יום שלישי, 12 בדצמבר 2017

יום המורה \ מאת סאם קטז



"תיקון העולם משמעו תיקון החינוך"
( יאנוש קורצ'אק ז"ל )

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, אני רוצה לספר לכם שאתמול בבית הספר צוין יום המורה שהוא יום הוקרה והערכה למורות ולמורים, לגננות ולגננים על עבודתם בחינוך דור העתיד והצדעה לכל העוסקים והעוסקות במלאכת ההוראה.  ( יום המורה צוין בתאריך : כ"ג בכסלו, 11.12.2017 )

אני ביחד עם תלמיד בשם ביבס העברנו פעילות נחמדה ליום המורה בכיתה ט' 3 ופלוס הראנו להם סרטון שמסביר על יום המורה ואחרי הסרטון ביבס נתן דפים ואמר לכל אחד לכתוב ברכה על המורים ואני כמובן כתבתי ברכה לשירי והיום שירי אמרה לי כמה היא התרגשה מהברכה שכתבתי לה ובינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה וחג חנוכה שמח.


מטרת יום המורה :

מטרת יום המורה היא להביע את ההערכה והוקרת התודה שרוחש הציבור למוריו ומורותיו מתוך הבנה כי הם המפתח להצלחה. יום המורה הוא תוצר של שותפות הארגונים והגופים החינוכיים המובילים בישראל, לצד אנשי רוח ונבחרי ציבור אשר ביקשו לשים את המורות והמורים במרכז השיח הציבורי ולהודות להם/ן על המסירות והעבודה מלאת המשמעות. במסגרת אירועי יום המורה משולבת פעילות ענפה בבתי הספר, ברשויות המקומיות, בתקשורת המסורתית והדיגיטלית וכן בכנסת ישראל ובמשרדי הממשלה השונים.

יום המורה בישראל :

בשנת 2007 הגישה חברת הכנסת רונית תירוש את הצעת חוק זכויות המורה ובה הצעה לציון יום המורה בישראל ב-5 באוקטובר. הצעה זו ביקשה להגדיר בחוק את תנאי הכניסה למקצוע ההוראה, בדומה למקצועות כמו עריכת דין וראיית חשבון, להעניק השתלמויות והכשרה מקצועית למורה כחלק ממשרתו, לדאוג לזכות הבסיסית לסביבת עבודה נוחה, ולהגביר את מידת האוטונומיה המקצועית של כל מורה בתחום הוראתו. הצעת החוק אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה ב-28 בינואר 2007, אך הצעת החוק לא עברה במליאת הכנסת. בשנת 2008 עלתה ההצעה בשנית על ידי חברת הכנסת רונית תירוש וחבר הכנסת סילבן שלום, הפעם עם הצעה לשינוי המועד של יום המורה. בשל צמידות התאריך המקורי (5 באוקטובר) ליום פרוץ מלחמת יום הכיפורים ובשל העובדה שתאריך זה נופל לא אחת ימי חופשה מבית הספר, הוחלט לבחור תאריך חדש. ההחלטה הייתה לבחור ליום המורה תאריך עברי מתאים ולקשרו לאחד מהמועדים הקיימים על לוח השנה. התאריך שנבחר ליום המורה הוא כ"ג בכסלו, הצמוד לחג החנוכה, מתוך השאיפה שחג האור ויום הוקרת המורה יהיו סמוכים זה לזה סמלית.


הנה שני סרטונים נחמדים ליום המורה :


4 תגובות:

  1. מחמם את הלב שבחרת לציין את יום המורה ובעיקר להסביר מה המטרה שלנו. כל הצוות החינוכי עושה את העבודה שלו באהבה רבה ותשומת לב גדולה ונעים לקבל הערכה מיוחדת על כך. תודה סאם

    השבמחק
  2. סאם,
    תודה על השיתוף. באמת מרגש שמציינים יום במיוחד להערכת העבודה שלנו...

    השבמחק