יום שני, 12 במרץ 2018

יום המעשים הטובים 2018 \ מאת סאם קטז


Image result for ‫יום המעשים הטובים 2018‬‎

שלום לכם קוראים וקוראות יקירים ויקרות, אני רוצה להגיש בפניכם כתבה על יום מעשים טובים או יום המעסיק שיצוין מחר ( 13.3.2018 ) והיום אנחנו חניכי המכינה יחד עם אורנה ארגנו את חדר האוכל לכבוד היום הזה + אני וספיר אלון נקריא דף שקשור ליום המעסיק ואני קצת מתרגש למחר אבל אני מרגיש מוכן ואני פחות לחוץ. בינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה ונתראה בטיול השנתי של נווה.

הנה הקדמה על יום מעשים טובים : יום מעשים טובים הוא יום בינלאומי, שמטרתו להרחיב את מעגלי עשיית הטוב בעולם ולעודד כמה שיותר אנשים לעשות מעשה טוב למען החברה, הקהילה והסביבה וזהו יום שיא המסכם פעילות מתמשכת של עשיית טוב, המתקיימת לאורך כל השנה ומקדמת את הקשר הקהילתי, מגדילה ערבות הדדית ומרחיבה מעגלי עשיית הטוב וההתנדבות. יום זה החל בישראל כיוזמה מקומית של אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון בשנת 2009, וכיום מעורבות בו גם מדינות אחרות בעולם.


רקע :

יום מעשים טובים הוא פרויקט הדגל של עמותת רוח טובה, אשר פועלת כל השנה לחיבור בין אנשים המעוניינים להתנדב לבין עמותות וארגונים הזקוקים למתנדבים, וממומש בחסות הקרן המשפחתית על שם תד אריסון. הרעיון הבסיסי ביום זה הוא לעודד כל אדם לעשות מעשה טוב, גדול או קטן, מחיוך למישהו ועד  להובלת יוזמה רחבת היקף והשפעה על הזולת והסביבה.

ביום מעשים טובים מוזמנות עמותות, רשויות מקומיות וארגונים לתועלת הציבור לגבש רעיונות לפעילויות התנדבות שיתאימו לצרכיהם ולהיעזר בעמותת רוח טובה כדי להוציאן לפועל.

בין הפעילויות הפופולריות ביום זה: שיקום וטיפוח מבנים המשמשים עמותות, שתילת גינות קהילתיות, הפעלות במועדוניות ילדים, ביקור בבתי קשישים, קיום אירועי חוצות עירוניים ברוח התנדבות וקיימות ועוד.

בעוד שבתחילת הדרך, לקחו חלק ביום זה עשרות בודדות של רשויות מקומיות יחד עם כ- 7,000 מתנדבים מכל הארץ, בשנת 2016, יום מעשים טובים העשירי, השתתפו מרבית הרשויות המקומיות בישראל ונרתמו למעלה ממיליון ושלוש מאות אלף ישראלים ו-1,600 חברות עסקיות במסגרת 14,000 פרויקטים קהילתיים וסביבתיים.

יום זה נחשב לחוצה גבולות, דתות ותרבויות ומצוין בפעילויות רבות בקרב החברה החילונית, החרדית וערביי ישראל.


יום מעשים טובים בעולם :

יום מעשים טובים הפך לגלובלי בשנת 2011, עם מיליוני משתתפים מכל רחבי העולם, מארצות הברית ועד טאיוואן, מרוסיה ועד אוגנדה, אנשים מתרבויות ומדינות שונות התאחדו כדי לעשות טוב.

באמריקה הלטינית, אירועי יום מעשים טובים גדולים התקיימו בפנמה, קוסטה ריקה, ברזיל, פרו, ו -16 מדינות נוספות באזור. ב-2016 התקיים שיתוף פעולה רחב היקף עם ברזיל אשר כלל 10,000 מתנדבים לאורך המדינה והשתתפותם של 40 ערים, בניהם ריו דה ז'ניירו, ברזיליה וסאו פאולו.

משנת 2014 נאסד"ק מארח את יום מעשים טובים בטקס סגירת המסחר בבורסה, ובכך פועל להעלאת המודעות החברתית בקרב קהילת העסקים הבינלאומיים.

ביום מעשים טובים האחרון בכיכר הרולד, ניו יורק סיטי, תמך השחקן האקטיביסט אדריאן גרנייה ביוזמה ואמר: "זה חשוב שיהיה יום בו נוקיר ונעריך אנשים נפלאים שמסורים לעשיית טוב".

השנה יום מעשים טובים הבינלאומי יתקיים ביום ראשון, ה-15 באפריל 2018.



הנה שני סרטונים שקשורים ליום המעשים הטובים + בשנה שעברה גדעון פרסם כתבה על היום הזה ואתם מןזמנים לקרוא אותה :


תגובה 1:

  1. אני כל כך שונה את היום הזה מי שרוצה באמת לעשות טוב לאחרים עושה את זה כל יום לא צריך איזה יום מיוחד סתם לא מוכשרים ממציאים יום ברבים אני רוצה להמציא יומי יקיר מה אני יכול לעשות את זה

    השבמחק