יום חמישי, 14 במאי 2015

מדור קולנוע: חודש סרטי אימה: המנסרים מטקסס (1974)

פ**! פ**!!! פ**!!!!!!!!!!! What the f*** did i just watch?!!!!! מה לעזאזל?!!!!!! סליחה... ברוכים הבאים לחודש סרטי האימה והיום אני ראיתי סרט שעשה משהו שלא חשבתי שאראה בחודש הזה, סרט שממש הפחיד אותי!!!! סרט איום ונורא ומפחיד מוות, באותה רמה של פסיכו!!!!! כן, סרט שמפחיד אותי כמו מוזיקת הכינורות "רצח" של פסיכו!!!!!! שהקב"ה יציל אותי!!!!!!


הסרט של היום: המנסרים מטקסס (1974).

לפני שאדבר על הסיוט הזה (שדרך אגב היה טוב מאוד, רק מאוד מפחיד לדעתי), אני אדבר על ההשראה לסרט הזה.
הסרט הזה ודמות הרוצח שלו, "פני עור", הושפעו כמו פסיכו ממקרי רצח שהתגלו בשנות החמישים שנעשו ע"י אדם בשם אד גין. אד גין היה אדם בגיל העמידה שחונך ע"י האם הדתייה הקיצונית הפנטית שלו כל מיני דברים חסרי היגיון ומטורפים לגמרי, למשל שכל אישה שהיא אינה אמו של אד היא מפלצת, פרוצה ומספר דברים רעים אחרים שדינן בגיהנום. (רגע, אתם בטח שואלים, זה לא אותו תיאור שנתת לאם בפסיכו? והתשובה לכך היא ברור שפ***** כן!!!!! האם המטורפת הרוצחת הארורה ההיא של נורמן בייטס מבוססת על אמו של אד גין!!!). בכל מקרה, אם אתם רוצים לדעת על אד גין, תקראו עליו או תראו סרטים דוקומנטריים עליו ביוטיוב. לסיכום, נורמן בייטס, "פני עור" ו"בפאלו ביל" (הרע של שתיקת הכבשים) מבוססים על חלקים שונים של אד גין.

עכשיו לעלילה. הסרט מספר על מספר חברים צעירים שנוסעים לבית משפחה של שתיים מהחברים מרוחק בטקסס, ובדרך הם אוספים טרמפיסט ופ**, אני שונא את ההילבילי הזה! (סליחה, אני נסחף קדימה קצת מהפחד שהסרט גרם לי). בכל מקרה, לאחר אירועים דפוקים בראש, הם זורקים את הטרמפיסט ומגיעים לבית המשפחה הישן והבלוי. במהלך הסרט שתיים מהחברים הולכים קצת באזור ומגיעים לבית באמצע שום מקום, שם הם פוגשים את "פני עור", בהמת אדם ששם מסכה מעור של בני אדם על הפנים שלו, אשר הורג חבר אחד ושם את השנייה במקפיא. לאט לאט "פני עור" הורג עוד ועוד חברים עד אשר נשארת שורדת אחת שצריכה להישאר בחיים במהלך הלילה נגד הבהמה ובני משפחתו הקניבלים. אוי נכון, שכחתי את הקטע ש"פני עור" מגיע ממשפחה של קניבלים מזו***** שאוכלים בני אדם!!!!!!!!


בכל מקרה, הסרט בנה אווירה מותחת ומפחידה והסטים של הסרט בתוך ביתו של "פני עור" היו נראים כמו מופע אימים חולני וגם הסיוט הגרוע ביותר במציאות.
הסרט הזה רשמית הצטרף לרשימת הסרטים שהצליחו להפחיד אותי בשנים האחרות, שבה היו את: פסיכו, מוות אכזרי (שכל כך הפחיד אותי שלא יכולתי לראות את כולו והפסקתי באמצא), מיזרי ועוד.

טוב, כאן אני מסיים את השבוע הזה בחודש סרטי האימה והחלטתי שאני אסיים את חודש סרטי האימה מתישהו שיוני כי לא אספיק לעשות את כל מה שרציתי בחודש מאי.

נא להגיב בתגובות. גדעון שדה, כתב מדור הקולנוע.  


8 תגובות:

  1. עכשיו שאני רגוע אחרי שינה טובה, אני אגיב.
    הסרט הוא סרט מצוין ואני ממליץ למי שאין לו לב חלש לצפות בסרט. דרך אגב, מצטער על כל הקללות המצונזרות שרשמתי.

    נ.ב. ירין, בבקשה תערוך את הכתבה ותשים את הפוסטר והטריילר המקוריים של הסרט. תודה.

    גדעון.

    השבמחק
  2. כמו תמיד כתבה מעולה.
    תיארת את העלילה של הסרט כל כך טוב שלא נראה לי שאני אראה את הסרט הזה או כל סרט אחר מז'אנר האימה.
    אני מחכה לכתבה הבאה שלך!
    אם הכתבה הבאה שלך תעסוק על סרט אימה משנות ה-80 אני ממליץ על "סיוט ברחוב עלם" שזה סרט אימה שהצליח להפחיד אותי יותר מכל סרט אימה אחר...
    ליאל מויאל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי נו, בחייך ליאל. ברור שאני אעשה ביקורת על "סיוט ברחוב אלם" כי: א) זה סרט קלאסי שצריך לעשות לו ביקורת. ב) אני מתכוון גם לעשות ביקורת לרימייק של הסרט הזה שעשה מייקל ביי, וכן, הוא דפ* את הגירסה ההיא טוב מאוד כי הוא מייקל ביי.

      גדעון.

      מחק
  3. הכתבות שלי בשבוע הבא יהיו עדיין בשנות השבעים וסרטים כמו "יום שישי ה-13" ו"סיוט ברחוב אלם" לא יגיעו עוד זמן מה.

    גדעון.

    השבמחק
  4. היי גדעון
    נראה לי שראיתי לפני שנים את הסרט המצמרר הזה.
    מכיוון שיש לי "לב חלש" (כשמדובר בסרטי אימה) אני מעדיפה שלא לצפות בסרטים מהז'נר הזה.
    חושבת שכדאי לברור את הסרטים המוגדרים כסרטי אימה ולשקול באילו מהם כדאי לצפות כדי להימנע מסיוטים מיותרים בלילה.
    נראה לי שאתה בקיא מאוד בתכנים השונים של סרטי האימה וכמובן של סרטים רבים אחרים- ידע מרשים בכול הקשור לעולם הקולנוע!
    יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל על מה שכתבת. גדעון.

      מחק
  5. כתבה מעניינת מאוד ואהבתי את הקטע עם הקללות וכוכביות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך, סאם. אני מצנזר את הקללות כי אסור לרשום בכתבות קללות לא מצונזרות וזו הדרך שלי לצנזר אותן.

      גדעון.

      מחק