה שביעי של פסח, מציין את נס קריעת ים סוף.

מצוות החג המרכזיות הן איסור אכילה ובעלות על חמץ במהלך כל החג, אכילת מצה וסיפור יציאת מצרים ביום הראשון של החג. הלילה הראשון של החג הוא ליל הסדר, שבו מצווה מן התורה לאכול מצה ולספר על יציאת מצרים, ומדברי חז"ל לאכול מרור ולשתות ארבע כוסות יין. בזמן שבית המקדש היה קיים, התקיימו בחג הפסח גם מצוות העלייה לרגל לירושלים והקרבת קורבן פסח בערב פסח, ואכילת קרבן פסח בירושלים בליל ראשון של פסח עד חצות הלילה.

ערכים העומדים בבסיס החג הפכו לסמל תרבותי ודתי אוניברסלי. סיפור יציאת מצרים והיציאה לחופשי מעבדות העומדים בלב חג הפסח, הפכו את החירות לערך משמעותי המקבל ביטויים רחבים יותר בחג מעצם הסיפור ההיסטורי. המונח "יציאה מעבדות לחירות" השאוב מחג הפסח הפך לביטוי שגור בשפה העברית בהקשרים שונים.


את המשך אתם יכולים לקרוא בויקיפדיה והנה שני סרטונים שכדאי לכם לצפות בהם  :



5 תגובות:

  1. תגיבו לכתבה, מה עד כדי זה מסובך

    השבמחק
  2. תגיבו לכתבה, מה עד כדי זה מסובך

    השבמחק
  3. סאם, אני לגמרי מסכימה שיש בסיפור יציאת מצרים ערכים לכל אדם ולכל תרבות בכל זמן. שמחה שאתה כותב ופעיל במערכת, תשתף גם בבילויים וחוויות בחופש... חופש נעים!

    השבמחק
  4. סאם, אני לגמרי מסכימה שיש בסיפור יציאת מצרים ערכים לכל אדם ולכל תרבות בכל זמן. שמחה שאתה כותב ופעיל במערכת, תשתף גם בבילויים וחוויות בחופש... חופש נעים!

    השבמחק