יום שבת, 15 בספטמבר 2018

7 למותה של לי זיתוני ז"ל \ מאת סאם קטז


Image result for ‫צדק בשביל לי זיתוני‬‎

יְהוָה נָתַן, וַיהוָה לָקָח; יְהִי שֵׁם יְהוָה, מְבֹרָךְ.

(איוב פרק א, פסוק כ"א )

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, אני רוצה לספר לכם שמחר לפני 7 שנים  ב-16 בספטמבר 2011, לי זיתוני ז"ל שהייתה מדריכת פילאטיס ישראלית... נדרסת למוות בתאונת פגע וברח, בעת שחצתה את צומת הרחובות ויצמן-פנקס בתל אביב. הדורסים, שני תיירים יהודים מצרפת, קלוד-איזק חייט ואריק רוביק שנמלטו מזירת התאונה מיד לאחר התרחשותה וטסו חזרה לצרפת, כדי להתחמק מהעמדה לדין פלילי על מעשיהם. בעודם בצרפת הודו חייט ורוביק בדריסתה של זיתוני, הביעו על כך צער וציינו כי הם לא מעוניינים לחזור לישראל משום שהם חוששים שבישראל יקבלו עונש כבד מאוד.

הניסיון של הרשויות בישראל להביא להסגרתם לישראל נכשל, משום שחוק ההסגרה הצרפתי איננו מחייב את צרפת להסגיר את תושביה למדינות שאינן חברות באיחוד האירופי... לאחר שמשפחתה של זיתוני הגישה תלונה במשטרת צרפת, נשפטו חייט ורוביק בצרפת ונדונו למאסר ולקנס. אני באופן אישי משתתף בצערם של איציק וקייט כי אין דבר יותר כואב מלאבד ילד\ה וכל אימא יודעת כמה זה כואב מבחינה רגשית ונפשית... אני מאחל למשפחת זיתוני שיהיו חזקים מבחינה נפשית ורגשית ונקווה שהמקרה של לי ז"ל לא יקרה למשפחות אחרות, בינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה ומי שלא יודע, אימא של לי שזו קייט הייתה מורה לאנגלית בכיתות נווה ובשילוב


הקדמה :

לי זיתוני ז"ל (25  באפריל 1986 - 16 בספטמבר  2011) הייתה צעירה ישראלית שנדרסה למוות ב-16 בספטמבר 2011, בתאונת פגע וברח, בעת שחצתה את צומת הרחובות ויצמן-פנקס בתל אביב בדרכה לעבודתה כמדריכת פילאטיס. הדורסים, שני אזרחי צרפת, יהודים, קלוד-איזק חייט ואריק רוביק ששהו בארץ בחופשה ולעסקיהם הפרטיים נמלטו מזירת התאונה מיד לאחר התרחשותה וטסו חזרה לצרפת, כדי להתחמק מהעמדה לדין פלילי על מעשיהם.

דריסתה של לי זיתוני :

בשעות הבוקר של 16 בספטמבר 2011 הייתה לי זיתוני בדרכה לחדר הכושר שבו הייתה אמורה להעביר שיעור. בשעה 6:45, בעת שחצתה את צומת הרחובות ויצמן-פנקס בתל אביב, פגע בה רכב ספורט שחור מסוג BMW ובו חייט ורוביק. בשל עוצמת המכה הגבוהה נזרקה זיתוני לנתיב הנגדי, שם פגע בה רכב אחר והיא נהרגה. רוביק וחייט לא התעכבו להושיט או להזעיק עזרה, אלא נמלטו במהירות רבה ברכבם מזירת התאונה כשהם מתעלמים מרמזורים שהיו בדרכם. השניים הסתירו את הרכב, שניכרו בו סימני הפגיעה, בחניון של הבניין שבו גרו בתל אביב. מספר שעות לאחר מכן, בעת שזהות הדורסים עדיין לא הייתה ידועה, הצליחו השניים להימלט מישראל יחד עם נשותיהם וילדיהם.

איתור הדורסים והפעילות להעמדתם לדין :

לאחר התאונה החלו כוחות המשטרה לערוך חיפושים ברחבי ישראל אחר מכונית ה-BMW השחורה, ולבסוף הצליחו לגלות כי הרכב היה שייך לאריק רוביק. כשהגיעו לדירתו גילו כי היא ריקה וכי רוביק הספיק לברוח לצרפת יחד עם קלוד-איזק חייט. חוקרי המשטרה קבעו כי בטרם התאונה שתו רוביק וחייט משקאות אלכוהוליים באזור תל אביב ורמת גן, ועזבו לבסוף את הפאב בסביבות 6:00 בבוקר, כאשר זמן קצר לאחר מכן דרסו את זיתוני. כמו כן קבעו כי חייט נהג ברכבו של רוביק בעת שזיתוני נדרסה.

בעקבות כך, ביקשה משטרת ישראל מהאינטרפול סיוע בהסגרתם של רוביק וחייט לישראל, ובעקבות כך הוצא צו מעצר בינלאומי נגד השניים.


את המשך אתם יכולים לקרוא בויקיפדיה + הנה קלפי לזכרה :



קובץ:הפגנה להסגרת דורסי לי זיתוני בחיפה.jpg

הפגנה בחיפה להסגרת דורסי לי זיתוני בעת ביקורו של ראש עיריית פריז ברטראן דלנואה, בטקס לחנוכת כיכר פריז לאחר שיפוצה. ההפגנה החלה בעת שדלנואה החל לשאת את דבריו.


חיאט (מימין) ורוביק. הדורסים של לי ז"ל. והם אולי מסתובבים חופשי 

4 תגובות:

  1. סאם יקר
    כמה מרגש לקרוא את הדברים שכתבת על מותה המכאיב של לי ומרגשת לא פחות העובדה שאינך שוכח את ימי האזכרה ללי ואת צערם של הוריה ןמשפחתה.
    תודה לך סאם
    יעל דגן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל, יש לי הצעה בשבילך, אולי תעבירי שיעור לתלמידים שלך על לי זיתוני ז"ל ( אם את רוצה ויכולה כמובן )

      מחק
  2. אני ממש ממש כואב לי שהבת של קיט נהרגה אלב יש לי שאלה קטנה הדורס הבת שלה הוא משפט בישראל או בצרפת יעריר הכתרה בישראל ואני משתתף בצרך קיט אני מאחל לך כמה שתהיי חוזקה זה מאוד קשה לאבד ילד זה לא דבר קל

    השבמחק
  3. אני חושב שמגיע לדורס עונש מות אני נגד אלימות אלב המדינה שלנו מוסרית מידי אלב ויש פה סתימה פיות רציני וחבל שזה ככה

    השבמחק