יום שלישי, 10 באפריל 2018

ראיון עם טל מאור \ מאת סאם קטז


כתבה : טל מאור מראיין : סאם קטז

Ghetto Fighters' House.jpg

מוזיאון לוחמי הגטאות

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, לכבוד ערב יום הזיכרון לשואה לגבורה שיהיה מחר, אני רוצה להגיש בפניכם כתבה שבה עשיתי ראיון עם טל מאור שהיא בת לדור שלישי וכל הסבים של טל הם ניצולי שואה והם גרים בקיבוץ לוחמי הגטאות. אני שמחתי לראיין את טל ולשמוע את הסיפור שלה כי לפני זה לא ידעתי שהיא בת לדור שלישי של ניצולי שואה ועכשיו אני יודע. בינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה ותגיבו לכתבה הזו כי מדור פה על הסבים של טל.

הנה הקדמה על לוחמי הגטאות : לוֹחֲמֵי-הַגֵּיטָאוֹת הוא קיבוץ בגליל המערבי, שהוקם בשנת 1949 על ידי ניצולי השואה, פרטיזנים ולוחמי הגטאות, בהם לוחמי מרד גטו ורשה יצחק צוקרמן וצביה לובטקין. בקיבוץ הוקם בית לוחמי הגטאות, המשמש כמוזיאון לתולדות השואה על שם יצחק קצנלסון.


שאלתי את טל שאלות ואילו התשובות שלה :

1.איזה דור את של השואה ?

"דור שלישי. כל הסבים שלי ניצולי שואה"

2.מה הקשר שלך לשואה ?

"נולדתי וגדלתי בקיבוץ לוחמי הגטאות שכל המייסדים שלו ניצולי שואה, חלקם לחמו במרד גטו וורשה. השם שנבחר לקיבוץ מבטא את זה ובקיבוץ מוזיאון גדול שמספר על השואה. כל שנה ביום השואה יש עצרת מרשימה שמגיעים אליה מכל הארץ. המשפחות של הסבים שלי, ההורים והאחים שלהם נספו בשואה והסבים שלי עברו דברים מאוד קשים. כך שהייתי מודעת לשואה מגיל צעיר והרגשתי כמה הם גאים בקיבוץ ובמשפחה שהקימו"

3.למה קראו לקיבוץ קיבוץ לוחמי הגטאות ?

"חלק ממקימיו היו ממנהיגי ולוחמי גטו וארשה ורצו להדגיש את זה שכל מי שהיה בגטאות ובמחנות נלחמו כדי לשרוד, גם אם לא לחמו בנשק. באותה תקופה לא הבינו את ניצולי השואה ואמרו שהם "הלכו כצאן לטבח". השם של הקיבוץ יוצא נגד זה מבטא גאווה"

4.איפה המשפחה שלך הייתה בזמן השואה ?

"כל אחד היה במקום אחר, הם היו בפולין ובליטא"

5.באיזה גיל התחלת לשמוע את סיפורם של הסבים שלך ?

"בגיל מאוד צעיר, אבל כל פעם סיפרו עוד קצת. הסבים שלי לא רצו לספר לילדים שלהם ( להורים שלי ) אבל לנכדים הם כבר סיפרו. בעיקר היה חשוב להם לספר זיכרונות מהחיים שהיו להם לפני השואה, לספר על האחים, ההורים והסבים שלהם שנספו בשואה. כשהייתי בכיתה ה' עשו פרויקט מיוחד ותיעדו כל הסיפורים של מייסדי הקיבוץ בספר שנקרא "דפי עדות" ואני זוכרת שקראתי את הסיפורים שלהם עוד הרבה אנשים שהכרתי"

הנה סרטון שקשור ללוחמי הגטאות :

7 תגובות:

  1. סאם.הרעיון לראיין את טל מקסים. בעזרתך גילינו עוד צד של טל האהובה שלנו. נהנתי מאוד לקרוא

    השבמחק
  2. סאם, כל הכבוד על הראיון המעניין. הכרת לי צד חדש של טל שלא הכרתי לפני זה...

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  4. למה אתה לא מביא צילומים או סרטים עם איפה שהייתי בחוץ לארץ

    השבמחק
  5. למה אתם עושים את החנות הארוכים האלה זה משעמעם שזה כל כך ארוך

    השבמחק