יום שני, 16 באפריל 2018

סרן צביקה קפלן ז"ל \ מאת סאם קטז




יִזְכֹּר עַם יִשְׂרָאֵל אֶת בָּנָיו וּבְנוֹתָיו הַנֶּאֱמָנִים וְהָאַמִּיצִים,
חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגָנָה לְיִשׂרָאֵל,
וְכָל לוֹחֲמֵי הַמַּחְתָּרוֹת וַחֲטִיבוֹת הַלּוֹחֲמִים בְּמַעַרְכוֹת הָעָם,
וְאַנְשֵי קְהִלּוֹת הַמּוֹדִיעִין, הַבִּטָּחוֹן, הַמִּשְׁטָרָה וְשֵׁרוּת בָּתֵּי הַסֹּהַר,
אֲשֶׁר חֵרְפוּ נַפְשָׁם בַּמִּלְחָמָה עַל תְּקוּמַת יִשְׂרָאֵל,
וְכָל מִי שֶׁנִּרְצְחוּ בָּאָרֶץ וּמִחוּצָה לָהּ בִּידֵי מְרַצְּחִים מֵאִרְגּוּנֵי הַטֵּרוֹר.

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, לכבוד יום יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שיצוין ביום רביעי הזה אני רוצה להגיש בפניכם כתבה על סרן צביקה קפלן ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן והוא קרוב משפחה של איתמר מקסב שהוא חבר מאוד טוב שלי ושנינו לומדים במכינת מצפן השנה. אני רואה ביום הזיכרון כיום קשה כי ביום הזה ההורים השכולים מתאבלים מות בניהם ובנותיהם שהקריבו את נפשם עבור מדינת ישראל מאז הקמתה ושלא לדבר על המעבר הקשה בין יום הזיכרון לחגיגות יום העצמאות אבל חשוב לציין את יום העצמאות כי בזכות הקרבתם ואומץ ליבם אנחנו חוגגים 70 שנה למדינת ישראל ובינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה ויום עצמאות שמח ואני גם כמובן מאחל לכל המשפחות השכולות שלא ידעו עוד צער.


מי הוא צביקה קפלן ז"ל :

בנם של צילה ויהודה. נולד ביום כ"ח בניסן תשמ"ו (6.5.1986) בחיפה. אח לציפורה (ציפי) אחותו התאומה ולאלישבע. בעלה של עדי ואב לאלקנה ונדב. התגורר בקיבוץ מירב.

צביקה נולד, גדל ובגר בשכונת נווה שאנן בחיפה. הוא למד והתחנך בבית הספר היסודי הממלכתי-דתי "רמב"ם" בשכונת מגוריו. מגיל צעיר ניחן בטוב לב, חוש הומור ושובבות, אך מעל הכול בלטה רגישות גבוהה לזולת.

בתקופת לימודיו בחטיבת הביניים ובישיבה התיכונית "יבנה" שבחיפה עירו, כנער מתבגר חברותי ודעתן, היה צביקה חניך פעיל בתנועת הנוער "בני עקיבא" והלימודים קיבלו מקום משני. בעיני מוריו הוא היה "נציג ההסתדרות" של שכבת גילו, מלא דאגה ופעלתנות לטובת תלמידים שהתקשו להשתלב מבחינה חברתית. הוא פעל בצנעה וללא התלהמות, תוך מתן כבוד למורים. באופן טבעי הדריך צביקה בסניף "בני עקיבא" שבנווה שאנן, הפך ליושב ראש תנועות הנוער בעיריית חיפה ואף נבחר לכהן כראש העיר חיפה ליום אחד, במקומו של עמרם מצנע. באכפתיות ובמעורבות הצטרף למחאת בני נוער על תופעות תרבותיות כמו נהירה אחר כוכבי זמר מחו"ל, ומאוחר יותר השתתף בהפגנות פוליטיות במחאה על עקירת היהודים מגוש קטיף והרס היישובים.

משהחל מבצע "צוק איתן" קיבלה חטיבת "גולני" את משימת חיסול תשתיות הטרור והמנהרות במחנה סג'עייה בעזה. יומיים אחרי הכניסה הקרקעית לעזה וכמה שעות לאחר כניסת חטיבת "גולני" לסג'עייה, ביום כ"ב בתמוז תשע"ד (20.7.2014), נפגעה חוליית הפיקוד ממטח טילים. סרן צביקה קפלן נפל בקרב. בן 28 היה בנפלו. באותה תקרית נהרג גם הסמג"ד (סגן מפקד גדוד) רב-סרן צפריר בר אור והמג"ד נפצע. צביקה הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה. הותיר אחריו אישה ושני ילדים, הורים ושתי אחיות.

בלילה שלאחר נפילתו של צביקה הוקם מתוך השבר "כח צביקה" על ידי נוער קיבוץ מירב בשיתוף מבוגרים מהקיבוץ. "כח צביקה" שם לנגד עיניו את העשייה למען החברה וחיזוק הרוח בעם ישראל ובצבא על ידי מפגני תמיכה, ביקורי פצועים בבתי חולים, הגעה למוצבים עם חבילות ללוחמים. לזכרו של צביקה נפתחו דפי הפייסבוק: "זוכרים את צביקה", "כח צביקה" ו"כח צביקה חיפה" .

להנצחתו פרצו חבריו "שביל רטוב" בפארק המעיינות ליד בית שאן. שם אהב צביקה לטייל ולרוץ מדי שבוע.


הנה סרטון שהוקדש עבורו + מי שרוצה לדעת עליו בהרחבה מוזמן להיכנס לכתובת הזו :


3 תגובות:

  1. אני מצטער על החייל הזה שנהרג

    השבמחק
  2. סאם היקר כל הכבוד על זה שאתה מציין ומזכיר שלא נשכח את האנשים הטובים שהקריבו את עצמם בשביל שנחיה במדינה היום.
    תודה רבה אתה מדהים.
    בר.

    השבמחק