יום שבת, 2 במרץ 2019

גידורה: המפלצת התלת ראשית/מורן אברמזון

גידורה: המפלצת התלת ראשית


מי זה גידורה?

גידורה הוא דרקון חייזרי עם שלושה ראשים שנוצר על ידי אולפני טוהו. לרוב גידורה מופיע בסרטי גודזילה ומתואר בתור האויב המושבע שלו. בכתבה הזאת אני אסקר את היכולות ואת הגילגולים של גידורה לאורח השנים.


גידורה בסדרת סרטי שווה

בסדרת סרטי שווה של גודזילה , גידורה או מפלצת אפס בכינויו תואר בתור דרקון חייזרי עם שלושה ראשים שנוצר ונשלט על ידי האקסילנס: גזע חייזרי שחי על כוכב בשם כוכב איקס. גידורה הופיע פעם ראשונה בסדרת שווה בסרט "גידורה: המפלצת התלת ראשית". 


גידורה: המפלצת התלת ראשית

בסרט מסופר שגידורה השמיד את הציויליזציה של נגה לפני 5,000 שנה והוא מגיע לכדור הארץ במאה ה-20 כדי לעשות את אותו הדבר שוב. כשמות'רה (עש ענקי) שמע על תוכניתם הזדונית של האקסילנס להשמיד את ציויליזציית כדור הארץ הוא שכנע את גודזילה ואת רודן(פטרוזאור ענק) לעזור לו להילחם בגידורה ולשלוח אותו בחזרה לחלל. ההופעה השנייה של גידורה בשווה הייתה בסרט "הפלישה של אסטרו-מפלצת". 

הפלישה של אסטרו-מפלצת

בסרט מסופר שגידורה חזר לכוכב איקס לאחר שמפלצות הקאייג'ו בכדור הארץ שלחו אותו בחזרה לחלל אך כשחזר לכוכב בו נוצר האקסילנס איבדו את השליטה על מוחו מה שגרם לגידורה להתחיל להשתולל ולהרוס את פני הכוכב. לאחר מכן האקסילנס הביאו את גודזילה ורודן לכוכב איקס כדי לעזור להביס את גידורה שוב. שני הקאייג'ו הביסו את גידורה ושלחו אותו בחזרה לתור בחלל. הופעתו השלישית של גידורה בשווה הייתה בסרט "להשמיד את כל המפלצות".

להשמיד את כל המפלצות

בסרט הזה הציגו התפרעות של מפלצות קאייג'ו רבות (כולל גודזילה, רודן ומות'רה) בכל רכבי כדור הארץ. בסרט ראו שגודזילה ועוד כמה מפלצות הגיעו לתקוף ולהרוס בסיס של גזע חייזרי (כן, עוד אחד) שנקרא קילאקס. כשהקילאקס ראו את המפלצות מתקרבות הם שלפו את הקלף המנצח שלהם: קינג גידורה! המפלצות נלחמו בגידורה וגם גילו את החולשה שלו: התקפה של כל המפלצות בבת אחת! הדינוזאור הענקי, גורוזאורוס השתמש בקפיצת קנגורו וברגליו החזקות כדי להפיל ארצה את גידורה ואז גודזילה ומינילה (בנו של גודזילה) חנקו שניים מראשיו ובסופו של דבר גם הרגו אותו. לאחר מכן מות'רה כיסה את גופתו בקורים. גידורה הופיע גם בסדרת טלוויזיה שנקראת "לוחם האזור" (כן, אשכרה הייתה סדרת טלוויזיה יפנית שקוראים לה "לוחם האזור") אבל זה לא כל-כך נחשב חלק מסרטי גודזילה לכן ההופעה האחרונה של גידורה בשווה הייתה בסרט "גודזילה נגד גיגאן".

גודזילה נגד גיגאן

בסרט הזה מתברר שגידורה לא מת והוא שוב חזר לתור בחלל עד שגזע חייזרי (לאף אחד זה לא נמאס כבר!?) בשם הניבלונים שהשתלטו על גידורה בעזרת הקאייג'ו הקיברנטי (קיברנטיקה זה שילוב של אורגניזם עם מכונה) שלהם: גיגאן. הניבלונים שלטו על גידורה ועל גיגאן ממגדל גודזילה שנמצא בארץ הילדים העולמית (מה לעזאזל!?) שנמצאת בכדור הארץ. הניבלונים הנחיתו את גידורה וגיגאן בטוקיו וגודזילה ואנגוריוס (אנקילוזאור ענק) הגיעו במהרה להילחם בהם. בסופו של דבר כמה בני אדם פוצצו את מגדל גודזילה מה שגרם לאיבוד השליטה על גידורה ועל גיגאן. בסוף הסרט גודזילה ואנגוריוס חיסלו את גידורה סופית! 


גידורה בסדרת סרטי הייסי

בסדרת סרטי הייסי גידורה הופיע אך ורק בשני סרטים.

גודזילה נגד קינג גידורה

בסרט הזה גידורה התחיל בכלל בעתיד במאה ה-23 בשנת 2204. גידורה התחיל בתור שלושה דוראטים שהיו שייכים לאמי קאנו. דוראטים הם חיות מחמד מהונדסות גנטית שנראים בערך ככה: 


עכשיו אתם בטח חושבים לעצמכם: איך לעזאזל משלושה דוראטים חמודים ומתוקים נוצר מפלץ כמו קינג גידורה? כאן נכנסים לתמונה הפוטוריאנים: קבוצה של טרוריסטים שנוסעים בזמן ומנסים להרוס את יפן בעבר ולמנוע ממנה להפוך למעצמה כלכלית מושחתת במאה ה-23. הפוטוריאנים לקחו את אמי ואת הדוראטים שלה לספינת הזמן שלהם וחזרו אחורה בזמן לשנת 1944 לאי לאגוס שם נראה בפעם הראשונה הגודזילזאורוס (זן דינוזאור ענק שונה מגורוזאורוס) לפני שממשלת יפן פוצצה את האי בנשק גרעיני במטרה להשמיד את גודזילזאורוס אך במקום זה, הגודזילזאורוס ספג את הקרינה הגרעינית מהנשק ונהפך לגודזילה. הפוטוריאנים  לקחו והפילו את גודזילזאורוס בים שם האמינו שיטבע וימות והשאירו במקומו את שלושת הדוראטים של אמי. כמתוכנן, הדוראטים נשארו על האי עד היום הגורלי ב-1954 (שנת היציאה של הסרט הראשון של גודזילה): ממשלת יפן פוצצה את לאגוס בלי ידיעה שהגודזילזאורוס לא שם ושלושת הדוראטים ספגו את הקרינה הגרעינית, התמזגו וככה קינג גידורה נוצר וגודזילה לא היה קיים מעולם!

הפוטוריאנים השתלטו על מוחו של גידורה, החזירו אותו בזמן ל-1992 ושחררו אותו נגד יפן. גידורה התחיל להרוס את המטרופולין של יפן עם קרני הכבידה שלו בעוד הפוטוריאנים דרשו מהממשלה היפנית להיכנע להם ולעקוב אחר דרישותיהם לבנייה מחדש של המדינה. הממשלה שלא הסכימה שלחה צוללת גרעינית לים שבו הגודזילזאורוס נזרק בתקווה שהוא רדום ושהוא יוכל להביס את גידורה! הגודזילזאורוס, שהיה אכן רדום בים ספג את הקרינה הגרעינית של הצוללת וגודזילה נוצר מחדש! גודזילה הגיעה למקום בו גידורה נמצא והתחיל להילחם בו. אחרי כמה דקות קרב היה נראה שגידורה הולך לנצח את גודזילה עד ששני עריקים פוטוריאנים: אמי קאנו ואנדרואיד בשם M11 פוצצו את המחשב הראשי ששולט על גידורה.לאחר שהשתחרר משליטת הפוטוריאנים, גידורה היה המום מה שאפשר לגודזילה להערים עליו בקרב. אך גידורה שעדיין היה חזק, תפס את גודזילה ועף איתו לים כדי להפיל אותו שם אך רגע לפני שהפיל אותו למים, גודזילה השתמש בנשיפה האטומית שלו (שהייתה עכשיו רבת עוצמה כלפי גידורה) והעיף את הראש האמצעי של גידורה. גודזילה שרד את הנפילה אך גידורה נהרג כתוצאה מניתוק ראשו האמצעי מהגוף ובינתיים, גודזילה התקדם לעבר טוקיו והתחיל ולהרוס כל מה שבדרכו. אז אמי לקחה את ספינת הזמן של הפוטוריאנים וחזרה לעתיד ל-2204. כשהיא חזרה, גילתה אמי שיפן סבלה קשות מהמתקפה של גודזילה אחרי שהוא הביס את גידורה. אמי מצאה את גופתו של גידורה בעתיד והוסיפה לו כמה שיפורי קיברנטיקה כגון: ראש אמצעי רובוטי במקום הראש שגודזילה העיף, כנפיים מתכתיות וזרועות רובוטיות מחשמלות. וכך נוצר מכה-קינג גידורה!

אמי חזרה בזמן ל-1992 כדי להרוג את גודזילה ולמנוע ממנו להרוס את יפן. הפעם שלטה אמי על גידורה מהראש הרובוטי. ואמי גם חשבה על הכל: היא ציידה את רוב החלק המתכתי של הגוף בשכבת מתכת נוספת שתגן על הגוף מהנשיפות האטומיות של גודזילה אך ההגנה הייתה זמנית! כמה דקות קרב אחר-כך גודזילה הרס את שכבת המתכת המגנה. כשאמי הבינה את זה, היא ניסתה לסגת אך גודזילה תפס את גידורה ברגליו וחורר את הכנפיים בנשיפה האטומית והפיל גידורה ארצה. במאמץ אחרון, השתמשה אמי בזרועות הרובוטיות כדי להעביר זרמי חשמל קטלניים לגודזילה ועם מעט הכוח שנשאר לגידורה, היא עפה עם גודזילה אל מעל הים ובדיוק כמו שעשה כמה שעות קודם לכן, השתמש גודזילה בנשיפה האטומית כדי להרוס את גוף המתכת. כל המערכות של גידורה שבקו חיים בעודו נופל עם גודזילה לים ואמי רצה חזרה לספינת הזמן רגע לפני שגידורה התפוצץ והרג את גודזילה! בידיעה שהצילה את יפן, חזרה אמי בזמן הביתה ל-2204. בסוף הסרט רואים שגודזילה עדין בחיים. עובדה מעניינת: הדוראטים הונדסו מזן קדום יותר של גידורה והזן ההוא מופיע בסרט "תחייתו של מות'רה 3".

תחייתו של מות'רה 3

בסרט הזה מסופר שצורה קדומה של קינג גידורה הגיעה ליפן במטאור והתחילה ולאכול ילדים ובמהרה התחילה לאכול גם מבוגרים. בסרט מסופר שקינג גידורה הקדום חייב אוכל כדי לשרוד והוא ניזון מכוח החייים של יצורים חיים (דא).


 גידורה הקדום אסף את כל האנשים שאכל בכיפה שיצר ליד הר פוג'י אך באותו זמן, עש אלוהי (הכוונה היא שכולו עם כוונות טובות) ענק בשם ליאו מות'רה (שבסרט הזה נראה בצורת הקשת שלו) שמע על גידורה ועף היישר לפוג'י כדי לעצור אותו.

הבעיה היחידה הייתה שליאו לא היה מודע לעוצמת כוחותיו של גידורה ולכן כל הקרב, גידורה הערים על ליאו. ליאו הבין שהדרך היחידה להביס את גידורה היא להביס אותו כשהוא חלש לכן שינתה כוהנת כלשהי את ליאו לצורת מהירות האור שלו ואז ליאו חזר 130,000,000 שנה אחורה בזמן לתקופת הקרטיקון: הפעם הראשונה בה הופיע גידורה בכדור בארץ בצורתו הצעירה יותנר שנקראת: קינג גידורה הקרטיקוני! (ולכל מי שנמאס לראות תמונות של דרקון חייזרי תלת ראשי אני עכשיו אפרסם גם תמונות של הצורות של מות'רה שמופיעות בסרט. אז הנה קינג גידורה הקרטיקוני וצורת מהירות האור של ליאו)


קינג גידורה הקרטיקוני הוא הגרסה הכי צעירה של גידורה עד כה. גידורה הקרטיקוני הגיע לכדור הארץ לפני 130,000,000 שנה וניסה להשמיד את הדינוזאורים (מה שמסביר את ההיעלמות המיסתורית המוקדמת של כמה מיני דינוזאורים) ואת כל צורות החיים האחרות בזמן הזה וליהנזן מכוח החיים שלהם. לאחר שאסף את כל כוחות החיים שהיה צריך, ברח גידורה מכדור הארץ על מטאור (כן זה אותו מטאור שבו הגיע גידורה הבוגר). אבל זה הגרסה של מה שקרה לפני שליאו הגיע. הנה הגרסה של מה שקרה כשליאו הגיע: ליאו הגיע בדיוק בזמן לפני שגידורה יצא מהכוכב והתחיל איתו קרב. כמובן שליאו ניצח בכך שהפיל את גידורה להר געש פעיל אך הוא ספג פצעים קשים וגידורה הצליח לנתק את אחד מזנבותיו בקרב ואחרי זמן מה הזנב התחפר באדמה והתחיל תהליך התחדשות ארוך במיוחד. ליאו השתנה שוב לצורת מהירות האור שלו וחזר להווה. עד אז היה נראה כאילו ליאו ניצח עד שיום אחר-כך, הופיע גידורה המבוגר בשמיים וחידש את שלטון האימה שלו לאחר שהתחדש מהזנב. ליאו שהיה פצוע קשה, השתנה לצורת השיריון שלו (כדי שתגן עליו) ויצא להילחם בגידורה והפעם עם כוונה לחסל אותו סופית!

צורת השיריון של ליאו הגינה עליו מהמתקפות של גידורה ובסופו של דבר, ליאו הרג את גידורה עם קרני הלייזר שלו והפעם ליאו דאג שלא יישאר זכר מגידורה! לאחר מכן השתנה ליאו לצורת הנצח שלו וחזר לאי שלו!

גידורה בסדרת סרטי המילניום

בסדרת המילניום הופיע גידורה רק בסרט אחד

גודזילה, מות'רה וקינג גידורה: מתקפת מפלצות הענק

בסרט הזה, גידורה מופיע בתור האורוצ'י: דרקון ענק עם שמונה ראשים שהובס על ידי לוחמים יפניים. הלוחמים הביאו אותו ליערות שליד הר פוג'י, קברו אותו והתחילו להתפלל לנשמתו בתקווה שיום אחד יוכל לחזור להגן על יפן. בשנת 2002, בזמן שגידורה עדיין מנסה לחדש את שמונת הראשים שלו, ניסה נביא אחד להקים שוב את המפלצות השומרות של יפן כדי לעצור את גודזילה. הנביא נסע לקברו של גידורה ותיעל את נשמותיהם של מתים מכובדים ביפן כדי להחיותו. גידורה קם מקברו ויצא להילחם בגודזילה!

גידורה הגיע ליוקוהומה ונילחם בגודזילה יחד עם מות'רה. בהתקפה הראשונה, ספג גידורה פצעים קשים אך מות'רה הזרים אליו אנרגיה, החיה אותו והפך אותו לדרקון בן אלף שנה, גידורה! בסוף הסרט הביסו גידורה ומות'רה את גודזילה אך הם מתו בקרב. אחר כך רואים אדמירל יוצא מצוללת ומצדיע לכל חיילי צבע יפן ולמפלצות הענק שהגנו על יפן!

גידורה בסדרת סרטי הפוסט-מילניום

עד כה הופיע גידורה רק בסרט אחד בסדרה אך הוא כנראה יופיע בעוד סרטים בהמשך.

גודזילה: טורף הפלנטות

בסרט האנימה הזה של נטפליקס מוצג גידורה בתור צורת חיים לא ברורה שגזע חייזרי (נו, די כבר) בשם האקסיף אימץ אותו בתור אל. בסרט הזה נראים רק שתי אקסיפים: מטפיס, שנמצא בכדור הארץ יחד עם גיבור הסרט: הארו סאקאקי ואנדורף שנמצא על ספינת האראטרום מחוץ לאטמוספרת כדור הארץ (לאחר שגודזילה הופיע והשמיד מספר ערים, האנושות עברה לגור בחלל על ספינת ענק שנקראת האראטרום). מטפיס ואנדורף הקימו כת בכדור הארץ ובאראטרום ושיכנעו את כולם שגידורה יכול להביס את גודזילה! מטפיס עשה פולחן ונתן ולכל מי שהשתתף לשתות משקה מסוים שיצר בקדרה ואז הוא אמר את מילות הפולחן ומתוך הקדרה יצא צל של שלושת הראשים של גידורה. הצל הרג את כל מי שהשתתף בפולחן ובזה הסתיים שלב הקורבן של טקס הזימון של גידורה. בשלב הזימון, דיקלם אנדורף את מילות הזימון ויצר פתח לממד של גידורה. אחד מהראשים של גידורה יצא מהפתח, התלפף סביב האראטרום ויצר שדה כבידה רב עוצמה מסביב לאראטרום. בסופו של דבר, הלחץ הרב וקליעי ברק שהפעיל גידורה על האראטרום גרם לה להתפוצץ. כמה שעות אחר כך מטפיס ייצר שלושה שדות כבידה רבות עוצמה. משלושת שדות הכבידה יצאו שלושה פתחים לממד של גידורה. גודזילה, שכבר הרגיש שמשהו לא בסדר, הגיע למקום האירוע במהרה. מאחד הפתחים יצא ראש אחד של גידורה. הראש התחיל להתקדם לעברו של גודזילה וגודזילה ניסה לעצור אותו עם הנשיפה האטומית אך במקום שהקרן תפגע, הקרן התעקמה אך המכשירים של פרופסור מרטין (מומחה המדע והרפואה של האראטרום בזמן עבר) הראו שהקרן המשיכה בקו ישר. גידורה היה יכול לעוות את הזמן-חלל! הארו הבין שמטפיס תיכנן את הכל והלך לעצור אותו. בינתיים הראש של גידורה נע במהירות לעבר גודזילה אך כשגודזילה ניסה לחבוט בראש בידיו הענקיות אך הראש עבר דרך ידיו מה שהסביר לכולם שלגידורה אין צורה מוחשית וניתן רק לראות אותו ולשמוע אותו. גידורה הסתובב לעבר גודזילה ונשך אותו בכתף מה שהראה שהוא מסוגל לגרום נזק אך המכשירים של פרופ' מרטין הראו שלגודזילה לא נגרם שום נזק. כשהארו הגיע אל מטפיס הוא ראה שמטפיס הוציא את עינו הימנית והחליף אותה בחרוז כלשהו. מטפיס התחיל לגרום להארו להזיות עם משמעות בעזרת החרוז והארו נרדם. זמן קצר אחר כך, החלו המכשירים של מרטין לזהות את הנזק שנגרם לגודזילה מגידורה. אחר כך יצאו עוד שני ראשים משני הפתחים האחרים והתקדמו גם הם לעבר גודזילה ונשכו אותו. גודזילה ניסה להעלות את החום שלו  כדי לגרום לגידורה נזק אך בגלל המגע עם גידורה, חום הגוף של גודזילה התחיל לרדת במהירות. אז הבין מרטין שגידורה מגיע ממד אחר ושחוקי היקום שלנו לא חלים עליו. ואז זה קרה: גודזילה, עם משקלו העצום, התחיל לרחף בעוד גידורה ממשיך לנשוך אותו. אז הבין מרטין שגידורה יכול לנשוך את גודזילה כי מישהו בממד הזה משמש בתור העיניים של גידורה ונותן לו גישה לממד שלנו בלי שחוקי הממד יחולו עליו! אז הבינה מינה, ילידת כדור הארץ החדש, שהארו נמצא בחיזיון ושמטפיס שולט על מה הוא יראה בחיזיון. היא ומרטין רצו למקדש ההוטואה (הדת של מאינה) ולחדר ענק אחד שבו הוחזקה ביצה של מות'רה. מינה ופרופ' מרטין נגעו בביצה ומינה דיקלמה משפט כלשהו ואז הופיע מות'רה בחיזיון של הארו!

לאחר מכן, סיפר מרטין להארו שהחרוז בעינו של מטפיס הוא כמו העין של גידורה אך לפני שהספיק מרטין להזכיר את שמו של מטפיס, מטפיס השתלט בחזרה על החיזיון והראה להארו מספר חיזיונות עד שהוא הראה להארו חיזיון אחד שגרם להארו להתעשת על עצמו, לנפץ את החרוז ואז זה קרה: חוקי הממד שלנו התחילו להשפיע על גידורה, גידורה קיבל צורה מוחשית וגודזילה הביס אותו בתוך עשר דקות! וכאן נגמרו ההופעות של גידורה בסרטים יפניים לעת עתה!

גידורה ב-MonsterVerse (יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי)

עד כה ידוע שגידורה הופיע רק בסרט אחד ויופיע בעוד אחד אך לא ידוע מה יהיה בהמשך.

קונג: אי הגולגלות

בסרט הזה נראה גידורה באפטר קרדיטס בציורי מערות לצד רודן, מות'רה וגודזילה.

גודזילה: מלך המפלצות

בסרט הזה שיצא בסוף מאי, גידורה הוא יצור ממוצא לא ברור שהתגלה קפוא באנטרקטיקה. כנראה שבסרט הזה הוא יחזור להיות חוצן. תמונות של חלקיק שניה מהטריילרים ותמונות מאתר של חברת צעצועים כלשהי סיפקה למעריצי גודזילה את כל המידע לגבי איך גידורה יראה בסרט.




אז לאחר שסיימנו לסקר את כל ההופעות של גידורה בסרטים ( ואני די בטוח שכל מי שהגיע עד לפה יש לו כוח רצון מברזל) הגיע הזמן לסקר את היכולות של גידורה!

היכולות של גידורה!

טיסה

למלך גידורה יש כנפיים אז למה שהוא לא יעוף? יש לו יכולת לטוס מאוד, אבל מאוד מהר!

קרני כבידה

היכולת המפורסמת ביותר של גידורה היא לירות קרני בצורת ברקים זהובים כל שלושת הראשים! הגרסה העתיקה של גידורה יכולה לשלב את כל שלושת קרני הכבידה שלו לקרן אחת גדולה והרסנית.

יצירת הוריקן

כמו רודן ומות'רה, גם גידורה יכול ליצור רוחות חזקות עם כנפיו אך בגלל היכולות החשמליות והאלקטרו-מגנטיות שלו, הוא מסוגל ליצור הוריקנים חזקים בטירוף.

צמצום נקודות

ב"גודזילה נגד קינג גידורה" וב"גודזילה: טורף הפלנטות" נראה גידורה עם יכולת לכרוך ולצמצם את צווארו הארוך והגמיש סביב משהו מסוים.

עמידות

ברוב הסרטים שבהם הופיע, נראה גידורה עם יכולת עמידות גבוהה נגד מתקפות כמו הנשיפה האטומית של גודזילה.

כדורי אש

גידורה הקרטיקוני וגידורה המבוגר ניחנו שניהם במגוון רב של יכולות יותר מכל גידורה אחר. אחד מהיכולות האלה היא היכולת לירות כדורי אש מכל שלושת הראשים.

יצירת מגן

גידורה הבוגר יכול ליצור מגן סביב עצמו שמגן עליו מההתקפות של ליאו מות'רה.

קליעי ברק

גידורה המבוגר יכול לירות שישה קליעי ברק מכל אחת מכנפיו.

יצירת כיפה

גידורה המבוגר מסוגל ליצור כיפה ששואבת את כוח החיים של כל מי שבתוכה.

טלפורטציה

גידורה המבוגר יכול להעביר כל יצור חי שנמצא בכיפה לכל מקום שהוא רוצה.

שליטה במחשבות

גידורה המבוגר יכול להפעיל שליטה מוחית חלשה על יצורים שרגישים עליו.

נשיכה חשמלית

ב"גודזילה: טורף הפלנטות" וב-GMK (ראשי התיבות שמעריצי גודזילה המציאו לסרט "גודזילה, מות'רה וקינג גידורה: מתקפת מפלצות הענק") מתואר גידורה עם יכולת של נשיכה חשמלית שמסבה נזק רב לננשך.

מגן אנרגיה

ב-GMK מתואר גידורה עם יכולת ליצור מגן אנרגיה ואז לירות אותו לפי רצון

שדה מגנטי

כמעט בכל הסרטים נראה גידורה עם יכולת ליצור שדה מגנטי רב עוצמה. (לכל מי שמנסה להבין מה קורה בתמונה אז הנה: יש מכוניות שמתעופפות באוויר כתוצאה מהשדה המגנטי של גידורה ולוחם האזור מנסה להוריד אותם למטה)


וכאו מסתיימת הכתבה שלי על גידורה: המפלצת התלת-ראשית! תודה רבה לכל מי שקרא עד הסוף ומקווה שיהיה לכם המשך יום נעים!

5 תגובות:

  1. מורן, כל הכבוד!
    אני שמחה שהצטרפת לפאזל!

    השבמחק
  2. כתבה טוב, רק בפעם הבאה אל תשכח ללחוץ על האייקון שמפריד בין השער של הכתבה ולשאר התוכן

    השבמחק
    תשובות
    1. כן ידעתי שעשיתי משהו אחד לא בסדר

      מחק
  3. מורן, כל הכבוד על פרסום הכתבה הראשונה שלך! האמת שהכתבה היתה ארוכה לי אז לא הספקתי לקרוא עדיין... בהצלחה בהמשך!

    השבמחק
  4. מורן, כתבה ראשונה , איזה יופי !!
    כתבת כתבה ארוכה מפורטת ומאורגנת.
    בהצלחה בהמשך !

    השבמחק