יום ראשון, 31 במאי 2015

היסטוריה מקוצרת של העולם - משחק מחשב

כתב מתן ברדה

הקדמה
למי שזוכר , בכתבת הפתיחה של המדור "היום לפני" העלתי סרטון שמציג את ההיסטוריה של כל העולם בשתי דקות.
עכשיו אני החלטתי לכתוב על המשחק "היסטוריה מקוצרת של העולם"-בו אתה בכמה דקות עובר דרך
ההיסטוריה האנושית.




ועכשיו על המשחק
היסטוריה מקוצרת של העולם(A Short History Of The World) הוא משחק רשת  שנוצר על ידי חברת המשחקים והאנימציה  האמריקאית State of play. 

במשחק יש 36 שלבים,  כאשר בכל שלב יש משימה שהיא אירוע היסטורי(או כזו שמייצגת אותו) שצריך להשלים אותה בכמה שניות.
באופן כללי המשימות במשחק מתחלקות לשני סוגים:

הסוג הראשון הוא של משימות שאתה צריך להשלים כמה שיותר מהר לפני שנגמר הזמן. לדוגמא :עליך לשחרר את הממותה מהקרח על ידי שבירתו בעזרת העכבר בפחות משש שניות.

והסוג השני(שמופיע רק בשלוש שלבים) הוא של משימות שבהן אתה צריך למנוע שדבר מסוים יקרה עד שהזמן ייגמר.
לדוגמא: הזז את החץ כדי שלא ילחץ על הכפתור האדום המתקרב אליו, ויפתח במלחמה גרעינית.
(מתייחס למשבר הטילים בקובה בשנת 1962 שהיה מאבק בין ארה"ב לברית המועצות
 לגבי הצבתם של טילים גרעיניים רוסיים בקובה).

בכל פעם שהשחקן משלים משימה הוא מקבל נקודות , וכל שהוא יבצע אותה יותר ביעילות הכמות שלהם תהיה גבוהה יותר.
כאשר  הוא לא מצליח לעשות זאת הוא מאבד חיים, ולאחר ארבע פעמים שזה קורה  המשחק נגמר והשחקן מגלה איזה סוג של תלמיד הוא בהיסטוריה.

אני אוהב את המשחק זה מכיוון שהוא  פשוט מאוד מבחינת מורכבות ועם זאת גם מאוד מאתגר  ודרושים לו מהירות ודיוק.
בנוסף לכך יש לו גרפיקה פשוטה אך נחמדה , שבחלק מהשלבים יש בה גם הומור.

לצד זה אני רוצה לציין שמצאתי בו כמה טעויות אנכרוניסטיות , לדוגמא שכריסטופר קולומבוס הגיע לאמריקה בשנת 1462, אך אלו כנראה טעיות טכניות. בנוסף לכך אני חושב שהיה צריך עוד שלבים של אירועים חשובים בהיסטוריה שהיו חסרים.


לסיכום זה משחק מאוד טוב , ואני ממליץ אותו לכל אחד שיש לו זמן פנוי.

תודה



השאירו תגובות


































10 תגובות:

  1. נשמע משחק נחמד. הבאת כתבה מעניינת.

    גדעון.

    השבמחק
  2. אהבתי את הכתבה והיה נחמד לראות את התמונות

    השבמחק
  3. אני אוהב את הכתבה והיה כיף לקרוא אוראל מככתת גפן

    השבמחק
  4. אני אוהב את הכתבה ים מכתת גפן

    השבמחק
  5. אהבתי את הכתבה כל הכבוד!!! אוריה מכיתת גפן

    השבמחק
  6. כתבה טובה, משחק קשה.

    השבמחק
  7. נשמע כיף. אז מתי כריסטופר קולומבוס כן הגיע לאמריקה?
    הלל
    נ"ב אני אנסה את המשחק בהזדמנות... תוכל לפרסם קישור?

    השבמחק
  8. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  9. קולומבוס הגיע לאמריקה לראשונה , בשנת 1492.-זה שכתבו 1462 אולי זה היה טעות טכנית ..

    וכן אני יכול לפרסם קישור.

    מתן

    השבמחק
  10. קולומבוס הגיע לאמריקה לראשונה , בשנת 1492.-זה שכתבו 1462 אולי זה היה טעות טכנית ..

    וכן אני יכול לפרסם קישור.

    מתן

    השבמחק