יום שלישי, 2 באפריל 2019

מות'רה: העש הענק/מורן אברמזון

מות'רה: העש הענק

מי זה מות'רה?

מות'רה היא (קאייג'ו נקבה סופסוף!) עש ענק שנוצרה על ידי אולפני טוהו ומוצגת בסרטי גודזילה בתור בת ברית של כדור הארץ (תמיד) ובתחילת דרכה היא הוצגה בתור אויבת של גודזילה (כי אז גודזילה היה "הבחור הרע"). מות'רה היא אחת מחמישיית הקאייג'ו הכי אהודים של טוהו (ואני לגמרי הולך לעשות כתבה על כל אחד בחמישייה ועשיתי כבר על שתיים). מות'רה מתוארת בתור מלכת המפלצות. מות'רה תמיד מתחילה בתור זחל (שלמען השם למה הוא לא שינה מראה אפילו פעם אחת) ויש סרטים שבהם הופיעה רק בתור זחל. מות'רה הוא הקאייג'ו היחיד שהגיל משפיע עליו ולכן יש סרטים שבהם הוא מופיע בתור זכר אם כי הצורה המפורסמת ביותר שלו היא בתור נקבה. בכתבה הזאת אני אסקר את הגילגולים והיכולות של מות'רה לאורך השנים. רק מזהיר שהכתבה הזאת ארוכה אז מי שלא יכול לקרוא כל כך הרבה יכול לקרוא בהמשכים! (כי אז בשביל מה ישבתי שבוע על הכתבה הזאת?!)

מות'רה בסרטים

מות'רה בסדרת סרטי שווה

בסרטי שווה מתוארת מות'רה בתור זחל ועש שחיה על האי אינפנט עם השוביג'ין. מות'רה הופיעה פעם ראשונה בסרט הסולו שלה: "מות'רה".

מות'רה

מות'רה התגלתה לראשונה על האי אינפנט (ידוע גם בשם אי התינוקות), שבו הילידים אל האי סגדו לה כאלילה. על האי חיו גם זוג כוהנות תאומות בשם השוביג'ין (שהופיעו כמעט בכל סרט שבו מות'רה הופיע) אשר הם היו היחידות על האי (ובעולם בכלל) שמסוגלות לתקשר עם מות'רה ולהבין מה קאייג'ו אומרים. פולשים מרוליסיקה (אין לי מושג אם יש באמת מקום כזה) השתלטו על האי וגנבו את השוביג'ין. כשזה קרה, הילידים הלכו למקדש שבו הייתה ביצה ענקית. מהביצה יצאה זחל, הנקראת "מות'רה". הזחל חצתה את האוקיינוס ​​השקט והרסה את האוריון מארו (אין לי מושג מה זה) בעת שנסעה צפונה לעבר יפן כדי להציל את השוביג'ין מבני האדם. 


היא הרסה את טוקיו בזמן שניסתה למצוא אותם ובאותו הזמן קרעה את מגדל טוקיו ויצרה את מעטפת המשי שלה. לאחר שגדלה, היא יצאה מן המעטפת בדמות הפרפר שלה, לאחר שנעזרה בטעות באקדחי החום האטומים של צבא יפן. היא נסעה לניו-קירק סיטי, והתאחדה עם השוביג'ין בנמל התעופה לאחר שהרסה חלק גדול מן העיר ולאחר מכן טסה בחזרה אל האי אינפנט עם השוביג'ין כדי לחיות בשלום. הופעתה השנייה בשווה של מות'רה הייתה בסרט "גודזילה נגד מות'רה" (אם כי האמריקנים נתנו לו את השם מזעזע: "גודזילה נגד הדבר")

מות'רה לעומת גודזילה


הביצה של מות'רה (שהוטלה לפני לא הרבה זמן) נשטפה על חופי יפן, כשטייפון נשא אותה מחופי אינפנט איילנד. קומאימה, הבעלים של חברת "האפי אנטרפרייז", קנה את הביצה מהמקומיים באזור שבו נמצאה הביצה והתכוון להפוך אותה לאטרקציה העיקרית של פארק השעשועים שלו. השוביג'ין הגיע ליפן כדי לבקש להחזיר את הביצה, אך קומאימה ומנהל הכספים שלו, ג'ירו טוראטה ניסו ולתפוס אותם גם כן. השוביג'ין נמלטו ונפגשו עם קבוצה של בני אדם אוהדים והזהירו שכאשר הביצה תבקע, הזחל יגרום להרס ולמות רבים, באותו הזמן הם חיפשו אוכל וניסו לחזור לאינפנט איילנד בכוחות עצמם. כאשר בנות הברית של השוביג'ין נפגשו עם קומאימה וטוראטה, הם סירבו להחזיר את הביצה ורצו לקנות במקום את השוביג'ין (זה לגמרי לא חוקי). לאחר מכן חזרו השוביג'ין לאינפנט איילנד עם מות'רה. זמן מה אחר כך, גודזילה הופיע ביפן והחל לצעוד אל האינקובטור המחזיק את ביצתו של מות'רה. שלושת בני האדם שעזרו לשוביג'ין נסעו לאינפנט איילנד, אשר נהרס על ידי בדיקות גרעיניות. הם ביקשו מהשוביג'ין את עזרתה של מות'רה כדי להביס את גודזילה, אך הם סירבו. אולם, מות'רה עצמה, שחייתה את ימיה האחרונים על סלע קדוש, הסכימה לעזור וטסה ליפן בידיעה שלעולם לא תחזור. מות'רה הגיעה ליפן בדיוק כשגודזילה הגיע לביצה שלה ותקף אותה. מות'רה השתמשה במשבי הרוח מכנפיה כדי להפיל את גודזילה על רגליו וניסתה לחתוך אותו בציפורניה, אבל היא היתה חלושה מכדי לפגוע בו. מות'רה שיחררה אבקת רעל מהכנפיים שלה נגד גודזילה, אבל גודזילה פשוט פוצץ אותה בנשיפתו האטומית, וגרם לה ליפול על הביצה ולמות. אף על פי שמות'רה מתה, שתי הזחלים התאומים (בן ובת) מהביצה המשיכו את מורשת אימם (שכחתי לציין את זה אבל הנשמה של מות'רה תמיד עוברת לצאצאים שלה בכל פעם שהיא מתה). שני הזחלים נלחמו בגודזילה עם קורי המשי שלהם ובסופו של דבר הם הפילו את גודזילה מצוק ובזמן שגודזילה גורש אל הים, הם חזרו אם השוביג'ין לאינפנט איילנד. הופעתה השלישית של מות'רה בשווה הייתה בסרט "גידורה: המפלצת התלת ראשית".

גידורה המפלצת התלת ראשית

זמן רב אחרי הקרב של מות'רה עם גודזילה, אחד הזחלים התאומים הלך לעולמו, והשאיר את אחותו כאלה היחידה של האי אינפנט.


כאשר מפלצת חלל רעה בעלת שלושה ראשים בשם קינג גידורה, הגיעה לכדור הארץ, ביקשה הממשלה היפנית מהשוביג'ין לקרוא למות'רה להילחם בו. השוביג'ין אמרו כי למות'רה הצעירה אין סיכוי לנצח את קינג גידורה בכוחות עצמה, אך אמרו שאם מות'רה תוכל לגייס את עזרתם של גודזילה ורודן (מי שקרא את הכתבה הקודמת שלי יודע מי זה), אולי יהיה להם סיכוי. השוביג'ין קראו למות'רה להגיע ליפן ולמצוא את גודזילה ורודן, שנלחמו על הר פוג'י. מות'רה השתמשה במשי שלה כדי לגרום למפלצות להפסיק את הקרב והודיעה ​​להם על האיום הנשקף על ידי קינג גידורה. גודזילה ורודן השיבו בעקשנות בגלל שאין להם סיבה להגן על האנושות מפני קינג גידורה, וסירבו לעבוד יחד עד שהאחר יתנצל. מות'רה אמרה להם כי כדור הארץ לא שייך רק לאנושות, אלא עבור כל היצורים וכי חובתם להגן על הכוכב הלכת שלהם. לרוע המזל, דבריה של מות'רה לא הצליחו להשפיע על המפלצות, והזחל הצעירה נאלצה להיאבק בעצמה עם קינג גידורה. גידורה מיהר לפוצץ את מות'רה עם קרני הגרביטציה שלו, מה שמשך את זעמם של גודזילה ורודן, שהצטרפו לבסוף לקרב. יחד, שלושת המפלצות של כדור הארץ השתלטו על קינג גידורה, הפילו אותו ארצה ולכדו אותו במשי של מות'רה. קינג גידורה טס לבסוף לחלל, והותיר את מות'רה ואת בני בריתה החדשים מנצחים. מות'רה התאחדה עם השוביג'ין ושחתה בחזרה לאינפנט איילנד, בעוד גודזילה ורודן התבוננו בו הולך. הופעתו הרביעית של מות'רה בשווה הייתה בסרט "אבירה, אימת המעמקים".

אבירה, אימת המעמקים

מות'רה, שעכשיו גדלה לצורת העש שלה, נרדמה על אינפנט איילנד בעוד העם שלה נחטף ושועבד על ידי ארגון הטרור המכונה הבמבוק האדום, אשר פעלו על האי לצ'י הסמוך. השוביג'ין והילידים הנותרים המשיכו להתפלל למות'רה עד שהתעוררה לבסוף ושמעה את תחינתם. השוביג'ין אמרו לריוטה וליאטה קיין, שהיו על אינפנט איילנד, לנסוע לאי לצ'י ולשחרר את העבדים, ולאחר מכן ליצור רשת ענקית. שניהם שטו לאי בסירה, ואילו מות'רה והשוביג'ין התכוננו לטוס לשם גם כן. כשמות'רה הגיע, האי עמד להתפוצץ, וגודזילה היתה בלחימה עם המפלצת אבירה, ששמרה על מי האי. כשגודזילה ניצח את אבירה וראה את מותרה טסה מעל ראשו, הוא ניגש אליה וניסה לפתוח בלחימה. הוא ידע שהאי כולו עומד להתפוצץ בהתפוצצות ענקית של כוח גרעיני, שהורכב על ידי הבמבוק האדום, ומות'רה פשוט דחפה את גודזילה. בעוד גודזילה מתמוטט, תפס מות'רה את הרשת שנשאה את העבדים שניצלו, ואז עף מן האי. עד מהרה קפצה גודזילה אל תוך המים, בדיוק כשהאי כולו נהרס בהתפוצצות גרעינית. הופעתו הרביעית והאחרונה של מות'רה בשווה הייתה בסרט "להשמיד את כל המפלצות".


להשמיד את כל המפלצות

בסוף המאה העשרים, מות'רה הזחל חיה על מונסטרלנד יחד עם רוב הקאייג'ו של כדור הארץ. כאשר הקילאקס (גזע חייזרי אינטלגנטי) פלשו לאי, הם השתלטו על מפלצות ושלחו אותם לתקוף ערים מרכזיות ברחבי העולם. מות'רה תקפה ראשונה בבייג'ין, ולאחר מכן נפגש בטוקיו יחד עם גודזילה, מנדא ורודן. ארבעת המפלצות הרסו כמעט חצי מהעיר לפני שעזבו. למרבה המזל, האנושות הרסה את מכשיר שליטת המוח של הקילאקס ומפלצות כדור הארץ תקפו את המאורה של הקילאקס בהר פוג'י. הקילאקס זימנו את קינג גידורה כדי להדוף את המפלצות. מות'רה סייעה במאבק מרחוק כשכיסתה את המלך גידורה בקורים לצד קומונגא (עכביש ענק). כאשר הובסו קינג גידורה והקילאקס, מות'רה והמפלצות האחרות הוחזרו למונסטרלנד כדי לחיות את ימיהם בשלום. וכאן הסתיימו הופעותיו של מות'רה בסרטי שווה.

מות'רה בסדרת סרטי הייסי

בסדרת סרטי הייסי הופיע מות'רה בחמישה סרטים

גודזילה נגד מות'רה


לפני שניים-עשר אלף שנה, היה מות'רה שומר (שימו לב, פה הוא זכר) של ציוויליזציה עתיקה. עם זאת, הציוויליזציה הזאת יצרה מכשיר בקרת אקלים, שהכעיס מאוד את כדור הארץ עצמו והוביל אותו ליצור את באטרה, גרסה אפלה של מות'רה.


צורת העש של באטרה

צורת הזחל של באטרה

באטרה הרס את המכשיר, אך עד מהרה עבר את מטרתו וניסה להשמיד את כל האנושות מכיוון שראה אותם כמחלה על כדור הארץ (הוא כל כך צודק). מות'רה ניסה לעצור אותו, ושני העשים עסקו במאבק טיטאני שהרס את הציוויליזציה העתיקה. מות'רה ניצח את באטרה וסגר אותו בים הצפוני, ואז הוא עבר עם השוביג'ין (שמשום מה החליטו לקרוא להם בסרט הזה "הקוסמוס") לאינפנט איילנד כדי לחיות בבדידות. ב -1993, משלחת שנשלחה לאי על ידי ממשלת יפן נתקלה בשוביג'ין יחד עם הביצה של מות'רה. השוביג'ין סיפרו את הסיפור של מות'רה ובאטרה לחוקרים, והזהירו כי מטאור שפגע לאחרונה בכדור הארץ יכול להעיר את באטרה. השוביג'ין הסכימו לאפשר להעביר את ביצתו של מות'רה ליפן, אך בדרך הותקפה האוניה שהובילה אותה על ידי גודזילה. בדיוק דקה אחרי שגודזילה הופיע, הביצה, שניסתה להגן על עצמה מפני גודזילה, בקעה.



אבל אז באטרה הגיע בצורת הזחל שלו והפיל את מות'רה על הצד ותקף במקום זה את גודזילה. גודזילה ובאטרה נבלעו בסופו של דבר על ידי תקלה וולקנית ונחשבו מתים, בעוד מות'רה חזר לאינפנט איילנד, והשוביג'ין נלכדו בחשאי על ידי אחד החוקרים, קנג'י אנדוה. אנדוה הביא את השוביג'ין למעסיקו, חברת האמארוטומו, שתכננה לנצל את הפיות הזעירות (כן, השוביג'ין הם פיות) כתרגיל פרסומי. השוביג'ין התפללו למות'רה ומות'רה עזב מייד את האי כדי לשחרר את השוביג'ין. צבא יפן ניסה להילחם עם מות'רה באוקיינוס ​​כשהוא התקרב ליפן, אבל לא הצליח לעצור את הזחל. מות'רה הגיע לחוף בטוקיו, והשאיר מאחור שובל של הרס בעודו מחפש את השוביג'ין. מאסקו טזוקה, בתה של מידורי ומיקי סיגוסה החזירה את השוביג'ין והביאה אותם למות'רה, וגרמה לו להפסיק את השתוללותו. למרבה הצער, צבא יפן פתח באש על מות'רה עם ארטילריה, ופצע אותו. מוטרה זחל אל בניין הדיאטה הארצית (WTF) והתעטף בגולם. בינתיים, גודזילה עלה מן המכתש של הר פוג'י, ואילו באטרה הופיע שוב באוקיינוס ​​והשתנה לצורת העש שלו. כשגודזילה ובאטרה התקרבו לאזור טוקיו, יצאה מות'רה מהגולם בדמות העש שלו ועף כדי לעצור את באטרה. מות'רה ובאטרה התעמתו בשמים מעל יוקוהמה, אבל באטרה הערים על מות'רה וגרם לו לקרוס על הקרקע ברובע מינאטו. לפני שבאטרה יכלה להרוג את עמיתו החלוש, הופיע גודזילה ותקף את שניהם. גודזילה הוכיח שהוא יותר מסתם מפלצת, כשהעמיד את באטרה וכמעט הרג את מות'רה לפני שבאטרה בא לעזרתו, והבין שגודזילה היא איום גדול בהרבה. מות'רה הציל את באטרה והפיל את גודזילה ואז הוא תקשר עם באטרה בטלפתיה, והם החליטו לשים בצד את ההבדלים שלהם כדי להביס את גודזילה. מות'רה ובאטרה התאחדו וירו את ההתקפות השונות שלהם בד בבד נגד גודזילה. גודזילה היה מאופק ומות'רה ובאטרה תפסו אותו, ונשאו אותו מעל האוקיינוס אבל אז גודזילה נשך את גרונו של באטרה והטיח בו את נשימתו האטומית, הרג אותו והכריח את מות'רה לזרוק את שתי המפלצות אל הים למטה. מות'רה הניח חותמת קדושה על המים והתאחד עם השוביג'ין בנמל התעופה האנדה. השוביג'ין גילו לאנושות שבאטרה אמר למות'רה שמטאור גדול יותר עומד להכות ולהשמיד את כדור הארץ בשנת 1999, ועל חובתו (של באטרה) לעצור את זה. כשבאטרה מת, הסכים מות'רה להחליף אותו ולהשמיד את המטאור. מות'רה והשוביג'ין נפרדו מבני האדם וטסו לחלל החיצון, מתכוננים ליירט את המטאור לפני שהוא יכול להגיע לכדור הארץ. הופעתו השנייה של מות'רה בהייסי הייתה בסרט "גודזילה נגד ספייס-גודזילה".

גודזילה נגד ספייס-גודזילה


בעודו טס בחלל כדי ליירט את המטאור שעתיד לפגוע בכדור הארץ ב -1999, התוודע מות'רה לכפיל חייזרי מרושע של גודזילה בשם ספייס-גודזילה שנסע לכדור הארץ מתוך כוונה להרוג את עמיתו הארצי ולכבוש את כדור הארץ.




הצורה המעופפת של ספייס-גודזילה


צורת הקרב של ספייס-גודזילה





מות'רה שלח כמו פיות בדמותו לכדור הארץ, שם הוא חשף את עצמו בפני מיקי סיגוסה והפך להקרנה של השוביג'ין, אשר הזהירו את מיקי על האסון הממשמש ובא והדגישו את החשיבות של גודזילה בהגנה על כדור הארץ. כאשר ספייס-גודזילה הובס בסופו של דבר על ידי המאמצים המשולבים של גודזילה והרובוט הענק של הג'י-פורס: מוגווארה, ההקרנה של השוביג'ין שוב הופיעה בפני מיקי וברכה אותה על הצלת הכוכב. ההשערות של המדענים היו כי היווצרותו של ספייס-גודזילה כנראה קרתה בגלל שמות'רה לא בכוונה נשא כמה חתיכות בשר של גודזילה לחלל החיצון לאחר הקרב שלהם, ואפשר להם להיגרר לתוך חור שחור ששחרר את החתיכות דרך דרך חור לבן, שם הם התמזגו עם צורות גבישים שנחשפו לאנרגיה מסופרנובה מה שאפשר להם להשתנות במהירות. עם זאת, היה גם תיאוריה כי ספייס-גודזילה נוצר על ידי כמה תאים של ביולנטה לאחר שעלתה לחלל בעקבות הקרב השני שלה עם גודזילה בשנת 1990. הופעתו השלישית של מות'רה בהייסי הייתה בסרט "תחייתו של מות'רה".




תחייתו של מות'רה

לפני מיליוני שנים, מפלצת חלל בשם דסגידורה (הזן הקדום ביותר של קינג גידורה) הגיע להרוס את כדור הארץ.


אותו דרקון שטני בעל שלוש ראשים נאלץ להתמודד עם התנגדות מצד מין של עשים עשירים ומתקדמים, הידועים כ"מות'ראים".


העשים האלה היו מגיני האליאס, גזע של בני אדם זעירים, שהתגוררו בכוכב הלכת. לאחר הקרב, דסגידורה הובסה ונחתמה בתוך כדור הארץ, אם כי חיים רבים על כדור הארץ אבדו. שלושה אליאס: מול, לורה ובלורה, היו היחידים שנותרו מהציוויליזציה המשגשגת שלהם. אף על פי שמול ולורה נותרו מגיני כדור הארץ, בלורה נהפכה מעוותת ונקמנית בעקבות מותו של הגזע. הפיות הזעירות האלה, יחד עם המות'רה האחת והאחרונה, נותרו בבדידות על אינפנט איילנד במשך אינספור אלפי שנים. כדי לשמר את מורשתה, הטילה מות'רה ביצה ענקית, אבל היא היתה מותשת פיזית מן החוויה הקשה. זמן רב מאוד לאחר מכן (כמה אלפי שנים), חשפה חברת חותם בהוקאידו את הקבר שבו החתימו המות'ראים את דסגידורה לפני זמן רב. כאשר החותם שקשר את היצור הוסר מהאזור, מול ולורה נלחמו בבלורה כדי לשלוט על החפץ. בלורה ניצחה והצליחה לשחרר את דסגידורה מן הקבר הסלעי שלו, מתכננת להשתמש בו כדי להרוס את האנושות. מות'רה נקראה לעצור את דסגידורה, אשר ספג את החיים מתוך היערות. מות'רה נלחמה קשה כדי לעצור את דסגידורה, אבל היא היתה פשוט זקנה וחלושה מכדי להמשיך במאבק. מול ולורה התפללו באי-רצון לביצה, וגרמו לה לבקוע בטרם עת לזחל בשם מות'רה ליאו.


ליאו הגיע כדי לסייע לאמו, אבל דסגידורה תפס את ליאו בשיניו ונשך אותו. מות'רה הצילה את בנה והרסה סכר וגרמה לדסגידורה להיקבר במבול מים. בעוד אויבה מנוטרל, נשאה מות'רה את ליאו מעל הים, אך כוחה נכשל והיא נפלה למים. מות'רה נאבקה לעלות לפני המים, בעוד ליאו מנסה נואשות להחזיק אותה מעליהם, אך ללא הועיל. מות'רה צנחה מתחת למים וטבעה בעודה משאירה את ליאו להמשיך את מורשתה: לעצור את דסגידורה. ליאו שחה אז לאי מרוחק כדי להפוך לשלב העש שלו ולהמשיך את הקרב.לאחר זמן מה, ליאו יצא מהגולם כמו נחיל של פרפרים צבעוניים אשר התמזגו לחרק ענק אחד.


ליאו אז טס להוקאידו כדי להילחם עם דסגידורה, והגיע בהמולה של לייזר ואורות אנרגיה. הדרקון השטני לא היה מסוגל לעמוד מול כוחו של המות'ראי החדש, ועד מהרה הובס. בעזרת חותם של אליאס, ליאו כלא את החיה שוב בתוך הקבר העתיק שלה ואז המשיך לחדש את האדמה שנהרסה על ידי דסגידורה, משחרר אבקה להאצת הצמיחה של הצומח של הוקקאידו. עם היערות והשדות שהוחזרו ליופיים המקורי, חזר ליאו לאי אינפנט. הופעתו הרביעית של מות'רה והשנייה של ליאו בהייסי הייתה בסרט "תחייתו של מות'רה 2".

תחייתו של מות'רה 2

ליאו נקרא שוב להציל את כדור הארץ כאשר קאייג'ו אוכל-זיהום עתיק בשם דאגרה התחיל להכות את האוקיינוס עם טפילים רעילים בשם בארמים.

דאגרה

ליאו תקף את דאגרה ונדמה היה שהוא על העליונה, עד שהקרב עבר למתחת למים. כיוון שלא היה מסוגל להילחם בדאגרה בסביבה שלו, ליאו הומם על ידי נחיל בארמים וחיכה למכה של מתנגדיו. עם זאת, בסיועו של אליאס, ליאו התחדש ידי רוח המים, גוגו (כן אשכרה יש מפלצת שקוראים לה גוגו) והשתנה לצורה חדשה, רייינבואו (קשת בענן) מות'רה.


עם הקסם העתיק של רוח המים, נכנס ליאו שוב לקרב, ותקף ללא הרף את דאגרה. עם זאת, כאשר אחד רעיל נסוג מתחת לגלים, ליאו צלל בעקבותיו מתחת למים, השתנה לצורתו המיימית החדשה, אקווה מות'רה, והביס את דאגרה.


בעוד אויבו מובס, ריינבואו מות'רה טס אל האופק וכך, העולם שוב בטוח. הופעתם האחרונה של מות'רה וליאו בהייסי הייתה בסרט "תחייתו של מות'רה 3".

תחייתו של מות'רה 3

ריינבואו מות'רה התעורר שוב כדי להילחם בקינג גידורה שהתחיל לאכול בני-אדם.

ריינבואו מות'רה ב"תחייתו של מות'רה 3"
קינג גידורה מ"תחייתו של מות'רה 3"

השניים נלחמו, אבל ריינבואו הובס במהירות. ריינבואו השתנה למהירות האור מות'רה וחזר בזמן להרוג את הקינג גידורה כשהוא חלש יותר.
הוא חזר לתקופת הקרטיקון, שם נלחם בקינג גידורה הקרטיקוני.


הוא ניצח אותו, אבל זנבו של גידורה הקרטיקוני נקבר באדמה. גידורה התחדש מן הזנב והגיע להווה רק כעבור יום. ליאו תקף את קינג גידורה בתור שיריון מות'רה, והרג אותו.


לאחר מכן, השתנה ליאו למות'רה הנצחי ועף משם בשלום. וכאן נגמרו כל ההופעות של מות'רה בסרטי הייסי.

מות'רה בסדרת סרטי המילניום

בסדרת המילניום, מות'רה מופיע בשלושה סרטים.

גודזילה, מות'רה וקינג גידורה: מתקפת מפלצות הענק

בסרט זה, מות'רה הוא חיה אגדית מיפן העתיקה שהיה ידוע בשם אל הים. לפני כמה מאות שנים, לוחמים יפנים אצילים הביסו את מות'רה והניחו אותו לנוח תחת אגם איקדה. הלוחמים התפללו לנשמתו של מות'רה, מתוך תקווה שהוא והמפלצות השומרות האחרות, באראגון וקינג גידורה, יעלו שוב יום אחד כדי להגן על יפן. בשנת 2002, קבוצה של בני נוער התפרעה על המקדש של מות'רה לאחר שוד חנות נוחות ליד אגם איקדה. מות'רה התעורר, משך את הנערים מתחת למים ועטף את גופם במעטפת משי.


ואז התלבש מות'רה בגולם שישב על פני האגם. כאשר הנביא הירווטושי איסאיאמה קרא למפלצות השומרות לעצור את גודזילה, מות'רה יצא מן המעטפה שלו ועף ליוקוהמה כדי להילחם בו.


מות'רה ישב על מגדל לנאדמרק של יוקוהמה וטס לעבר גודזילה, יורה בו עוקצים ארסיים וגירד את פניו בציפורניו. גודזילה שחרר את נשימתו האטומית לעבר מות'רה, אבל הוא התחמק מהמתקפה, אשר פגעה והרסה את מגדל לאנדמרק במקום זאת. גידורה הגיע זמן קצר לאחר מכן וחבר למות'רה נגד גודזילה. גודזילה השתלט בקלות על שתי המפלצות, דחף את גידורה חסר ההכרה והטיח את מות'רה במסילה לאחר שהסיט את נשימתו האטומית מגידורה. גודזילה הפנה את תשומת לבו לספינות הקרב של צבא יפן במפרץ טוקיו, אבל מות'רה טס מאחוריו כדי להפתיע אותו. עם זאת, גודזילה הפנה את ראשו ברגע האחרון וירה את נשימתו האטומית לעבר מות'רה, ואידה אותו. כוח החיים של מות'רה זרם לתוך גופתו של גידורה, החיה אותו כדרקון בן אלף השנים, קינג גידורה ונתן לו יתרון בקרב. כאשר קינג גידורה נהרג בסופו של דבר על ידי גודזילה, הרוח של כל שלוש המפלצות השומרות טסה לתוך גודזילה, גרמה לו לשקוע מתחת למים ואיפשרה לסאטסומה (צוללת צבאית) לשגר טיל D-03 מתוך גופתו של גודזילה מה שפתח פצע פעור על צווארו שבסופו של דבר גרם לגודזילה להרוס את עצמו כשירה את נשימתו האטומית. הופעתו השלישית של מות'רה במילניום הייתה בסרט "גודזילה: טוקיו S.O.S".

גודזילה: טוקיו S.O.S

מות'רה נראתה מעופפת מעל שמי יפן, מה שגרם לשני מטוסי קרב לנסות ולירות בה. 


מות'רה לא הושפעה מטילי המטוסים והמשיכה לטוס ליפן. היא נחתה ליד ביתו של שינצ'י צ'וגו, אדם שעזר לאחד מחדש את מות'רה עם השוביג'ין שלה בשנת 1961. השוביג'ין הופיעו אצל צ'וגו וביקשו ממנו לספר לממשלה להפסיק את הפרויקט הקיריו (מכה-גודזילה), אשר ניצלו את שרידיו של גודזילה הראשון כמו נשק. השוביג'ין טענו כי מדובר בפשע נגד הטבע וקדושת החיים, וכי מות'רה תאלץ להכריז מלחמה נגד האנושות אם שרידי גודזילה הראשון לא יוחזרו לים. הם גם הבטיחו למות'רה שתיקח על עצמה להגן על יפן מפני גודזילה. כאשר סיפר צ'וג'ו את סיפורו לראש הממשלה הייאטו איגאראשי, הוא (ראש הממשלה) סיפר בצער לצ'וג'ו שהממשלה לא יכולה להרשות לעצמה להפסיק את הפרויקט, שכן יותר מדי כבר הוקרב לו. כאשר הופיע גודזילה בטוקיו, נכדו של צ'וג'ו, שון השתמש בשולחנות הלימוד כדי ליצור מחדש את הסמל של מות'רה וזימן אותה לטוקיו. מות'רה נכנסה לקרב עם גודזילה, אבל בשל זקנה היא הוממה בקלות. איגראשי הורה להוציא את הקיריו כדי לסייע למות'רה, וגם המכונה נכנסה לקרב. גודזילה הביסה את הקיריו, בעוד הביצה של מות'רה על האי אינפנט בקעה וממנה יצאו שני זחלים תאומים. 


הזחלים הגיעו לטוקיו כדי לתקשר עם אמם, אבל גודזילה הבחין בהם. גודזילה כיוון את נשימתו האטומית אל הזחלים, רק כדי שמות'רה תעוף מולם, ותקריב את עצמה למען ילדיה. מזועזעים מן הייגון, תקפו הזחלים את גודזילה, מסיחים את דעתו בזמן שקיריו תוקן. קיריו נכנס במהרה לקרב, וניצח את גודזילה באמצעות יד הקידוח שלו שפתחה פצע שנוצר קודם לכן על חזהו של גודזילה. הזחלים של מות'רה עטפו את גודזילה במשי, והותירו אותו לכוד וחסר אונים. במקום להרוג את גודזילה, קיריו השתלט על התכנות של עצמו והוציא את גודזילה אל הים, והטביע את שניהם בתעלת יפן. הזחלים של מות'רה שחו בחזרה לאינפנט איילנד עם השוביג'ין, סבורים כי נשמות המתים יוכלו לנוח עכשיו בשלום. הופעתו האחרונה של מות'רה במילניום הייתה בסרט "גודזילה: המלחמות הסופיות".

גודזילה: המלחמות הסופיות

לפני אלפי שנים, מות'רה הגן על כדור הארץ ממפלצת חייזרית המכונה גיגאן, הביס אותו וקבר אותו בחוף של הוקקאידו. 

גיגאן

בשנת 2004, כוחות ההגנה של כדור הארץ החזירו את שרידיו של גיגאן, תוך כדי כך הם הפנו תשומת לבם של מות'רה ושל השוביג'ין. השוביג'ין הופיעו עם כמה חברי EDF (אין לי מושג מה זה) והזהירו אותם כי גיגאן הוא רשע ויכול להתעורר, אבל הבטיחו שמות'רה יגן על כדור הארץ אם זה יקרה. כאשר זן חייזרי אינטלגנטי שנקרא האקסילנס השתלט על גיגאן ועל עוד כמה מפלצות והשתמשו בהם לכבוש את כדור הארץ, מות'רה טס לטוקיו כדי לסייע לגודזילה נגד גיגאן ומפלצת איקס.

גיגאן לאחר שעבר שידרוג על ידי האקסילנס (מסורים ביידים)

מפלצת איקס

מות'רה מנע פעמיים את גודזילה שניסה להצטרף למפלצות האויב , ואז התעמת שוב עם גיגאן. ג'יגאן ירה שני רייזר דיסקס (שוריקנים בצורת דיסק), אבל הוא השתמה בכישורים החינניים שלו (חינניים עאלק) כדי להימנע מהם. גיגן הגיב על ידי הפצצת מות'רה עם קרן הלייזר שלו, מה שגרם למות'רה להתלקח בלהבות. אם אמונה שהוא ניצח, פנה גיגאן לאחור רק כדי שראשו יפורק על ידי הרייזר דיסקס. מוטרה, שעדיין עלה באש, טס אל גיגן נטול הראש והתפוצץ, וככל הנראה הרג את שניהם. וכאן נגמרו כל ההופעות של מות'רה במילניום (ובסרט הזה גם הסתיימה סדרת סרטי המילניום).

מות'רה בסדרת סרטי הפוסט-מילניום

בפוסט מילניום הופיע מות'רה עד עכשיו רק בשתי סרטים משלושת סרטי האנימה של נטפליקס על גודזילה אך הוא כנראה יופיע בעוד סרטים בהמשך.

גודזילה: עיר על סף קרב

בסרט הזה מסופר שגודזילה השתלט על כדור הארץ אך זן של משהו בין בני-אדם לחרק הצליח להתפתח בכדור הארץ החדש. הזן הזה שנקרא ההוטואה, סגד למות'רה במקדש (שגם היה ביתם) בהר פוג'י. לפני שהאנושות חזרה לכדור הארץ לאחר שגורשה לחלל על-ידי גודזילה, ההוטואה כללו מספר מה של גברים זקני ושתי בנות צעירות שנקראו מאינה ומיאנה (כן, אלה השוביג'ין). במקדש הוחזקה ביצתו של מות'רה. המקדש הפך להיות גם ביתם של בני כדור הארץ הנותרים לאחר שגודזילה השמיד את העיר מכה-גודזילה. הופעתו השנייה של מות'רה בפוסט-מילניום הייתה בסרט "גודזילה: טורף הפלנטות"

 גודזילה: טורף הפלנטות

בסרט הזה, מות'רה מופיע בחיזיון של הארו סאקאקי לאחר שפרופסור מרטין ומאינה נגעו בביצה של מות'רה ויצרו קשר טלפתי עם הארו וגרמו להשתחרר משליטתו של מטפיס (בן לגזע חייזרי שנקרא אקסיף) וכך גרם לגידורה (שגם היה בסיפור הזה) להתקיים במציאות ואפשר לגודזילה להביס אותו.


מות'רה ב-MonsterVerse (יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי)

עד כה הופיע מות'רה רק בסרט אחד במונסטרוורס ויופיע בעוד אחד בקרוב אך מעריצים אומרים שכנראה בעוד כמה שנים ייצא עליו סרט סולו.

קונג: אי הגולגלות

בסרט הזה מות'רה מופיע בקטע שאחרי הכתוביות בציורי מערות לצד גודזילה, קינג גידורה ורודן.

גודזילה: מלך המפלצות

בסרט החדש של גודזילה שאמור לצאת בסוף מאי, מות'רה הולך להתחיל בתור זחל שיבקע מפקעת ענקית וכשהוא יהפוך לעש הוא כנראה יילחם נגד גודזילה, גידורה ורודן! תמונות של חלקיק שנייה מהטריילרים ותמונות מאתר של חברת צעצועים כלשהי נתנו למעריצים את כל המידע בנוגע לאיך מות'רה יראה בסרט!






וכאן נגמרו כל ההופעות של מות'רה בסרטים. שוב תודה לכל מי שהגיע עד לפה ועכשיו בואו נעבור ליכולות!

היכולות של מות'רה


טיסה

כשהוא עף, מות'רה יכול להגיע למהירות של 3 מאך וואף יותר!

טוויית משי

בצורת הזחל שלו, מות'רה יכול לירות משי מפיו וליצור קורי משי חזקים!


עמידות

למות'רה יכולת עמידות מרשימה כנגד מתקפות חזקות במיוחד!



יצירת הוריקנים

מות'רה יכול ליצור הוריקנים חזקים בעזרת משק כנפיו!

כוח

למות'רה יכולות גופניות חזקות שאיפשרו לו לגרור את גודזילה!


אמפיביות

מות'רה יכול לשחות בצורת הזחל!


רפרודוקציה

מות'רה הוא בן-אלמוות והוא יכול להעביר את הנשמה שלו לצאצאיו!


אבקת רעל

הנשק הכי חזק של מות'רה הוא אבקה צהובה רעילה שכל המתקפות שבאות במגע איתה מגיעות אל מי שנמצא בתוך האבקה! האבקה הזאתי גם לרוב מבשלת את מי שבפנים!


נשיכה

בצורת הזחל שלו, מות'רה יכול לגרום כאב רב עם נשיכתו!

קרני אור

בהייסי, מות'רה יכול לירות קרני אור כתומות מהמחושים שלו!


ברקים

בהייסי, מות'רה יכול לחשמל את אויבוו עם ברקים שיוצאים מכנפיו!


שדה לחץ 

מות'רה יכול ליצור שדה לחץ רב עוצמה על ידי פיזור קשקשים מוזהבים מכנפיו!


האצת מהירות

מות'רה יכול להגביר את מהירותו ל-30 מאך למשך שמונים שניות!


  שוט חלבי

מות'רה מסוגל להוציא שבבי חלב בצורת שוט ממחושיו ולמשוך בעזרתם דברים!


הלם חשמלי

מות'רה יכול לשחרר מגופו אנרגיה חשמלית רבת עוצמה שיוצרת פיצוץ אלקטרומגנטי מחשמל!


עוקצים

מות'רה יכול לשגר דוקרנים רעילים מבית החזה שלו!


העברת אנרגיה

מות'רה יכול להעביר לפי רצון את האנרגיה שלו לקאייגו' אחרים!


כישורים

למות'רה יכולות אווירודינמיות רבות בהם הוא משתמש כדי לחמוק ממתקפות של אויביו!


עלייה באש

 למות'רה יש יכולת עמידות גבוהה מאפשרת לשרוד לפחות דקה בזמן עלייה באש!



טלפתיה

למות'רה יכולת טלפתית חזקה במיוחד עם השוביג'ין והוא מסוגל אף להופיע בחזיונות!

היכולות של ליאו מות'רה

בצורת הזחל

משי חשמלי

המשי של ליאו הוא המשי החשמלי היחידי!


פטיט ריילגאן

ליאו יכול ליצור פיצוץ כחול-ירוק של אנרגיה מחזהו!


השתקפות מזוייפת

ליאו מסוגל ליצור השתקפות מזוייפת של עצמו וכך להיטמע בסביבה!


בצורת העש

האצת מהירות

כמו אימו, גם ליאו יכול להאיץ מהירות אך בניגוד לאימו הוא יכול להאיץ למהירות רבה יותר!


לייזרים

ליאו יכול לירות לייזרים מהמחושים!


שדה אנרגיה

ליאו יכול ליצור שדה אנרגיה שנקרא שדה ניצוץ על ידי שיחרור קשקשים שיוצרים אנרגיה חשמלית שמסוגלים להסב נזק רב ליריביו!


מגה תותח

ליאו יכול לירות קרן לייזר כחולה וחזקה!


אשליית מיראז'

ליאו מסוגל להתפרק לאלפי גרסאות קריסטלית קטנות של עצמו!


ניצנוץ פיללואד

ליאו יכול ליצור קשתות חשמליות עם כנפיו שלאחר מכן מתפרצות לצורת עמוד!


באסטר סטרייק שיין

כשהוא מסתובב באוויר, ליאו יכול ליצור מעגלי אנרגיה רבי עוצמה שיכולות להסב נזק רב!


גשם פולספוני

ליאו מסוגל להאיץ את תהליך הגדילה של הצמחים על ידי שיחרור גשם שמסוגל לעשות זאת!



בצורת הריינבואו

חץ לייזר קשת חם

ריינבואו מסוגל לירות משולש של קרניים דקות הנפלטות מאבני חן על המצח שלו, קרניים חזקות הרבה יותר מאשר הלייזרים בצורת העש הרגילה שלו. היכולת הזו גם קיימת אצל אקווה מות'רה!


תותח מינרלים

ריינבואו יכול לירות לייזר כחול ועוצמתי מחזהו!


אבקת קשת רפלקטיבית

רייינבואו יכול ליצור אבקת קשת רפלקטיבית מהכנפיים שלו אשר יכולות לשתק ולגרום כאב ליריבו!


שדה לחץ

ריינבואו מסוגל ליצור מכשול בלתי נראה המסוגל להסיט את ההתקפות של יריביו. גם היכולת הזאתי קיימת אצל אקווה מות'רה!


באסטר קשת מנצנץ

ריינבואו מסוגל לשחרר כדורי אנרגיה מסתובבים לכיוון היריב!

השתנות

ריינבואו מות'רה יכול להשתנות לאקווה מות'רה!


בצורת האקווה

הפצצות אנרגיה

אקווה יכול לירות הפצצת אנרגיה בצורת איקס שמתחילה בכנפיו ואז הוא יורה אותה דרך הראש. ההפצצה בדרך כלל כחולה, אם כי יש וריאנט כתום חזק גם כן.


קרן האצת סהר

אקווה יכול לירות פיצוצים בצורת וי מהמחושים שלו!


התפרקות

אקווה מסוגל להתפרק לאלפי גרסאות של עצמו אך בנבדל מצורת העש של ליאו, בצורה הזאתי הכפילים יכולים לירות לייזרים!


קרן מושכת

אקווה יכול ליצור קרן מושכת מאחוריו בעודו עף!

השתנות

אקווה יכול להשתנות או לריינבואו מות'רה או למהירות האור מות'רה!



צורת מהירות האור 

נסיעה בזמן

מהירות האור יכול לנסוע בזמן

השתנות

מהירות האור יכול להשתנות לריינבואו מות'רה!

שיריון מות'רה

עמידות

השיריון של שיריון (כן אשכרה אמרתי את זה) הוא סופר חזק ועמיד!

כנפיים חדות

הכנפיים של שיריון חדות מאוד ומסוגלות לחתוך כמעט הכל!

לייזר חוצה שיריון

שיריון יכול לירות קרן כחולה מרוכזת מאבני המצח שלו שלו המסוגלת לחדור כמעט הכל!


האצת מהירות

שיריון יכול להאיץ את המהירות שלו ולעבור דרך יצורים חיים. כל יצור חי שהוא עובר דרכו הופך לגביש ואז מתפוצץ!

השתנות

שיריון יכול להשתנות למות'רה הנצחי!


בצורת הנצח

לא ידוע הרבה על היכולות בצורת הנצח כי הצורה הזאת הופיע לממש מעט זמן ואז נעלמה.

פינה חדשה :קישורים חיצוניים!














וכאן מסתיימת הכתבה שלי על מות'רה! תודה ענקית לכל מי שהגיע עד לפה (וקרא) ושיהיה לכם שבוע טוב!

    2 תגובות:

    1. אני חושב שהכתבה לא מעניינה ותופסת מקום הכתבות יותר איכותיות כמו הכתבות שלי יותר מרתקות יותר עם תוכן ולא סתם פרפרים הסרטים המפחידים השקעתי 10 דקות לקרוא את הכתבה הזאת בלי בקיצור אתם חייבים להשתפר ואני נתתי לדוגמה לכתבה שלי כל אחד יכול לכתוב

      השבמחק