יום חמישי, 27 באפריל 2017

סיפורו של סבא שלי- חלל צה"ל/ מאת הדר שטאל


אברהם ריינמן ז"ל- סבא שלי


לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בחרתי לכתוב כתבה על סבא שלי, אברהם ריינמן ז"ל, שנהרג לפני 43 שנים בזמן שירות מילואים. בן 45 בנופלו.

אף פעם לא הכרתי את סבא שלי.


סבא שלי, אברהם, נולד בפולין בשנת 1929. בתחילת מלחמת העולם השנייה הוריו שלחו אותו בקינדרטרנספורט לאנגליה ומשם הגיע לישראל, לקיבוץ לביא, בשנת 1952.
הוא פגש את סבתא שלי, שפרה, ונולדו להם 3 ילדים- אבא שלי הבכור ועד אח ואחות.

סבא שלי היה איש פעיל, עבד בפלחה, היה חזן בבית הכנסת והיה מרכז משק בקיבוץ.
שירת בשריון ולאחר מכן עבר לחיל הרגלים ולחם במלחמת יום כיפור.

בשנת 1974, בזמן שירות מילואים, סבא שלי נהרג בתאונת דרכים והוכר כחלל צה"ל.

זאת הייתה טרגדיה גדולה לסבתא שלי, לאבא שלי שהיה בן 16, ולאחים שלו היו בני 13 ו-10.




עצוב לי שמעולם לא הכרתי את סבא שלי- שמעתי מעט סיפורים עליו, תמיד הייתה תמונה שלו בבית ובנוסף אח שלי קרוי בשם שני על שמו- אברהם, אבל הייתי שמחה להכיר אותו במציאות ולראות איזה איש מרשים הוא היה.

ת.נ.צ.ב.ה


2 תגובות:

  1. ממש כואב לשמוע את הסיפור שלך הדר. אני מזדה איתך כי גם אני לא זכיתי להכיר את אחת מהסבתות שלי, אשר נפטרה מגידול בראש ב-88.
    אני מקווה שיום הזיכרון יעבור לך בשלום.

    השבמחק