יום ראשון, 31 בינואר 2016

מדור מוזיקה: אפוקליפסה (2011) Apocalypse

שלום לכולם. כאן גדעון עם כתבה חדשה במדור המוזיקה שקם לתחייה! מאז עזיבתו של ירין, חשבתי האם לעשות כתבה על האלבום הזה ועכשיו הגיע הזמן לצאת מקולנוע ולעשות פעם אחת על מוזיקה. הדבר שיהיה קצת ירידה מירין זה שיש לי מעט ידע במוזיקה לעומת ירין וסגנון הכתיבה שלי נמוך ברמה משלו, אז אל תשפטו אותי.

האלבום של היום זה "אפולקיפסה" של "אל המוזר" יאנקוויק (Weird Al Yankovic) שידוע כזמר הכותב פארודיות לשירים מפורסמים מאז שנות ה-70 והאלבום הזה הוא לא שונה, בעל פארודיות שנונות, מצחיקות ומעולות בתור שירים העומדים בפני עצמם. בנוסף, משום שאני רוצה לעשות כתבה מאוד ארוכה, החלטתי לכתוב על מספר שירים מתוך האלבום ולהשוות אותם למקור ותאמינו לי שזה הולך להיות כיף .אז... שנתחיל?

השירים לא קשורים בכלל לסוף העולם ולאפוקליפסה, רק שתדעו. כל השירים הם פארודיות מצחיקות וחכמות יותר מהשירים המקוריים.

השיר הראשון עליו אדבר הוא: מופיעה כך (Perform This Way), פארודיה לנולדתי כך (Born This Way) של ליידי גאגא: השיר הזה צוחק בהומור על כל התלבושות שליידי גאגא לובשת בהופעות שלה ובכלל, והקליפ אפילו דומה לקליפ המקורי קצת. השיר המקורי עוסק ב.......משהו, בעוד השיר הזה מוכן מראש לכל הדברים המוזרים שלו. מה שמצחיק ומאוד מוזר זה ששמו כליידי גאגא אישה צעירה ועשו והדביקו בפוטושופ את הראש של "אל המוזר" במקום שלה, ובעוד הצעירה רוקדת, אל שר. זה מאוד אהה..... תראו בעצמכם או ביוטיוב...
הקליפ של Born This Way מ-SNL: 
הופעה חיה של Perform This Way:
השיר הבא: TMZ שזה פארודיה של You Belong with Me של טיילור סוויפט: פה, בעוד השיר של טיילור היפה מדבר על נערה המאוהבת בידיד שלה ושכן ממול היוצא עם מרשעת אמיתית, TMZ מדבר על אתר פפרצי מטונף העוקב אחרי והורס את החיים של מפורסמים שרוצים קצת פרטיות בכך שהם מפרסמים את הדברים הכי קטנים ומעצבנים שהם יכולים למצוא כמו העלוקות חלאות האדם ומוצצי הדם שהם! בכל מקרה, שונא פפרצי והשיר הזה מראה על כל הזבל שלהם.

הקליפ של You Belong with Me: 
הופעה חיה של TMZ: 
עכשיו לשיר שעושה מקבץ של שירים לתוך שיר ואחד ולסגנון מוזיקה ש"אל המוזר" אוהב וזה פולקה בשיר: "פני פולקה" (Polka Face) פארודיה של פני פוקר של ליידי גאגא: השיר הזה פשוט מתחיל עם פני פוקר ואז עובר בצורה רנדומלית לשירים שונים וזה מצחיק מאוד (בעיקר בקליפ שאני לא מצליח לשים בכתבה משום מה...) וזה עושה מספר רב של שירים של אמנים כמו: קייטי פרי, ג'סטין ביבר,קישא, בריטני ספירס ועוד...

הופעה חיה של פני פולקה (Polka Face): 

טוב, אלה השירים שבחרתי להשמיע לכם מבין השירים באלבום בכתבה הזאת. אני מאוד נהניתי לכתוב על האלבום הזה ואם הייתם רוצים לראות את הקליפים, תלחצו על הקישורים הבאים:


בתגובות הייתי רוצה שתכתבו אם אהבתם את השירים, מה חשבתם עליהם והאם אהבתם אותם יותר מהמקוריים. לא חובה דרך אגב. עד כה מדור המוזיקה לעת עתה. ביי ביי.
 

11 תגובות:

  1. תודה סאם. עבדתי קשה על הכתבה הזאת ואני שמח לשמוע שנהנית ממנה.

    גדעון.

    השבמחק
  2. כתבה טובה מאוד. רוצה לספר שגם שאני הייתי נערה אל המוזר הוציא אלבום פרודיות ואני זוגרת שאהבנו אותו מאודז

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן. השירים שלו מעולים והמילים שלו כחמות ובעלות השקפת עולמו של אל המוזר.

      גדעון.

      מחק
  3. אני נהנה מהפרודיות של אל ינקוביץ', אין ספק שהוא הפרודיסט מספר אחת בעולם!

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון מאוד. אל ינקוביץ' הוא אמן פארודיות הכי טוב בעולם וכשהוא עושה פארודיה לשיר, האמן לרוב שמח כי זה אומר שהוא מפורסם מספיק ש"אל המוזר" עושה פארודיה על שיר שלו.

      גדעון.

      מחק
  4. תשובות
    1. תודה ירין. הגיע הזמן גם שתגיב! :P
      בכל מקרה, מה חשבת על הכתבה עצמה? לי היו קצת בעיות טכניות במהלך כתיבתה כשזה הגיע לסרטונים שאפשר לשים בכתבה אבל מצאתי פתרון בכך שננתי אפשרות לראות את הקליפים המקוריים ב-youtube. אהבת את הכתבה? האם היא הייתה מספיק טובה בשביל הדרישות של אדם שמבין הרבה במוסיקה כמוך?

      גדעון.

      מחק
  5. כתבה טובה מאוד. רוצה לספר שגם שאני הייתי נערה אל המוזר הוציא אלבום פרודיות ואני זוגרת שאהבנו אותו מאודז

    השבמחק
  6. כתבה מעניינת שמעתי כבר על אל המוזר ואני חובב פארודיות מצחיקות על שירים של מפורסמים

    השבמחק
  7. אחרי שבוע סופסוף התפניתי להקשיב לשירים... אני אף פעם לא שמעתי על אל המוזר... השירים נשמעים יפים, ועם ההסברים שלך יצרת אצלי עניין וסקרנות, אבל לא ממש הבנתי את המילים של השירים ולכן גם את הפארודיה. בכל מקרה נשמע מגניב ומיוחד!

    השבמחק