יום חמישי, 13 בספטמבר 2018

מדור זבוב על הקיר...והפעם, ב-י5! מאת גפן קמינר

שלום לכם ותודה שחזרתם למדור זבוב על הקיר.
כפי שאתם יודעים, אני הוא זיבי הזבוב והיום נתחיל את מסעינו המופלא ב-י'5. (סורי אנשים.. באמת רציתי לכתוב על שיעורי חנ"ג.)
אז, יעל ווירוב ביקשה שאני אעזור טיפה בכיתה הזו כשהסייעות והמורות לא נמצאות ואכן הגעתי.
כיתה י'5.. ברובה כיתת גיימרים בנים עם שלוש בנות.. (שיש להן יש חיים מחוץ למחשב, למשל: חוג סיילינג?.)
שיעור תנ"ך התחיל.
שקט השתרר בכיתה.
המורה, יעל דגן, לימדה על בריאת העולם.. ואז הזאתי עם המשקפיים יצאה מהכיתה.. לפי מה שאני יודע זה בנורמה.

המורה החלה להקריא, אחרי שדיברה איתם טיפה על הקיבוץ...(גם אני לא הבנתי את הקשר)
"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל-מָקוֹם אֶחָד, וְתֵרָאֶה, הַיַּבָּשָׁה; וַיְהִי-כֵן. וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לַיַּבָּשָׁה אֶרֶץ, וּלְמִקְוֵה הַמַּיִם קָרָא יַמִּים; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב.  וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ, אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ עַל-הָאָרֶץ; וַיְהִי-כֵן. וַתּוֹצֵא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, לְמִינֵהוּ, וְעֵץ עֹשֶׂה-פְּרִי אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ, לְמִינֵהוּ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב. וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם שְׁלִישִׁי." הקריאה יעל

ואז היא שאלה שאלה.
"למה הוא אומר את המילה 'כי טוב' פעמיים?" שאלה יעל...
כרגיל. שקט.
האווירה קצת מתוחה בכיתה.
ואתם.. תוכלו לענות לי על השאלה?
(זה ממש קל, פשוט צריך טיפה לחשוב.)

8 תגובות:

  1. בתור אחד שלמד תנ"ך עם יעל דגן וסיים בגרות בתנ"ך שזה מקצוע שאני אוהב אבל הוא גם מקצוע קשה כי בבגרות צריך לזכור הרבה דברים שזה כולל תאריכים ובניהם תאריכי חובה, אם תרצי לעשות בגרות בתנ"ך את תביני, ובנוגע לשאלה שלך אז זו התשובה :
    בפרק א' בספר בראשית נאמר בכל יום מימי הבריאה "כי טוב", מלבד ביום שני שבו לא נגמרה המלאכה עד יום שלישי. ביום שלישי נאמר פעמיים כי טוב – אחת על מלאכת השמיים והארץ והשנייה על עולם הצומח (משיב: הרב דרור ברמה).
    נ.ב: מחכה לכתבות שקשורות בתנ"ך משום שיש בו מלא פסוקים שהם בסימן שאלה שמחולקים לאין סוף פרשנויות ( מהפרשנות המסורתית הדתית שרואה בתנ"ך כדברי ה' חיי וקיים ולעומת הפרשנות החילונית שיותר רואה בתנ"ך כהיסטוריוגרפי כלומר שסיפורי התנ"ך מתרחשים בארץ כנען ( כיום ישראל )

    השבמחק
    תשובות
    1. זיבי אומר שבפעם הבאה טיפה תקצר את התשובה.. נ.ב. אתה מאוד חסר באופק של המסגרת.

      מחק
  2. היה מעניין כל הכבוד

    השבמחק
  3. זיבי, בתור מישהי שלא היתה בכיתה שלך אף פעם, מעניין אותי מאוד לקרוא את הכתבה...
    האמת שאין לי תשובה לשאלה, אני אחכה לתשובות של אחרים...

    השבמחק
  4. זיבי, אם אני הייתי אתה, היה לי יותר מעניין לקבל תשובה לשאלה למה הזאת עם המשקפיים יצאה מהכיתה ;-)

    השבמחק
  5. זיבי
    כול הכבוד שהצלחת ללמוד ולהקשיב מבעד לקירות העבים של הממד. שאפו על השאלה המעניינת ועל התשובה המפורטת של סאם- תלמיד מצטיין בתנ"ך ובעוד מקצועות חשובים ומעניינים.
    מחכה לחידה הבאה
    יעל דגן

    השבמחק
  6. יש לי שאלה למה לא שמתם תמונה בכבה הזאתי אני חושב שצריכם לעבוד לדף נייר זה יותר מענין ואפשר לשמור את זה צריך להסיק את סתימת פיות של האנשים בעתיון הזה כי לא הגיוני ש להוריד לבן אדם תוצר הדיבור שלו זה לא דמוקרטי זה ילדות ולא ענייני ומי שהיא תישאר שיכתוב עכשיו כי אני לא יכול יותר עם הסתיה את הפיות האלה

    השבמחק
  7. פעם הייתם משהו רציני פעם חברים טובים שלי כתבו בעיתון כתבו בעיתון הזה הוא הופך להיות שמאלני זה מכוער אזד מי שהיא כתוב עכשיו

    השבמחק