יום חמישי, 18 בינואר 2018

מסע ישראלי, מכינת מצפן 2018 \ מאת סאם קטז

"Indeed, we thus reward the doers of good"

Quran 37:131 ) (

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, אני רוצה להגיש בפניכם כתבה על המסע הישראלי במסגרת של מכינת מצפן שבו יצאנו לטייל בתל אביב יפו במשך שלושה ימים. אני רוצה לומר לכם קודם שהיה לי מאוד כיף במסע הזה כי הייתי עם חברים טובים שלי, היו צחוקים וגם הכרנו את העיר עצמה וגם פגשנו כמה מפורסמים ועשינו סלפי איתם ואתם תראו בהמשך של הכתבה בזה שתלחצו על "קרא עוד". בינתיים שתהיה לכם שבת שלום נעימה ונתראה עד אז + היו לנו חולצות של המסע והסמל בזה שהיה מצויר מפת של תל אביב יפו שאותה אני ציירתי והיה עליהם רשום תל אביב בשלושת השפות וזה היה רעיון שלי רק שתדעו: עברית, ערבית, אנגלית, ורוסית ומה אתם חושבים על הציטוט ? .

קודם כל אתן הקדמה קצרה על תל אביב יפו: תֵּל אָבִיב-יָפוֹ (בערבית: تل أَبيب-يافا), הידועה לרוב כתל אביב, היא עיר במחוז תל אביב בישראל, במישור החוף הדרומי, המרכזית מבין ערי גוש דן והשנייה בגודל אוכלוסייתה בישראל. העיר חברה בארגון פורום ה-15. תל אביב-יפו שוכנת לחוף הים התיכון על אדמת כורכר. בשטחה זורמים נהר הירקון ונחל איילון. היא גובלת ממערב בים התיכון; מדרום בערים בת ים וחולון; ממזרח בערים רמת גן, גבעתיים, בני ברק ופתח תקווה; ומצפון בערים רמת השרון והרצליה.

היום הראשון ( 16.1.18 ) :

היום באנו לבית הספר והתארגנו לקראת המסע. עלינו למיניבוס ועשינו צחוקים במהלך הנסיעה עד שעשינו הפסקה בתחנת דלק דור אלון, ישבנו ודברנו בנינו וגם צחקנו קצת ואחרי זה עלינו למיניבוס ונסענו עד שהגענו לתל אביב. ירדנו והלכנו למוזיאון מורשת יצחק רבין ז"ל וקיבלנו הדרכה שם וכמובן תוך זה הסתכלנו על התמונות שהיו שם וגם ראינו את החדר שבו רבין ישב וצפה במשחק של הפועל תל אביב... היה לנו נחמד במוזיאון ואחרי כך יצאנו ממנו ועלינו למיניבוס ונסענו לשוק הכרמל ובדרך ככה ראינו את אמנון לוי והחבר'ה כמובן התרגשו והתלהבו מאוד ואז ירדנו ועשינו טעימות כגון: שווארמה, קבב. ואני פגשתי בזכות שירי את עובדיה שזה הבחור שאומר "ינעל העולם" ומשם אנחנו קיבלנו זמן חופשי להסתובב, אני, איתמר, ותמר הסתובבנו בשוק עד שבשלב מסוים החלטנו לחזור כי אמרו לנו להיפגש בשעה 4 במשהו... כולם הגיעו ומשם הלכנו ופגשנו את הזמרת מירי אלוני והיא שרה את שיר השלום ואנחנו שרנו ביחד איתה. אחרי זה הלכנו לכיוון המיניבוס והוא איחר ובכל זאת עלינו עד שהגענו לאכסניית בני דן ( שהייתי בה כבר בסמינר של מחזור י"ג ) ושם התארגנו בחדרים שלנו ואני ישנתי עם איתמר, אביתר, וחן. ובערב  אכלנו ארוחת ערב ולאחר זה הלכנו לקומה ראשונה ועשינו שם טיפוף עד שגמרנו ומכאן חזרנו לחדרים והלכנו לישון.

תוספת : במהלך היום ביקרנו בכיכר רבין שבו לפני 22 שנה הוא נרצח ועשינו טקס קטן לכבודו ותוך זה נסינו להדליק נרות נשמה אבל הרוח לא אפשרה לנו וויתרנו ומשם חזרנו למיניבוס ונסענו לשוק הכרמל וזהו, היה לי  כיף מאוד ביום הראשון.

היום השני ( 17.1.18 ) :

אני קמתי והתפללתי את תפילת הבוקר המוסלמית. אני נשארתי ער כי לא הרגשתי עייף ועוד שחן, איתמר, ואביתר ישנו כמו עצים. לאחר מכן חן ואיתמר התעוררו + חן צחצח שיניים ואיתמר החליף בגדים ואביתר ישנן כמו דוב גריזלי... מכאן נסענו לקריה ושם סיירנו בבניין עד שהגענו לבור שבו צה"ל דן את העניינים שלו ומשם חזרנו לבניין ופגשנו את סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי, לא אביב כוכבי שלמד בכיתות נווה. הוא סיפר לנו על התפקיד שלו ואנחנו סיפרנו לו על עצמנו בזה שהקראתי מולו דף שהכנו יום לפני המסע והצוות שלנו התרגש ולפני שעזבנו עשינו צילום איתו ומשם ירדנו וסיירנו בגן הפסלים העתיקים שסימל ארבעה מקומות היסטוריים : ירושלים, קיסריה, טבריה, והרי הנגב. אחר כך נסענו לכיוון יפו. ביקרנו בשוק הפשפשים וראינו דברים שלא רואים יום: כלי נגינה, יוקליילי ודרבוקות, בגדים למכירה ועוד כל מני דברים שמאפיינים את השוק. עברנו ליד ד"ר שקשוקה, מגדל השעון המפורסם ומסגד של יפו, אני התפללתי בו יחד עם האימאם ואחרי זה התפללתי בחוץ כדי שהחבר'ה יראו וזה ריגש אותם. חזרנו לאכסניה ואכלנו ארוחת ערב, כאשר לקראת 20:00 יצאנו לכיוון נמל תל אביב, שם חזינו במגדלורים ובנהר הירקון, חצינו את גשר הירקון וראינו את הים הסוער. לבסוף הגענו לקפה "גרג", שכלל באותו מקום את "צומת ספרים", והתפנקנו על חשבון הצוות כשאכלנו כל אחד\ת וופל בלגי עם תוספות של שוקולד נוטלה, קצפת ועוד, ובנוסף גם שתינו שתייה חמה. ציינו את ימי ההולדת של חודש ינואר וסיכמנו את המסע. בכך הסתיים היום הזה + נתנו לאילן המדריך מתנה ומשם עלינו למיניבוס וחזרנו לאכסניה ומפה הלכנו לישון... בקיצור היה מצוין.

היום השלישי והאחרון ( 18.1.18 ) :

כרגיל אני התעוררתי והתפללתי את תפילת הבוקר המוסלמית. ואחרי זה בשעה שש הערתי את תמר משום שהיא בקשה ממני וכחבר טוב עשיתי את זה ולאחר מכן איתמר, חן, ואביתר התעוררו ומשם שאר חברי המכינה, הלכנו לאכול ארוחת בוקר וגמרנו לאכול ואנחנו הכנו לעצמנו סנדוויצ'ים לצהריים ובינתיים הבאנו את התיקים הגדולים שלנו כדי שנשים אותם במיניבוס. ומכאן הגענו לעמותת אליפלט ושם יחד עם עוד מתנדבים נוספים עזרנו להם בכל מני דברים כמו: אוכל, ביגוד וכ"ו... אני גררתי עגלה והיא הייתה עמוסה וכבדה ונהייתי גמור ועייף, אנחנו הגענו למועדוניות ולגנים ובהם ראינו את הילדים וחלק מהבנות שמחו מאוד לראות אותם. אני שמחתי לראות מצד אחד אבל מצד שני היה לי קצת קשה לראות את תנאי המחייה שלהם ובכל זאת נתתי חיוך כי אני עשיתי בשבילם משום שהדת שלי מצוה לי כמוסלמי לעשות. לאחר מכן עשינו סיכום איתם והצוות של העמותה מאוד שמחו שעזרנו להם ואחרי זה עלינו למיניבוס  וכעבור כמה זמן ירדנו ליד קניון ובו קנינו ואילן המדריך הראה לנו קיר שמראה איך תל אביב יפו הייתה אז ועד היום. מכאן נסענו עד שהגענו לרחוב מסוים ובו ראינו את הבניין שבו דוד בן גוריון ז"ל הכריז על הקמתה של מדינת ונכנסנו לכמה דקות עד שיצאנו ועלינו למיניבוס... אנחנו נפרדנו מאילן ומשם המשכנו הביתה, בדרך עצרנו להפסקה ואני קניתי לי ולתמר גלידת פיצוץ כי היא בקשה ושוב כחבר עשיתי את זה.... מכאן עלינו ונסענו לכיוון עפולה. הגענו לעפולה ואני נפרדתי בחיבוק קטן מתמר ומפה הלכתי לאבא שלי ומשם חזרנו הביתה, הסוף !!!

לסיכום :

אני מאוד נהניתי בשלושת הימים האלו במיוחד שהתנדבנו בעמותת אליפלט בלחלק אוכל וביגוד וגם היה לי טוב לראות את הילדים שמחים. בהיבט החברתי היה לי כיף מאוד משום שעשיתי צחוקים עם איתמר, תמר, ואביתר וגם שוחחתי עם אילן המדריך שגם לו יש חוש הומור טוב. בקיצור היה לי כיף מאוד במסע הזה.