יום ראשון, 31 במאי 2015

מדור קולנוע: חודשיים אימה: איש זאב אמריקאי בלונדון (1981) (An American Werewolf in London)

שלום לכל קוראי מדור הקולנוע. סוף כל סוף! חיכיתי כבר מההתחלה לעשות את הסרט הזה! זה סרט טוב ורציתי לעשות משהו מיוחד מאוד לסרט הזה, אז בואו נתחיל.

הסרט של היום: איש זאב אמריקאי בלונדון משנת 1981. הסרט הזה, כפי שאתם יכולים להבין בקלות, זה סרט על איש זאב. הסרט הוא סרט אימה קומית, כן אימה קומית, עם דגש. הסרט הוא הרבה דברים וביניהם אחד מסרטי אנשי הזאב הטובים ביותר בכל הזמנים, אם לא הטוב ביותר, בגלל שזה מראה איך לעשות סרטי אנשי זאב כמו פעם אבל עם הפרשנות שלו. הא! קחי את זה לפרצוף שלך, סטפני מאיירס!!! כך עושים אנשי זאב!! תצפי בסרט הזה ותלמדי שאנשי זאב הם לא פ***** פדופילים בלי חולצות שמאוהבים בתינוקות!!!! אז קחי את הפ***** דמדומים שלך כי אנשי זאב וערפדים הם לא כאלה עלובים!!!!! פ** דמדומים!!!! נמאס לי שמשווים ערפדים ואנשי זאב למנצנצים האלו!!! F*** you סטפני מאיירס!!!!!! F*** you!!!!! וואו, זה הרגיש טוב לרדת על הספרים הבזויים האלו שלא צריכים להיות על המדפים בכלל. טוב, קיללתי מספיק את דמדומים ואת המורמונית ההיא שכתבה אותם ונעבור לסרט של היום.

הסרט "איש זאב אמריקאי בלונדון" מתחיל באזור כפרי באזור אנגליה, שם שני אמריקאים עושים מסע רגלי עם ילקוטים גדולים על גבם. ג'ק, אחד החברים מדבר עם דוד על כך שאחרי המסע הוא היה רוצה לשכב עם מישהי שלמדה איתם בתיכון. הם מגיעים לעיירה ולפאב מוזר בשם "הכבשה השחוטה" (מקום מאוד נעים אני אומר לכם). בהתחלה הם מבלים נעימים עם אנשי הפאב, מקשיבים לבדיחות נחמדות על אמריקאים (כמו על איך אמריקאי זורק מקסיקני ממטוס מתרסק), עד אשר הם שואלים על סמל של כוכב אדום על הקיר. אחרי השאלה מיד זורקים אותם החוצה, אך בלי מספר אזהרות קודם, "תיזהרו מהירח ואל תסטו מהכביש" (מה אמרתי לכם, נחמדים לא?). כמו כל אמריקאי טוב, ג'ק ודוד סוטים מהכביש ונתקעים באמצע שום מקום. הם מתחילים לשמוע יללות ברחבי הביצה שלאט לאט מתקרבים אליהם, עד אשר הם מותקפים ע"י זאב ענקי, אשר הורג את ג'ק ונהרג על ידי אנשי הפאב לפני הוא הורג את דוד. אחרי ההתקפה, דוד מתעורר בבית חולים בלונדון, כאשר הוא פצוע וישן די הרבה זמן. בבית החולים מטפלים בו רופא מבוגר ואחות צעירה ויפה בשם אלכס. במהלך שהותו בבית החולים, המשטרה מספרת לו שהוא וג'ק הותקפו ע"י מטורף ולא ע"י זאב ענק, שזה מה שאנשי העיירה שהצילו אותו אמרו. הוא גם חולם שלושה חלומות מאוד הזויים, עד אשר הוא פוגש את רוחו של ג'ק, אשר נראה כמו גופה אשר קרעו אותה לגזרים. ג'ק מזהיר את דוד שהוא יהפוך לאיש זאב ושהוא יהרוג עוד אנשים ושהדרך היחידה שג'ק והקורבנות הבאים לא יישארו בלימבו במשך נצח נצחים זה לסיים את שושלת איש הזאב, כלומר דוד חייב למות, בהתאבדות או בכל דרך אחרת. לאחר זמן מה דוד משתחרר מבית החולים ומשתכן אצל אלכס, האחות שטיפלה בו בבית החולים, לשם השגחה לפי הוראות הרופא. באותו הלילה הם שוכבים יחד, וג'ק חוזר להזהיר את דוד שבלילה הבא הוא יהפוך לאיש זאב, אך שוב, דוד לא מאמין לו. בלילה אחרי, כאשר אלכס עובדת בבית החולים, דוד משתנה לאיש זאב ויוצא למסע רצח ברחבי לונדון. בבוקר שאחרי דוד מתעורר ערום בכלוב של זאבים בגן חיות, משם הוא בורח בעוד הוא גורם לכמה דברים מצחיקים, כמו ילד צעיר שבא לאמו ואומר: "אימא, אמריקאי ערום גנב לי את הבלונים." (בחיי, זה עדיין מצחיק). כאשר הוא מגלה את מעשיו בלילה שלפני, הוא מחליט לברוח ולנסות להתאבד מתוך חרטה ואימה ממה שהוא עוד יעשה, אך ללא הצלחה. הוא פוגש שוב את ג'ק ואת הקורבנות שלו מהלילה לפני, המציעים לו להתאבד בדרכים שונות. חלק מהשיחה היא כזאת: "מה לגבי לתלות את עצמי? לא, אם תעשה זאת לא נכון, אתה תסבול. אז מה?! שיסבול! אכפת לך? הבחור חבר שלי." (מספר אנשים דיברו בקטע הזה, אבל כשתיראו את זה אתם תצחקו). באותו לילה הוא משתנה שוב ומתחיל להרוג אנשים, וכשהוא נתקע בסמטה מוקף בשוטרים, אלכס מגיעה בניסיון להרגיע אותו ולהגיד שהכל יהיה בסדר. כאשר הוא מנסה לתקוף אותה, אם בין זה סתם ניסיון להרוג עוד אדם או דוד שהצליח להשיג שליטה לרגע רק כדי לנסות למות, הוא נורה ע"י המשטרה ומת.

אני מאוד אוהב את הסרט הזה. הוא מאוד מצחיק (תאמינו לי, לשמוע מרוח שנראה כמו גופה מהלכת על כך שאישה שהוא רצה לשכב איתה בכתה בלוויה שלו ואז שכבה אם מישהו אחר, בזמן שרואים את העור על הגרון הקרוע שלו זזה זה מגעיל אבל מגוחך עד לצחוק). אך זהו סרט אימה קומית ויש לו הרבה אימה. ריק בייקר, האדם שהיה אחראי על האפקטים המיוחדים של הסרט ולאיפור עשה עבודה מצויינת עם ג'ק, וסצנת השינוי צורה לאיש זאב היא נהדרת!! רואים את הסבל והכאב של דוד בזמן ששינוי הצורה הכואב במיוחד קורה, וכל זה נעשה בעזרת אביזרים ואפקטים פרקטיים, ובלי שום cgi, שום פ***** CGI, זה נהדר, פשוט נהדר. הסצנה ההיא נחשבת לאחד הדברים המפורסמים ביותר בז'אנר האימה, ומסיבה טובה.



  טוב, זהו הכל במדור הקולנוע להיום. בבקשה תגיבו והגם הסיבה שלא קראתי לערפדים ואנשי הזאב ב"דמדומים" הומואים משום שזה יהיה עלבון להומוסקסואלים שאפילו משווים אותם לדמויות בדמדומים. אז שיהיה לכם יום טוב.

גדעון שדה, כתב מדור הקולנוע.  

9 תגובות:

  1. שלום גדעון זה אביתר יצא לך טוב,מדהים,מגניב,יפה,מאיים,ומפחיד כמו שאני אוהב תדע לך שגם אני אוהב אנשי זאב כי גם זה מפחיד וגם בא לי להפוך לאדם זאב. אתה מלך,גבר,וחתיך אהבתי את זה.

    השבמחק
  2. אם יש משהו שאני הרבה פחות שונא באימה, זה אימה קומית! ודרך אגב, הסצנה שהבאת היא פשוט נהדרת ומצחיקה, למרות שהיא נראית מפחידה ביותר, אבל מזל שלא מדובר באיזושהי מפלצת יותר מטורפת מאיש זאב. כל הכבוד גדעון! נ.ב. מה זה בכלל CGI?

    השבמחק
    תשובות
    1. CGI זה אפקטים שנוצרו ע"י מחשבים ולא ע"י אביזרים או משהו ממשי.

      גדעון.

      מחק
    2. פשש. לא ייאמן. לעשות סרט עם אפקטים אבל לא של מחשב, זה דורש עבודה מאוד מאוד גדולה, בשביל כל מי שעובד בשביל הסרט. מקוריות זה שם המשחק פה.

      מחק
  3. תשובות
    1. עדיין, תראה את הסרט כי הוא מצחיק.

      גדעון.

      מחק
  4. כתבה מדהימה!
    זוהי הפעם הראשונה שאני שומע על אימה קומית. אני מתכוון לראות את הסרט הזה מכיוון שאני נורא אוהב אנשי זאב. הירידה שלך על סטפני מאיירס היית ה קורעת.
    פ*** דמדומים!!!!!!!!!!!
    ליאל מוייאל

    השבמחק
  5. כתבות מעולות על אימה, תעשה גם על הטינה הוא הכי מפחיד שראיתי...

    השבמחק
  6. אני יהונתן מור

    השבמחק