יום שני, 17 בספטמבר 2018

אליפים/מאת רז סולומון

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות. היום החלטתי לשתף אתכם בסדרה שמאוד אהבתי פעם וקוראים לסדרה אליפים.
והדמויות שאני הכי אוהב בסדרה הם האליפים בגלל שהם חדשים בפנימיה שבה מתרחשת הסדרה.
אליפים היא סדרת נוער ישראלית. היא שודרה פעם בערוץ הילדים בyes והיא צולמה באלפי מנשה פנימיית הכפר הירוקהחל מספטמבר 2018 הסדרה משודרת בסלקום tvובפרטנר TV.  והנה הקדמה מה זה פנימיה.
 פְּנִימִיָּה היא מוסד חינוכי המספק לחניכיו את כל צורכיהם, אשר משולב על פי רוב בבית ספר. המושג "פנימי" מציין כי המגורים והכלכלה הם פנימיים בתוך המוסד הבית-ספרי. תלמידי הפנימיות מבלים את שנות התחנכותם בפנימיה, הרחק מהוריהם, אך בדרך כלל בסופי שבוע, חגים וחופשות הם חוזרים לביתם הקבוע.

ועכשיו העלילה של הסדרה ויש לה 3 עונות ו180 פרקים.




עונה ראשונה (אליפים) אליפים הם בכיתה ט'


זו השנה הראשונה של התלמידים (האליפים) בבית הספר. רוני הוא נער מתבגר, שאיבד את אמו, ועובר ללמוד בבית הספר החקלאי גנות. רוני מגיע כבנו הלא מוכר של ראש הממשלה מנישואיו הראשונים. הוא לא רוצה שידעו על הרקע ממנו הוא בא, והוא שומר על סודו, אך בהמשך העונה סודו מתגלה. כשרוני מגיע, הוא פוגש בחברים חדשים - אילנה, שאולי (קטנצ'יק), מיכה, גדי, ניצה, הדס ודוידי. הוא מתאהב באילנה ממבט ראשון והיא בו, אך ניצה, שפוגשת אותו, מתאהבת בו גם כן. מתחילת השנה הדלידים עשו לאליפים תעלולים והאליפים החזירו להם – מה שלא היה נהוג בעבר בגנות.
דוידי הוא נער עבריין שהגיע לפנימייה על תנאי. פואד ורחמים, חבריו של אביו, ממררים לו את חייו. בסוף העונה, רוני ואילנה נעשים זוג והאליפים מוציאים לפועל תוכנית ללכידת פואד ורחמים. התוכנית מצליחה תוך כדי מסיבת הסיום, שבה הדלידים עוזרים להם.

עונה שנייה (בטיחים) בטיחים הם כיתה י' 

העונה השנייה מתחילה בכך שצלמים של פפראצי בגנות, מצלמים את התלמידים לחדשות, מפני שרוני, שהוא בנו של ראש הממשלה, לומד בגנות, מגיעים לגנות גם 3 תלמידים חדשים, האחת מהן שייכת לעברו של דוידי, שירי, קטי רמי (ברמן), אלה שמות הנערים החדשים, (נועה פרידמןאינה בקלמן ויהלי סער). שירי מתנכלת לדוידי, שמנסה להתקרב אלייה, עד כדי כך שבתחילת העונה השנייה, שופכת יוגורט על פניו, באמצע חדר האוכל. רוני ואילנה עומדים בקשיים בחברות שלהם, ואילו רוני מכיר אליפית וגורם לאילנה לקנא. דינר ממשיך בתעלוליו, ובפרק 99, הוא מתנשק עם אילנה, אך בהמשך מתגלה שהוא ניהל מערכת יחסים עם אילנה רק כדי לנצל אותה לצרכיו האישיים. בין דוידי לשירי מתרקמות האהבות הקטנות, קטי וקטנצ'יק (שאולי), נעשים בני זוג, ואילו ברמן, שקוע באהבתו אל שירי. גם מצטרפת לגנות סגנית מנהלת חדשה, סמדר. סמדר היא אישה קפדנית ונוקשה, שבהמשך הורסת את גנות, מגרשת את חנה מניהול גנות, ומשתלטת על משרת המנהלת, היא מעיפה את המדריכים, וממנה את שכבת הדלידים ושכבת הבטיחים להיות מדריכים, ואף עובדת על התלמידים שצריך לסגור את גנות, בעוד היא מתכננת להפוך את גנות לבית ספר פרטי, בו ילדי מפורסמים יילמדו (היא מתכננת שרק שרוני יישאר בגנות מהתלמידים שלומדים בו, מפני שהוא בנו של ראש הממשלה), שכבת הבטיחים מתגייסת לפעולה ועוזרת להחזיר את גנות ואת חנה להיות בית ספר חקלאי, לבסוף, הכל חוזר למקומו בשלום, בזכות דינר ושכבת הבטיחים, שעשתה את הדברים הדרושים בזמן.


עונה שלישית (דלידים) הדלידים הם שכבת יב' והאחרונה בפנימיה.

החבורה הופכת לדלידית ומתרגשת להתחיל את שנת הלימודים האחרונה שלה בגנות. לגנות מצטרפים תלמידים חדשים - האליפים וביניהם הגיעה תלמידה בשם נועם, בת לעד מדינה שמאוימת על ידי ״האיגואנה״ שמחפש אחריה כדי לתפוס אותה ולסחוט את אביה על מנת שלא יעיד כנגדו. כדי שהאיגואנה לא יצליח לאתר אותה, נועם נרשמה לגנות בזהות בדויה של בן. הדלידים מנסים להיות ה"סלבדורים" של גנות, אלא שהאליפים החדשים שמעו על ההיסטוריה של מלחמות הדלידים באליפים והם מקדימים תרופה למכה. האליפים מגלים שהסיבה לריב הגדול בין האליפים לדלידים היא שבשנתה הראשונה של חנה כמנהלת, דליד גנב וקרע את דגל גנות, שמקומו מאז לא נודע. האליפים והדלידים מתחרים ביניהם במציאת הדגל כדי להכתיר את השכבה השולטת האמיתית בגנות, אולם הדליד שגנב את הדגל, שבמקרה הוא גם הקבלן שעושה שיפוצים בגנות, רוצה למצוא אותו גם הוא. לאחר שהדלידים מוצאים את הדגל, נועם גונבת אותו מרוני והאליפים מגלים בו מפה המסבירה כיצד להגיע לאוצר עתיק בעל ערך שנמצא באתר הבנייה בגנות. צחי הקבלן מעוניין למצוא את האוצר ולנקום במנהלת בית הספר חנה על כך שסילקה אותו בעבר מהלימודים. האליפים מצאו את המפה ואף החלו לחפש אחר האוצר, אולם צחי הקבלן מתנכל להם במטרה להשיג את מפת האוצר ואף איים עליהם. חנה, מנהלת גנות, ניהלה ויכוח עם צחי על מזימותיו ואיומיו כלפי האליפים, בסיומו נדחפה על ידי צחי מאתר הבנייה. לאחר שצחי מצא את מפת האוצר, חנה מתעוררת עם בעיית זיכרון לטווח קצר. שאולי הצליח לעורר את זיכרונה של חנה. במרכז הפרק האחרון של העונה עומדות חגיגות 60 שנים להיווסדה של פנימיית גנות בה מצולמת הסדרה. בפרק זה מתברר שהאוצר היה בולים עתיקים מימי קום המדינה שהיו על המכתבים של חנה. האיגואנה מצליח לאתר את נועם ומגיע לגנות, אולם לבסוף נתפס. צחי הקבלן מנסה לפוצץ את הסליק ובכך לחבל באירוע החגיגי, אך אמיר מצליח לנטרל את הפצצה. הסדרה מסתיימת בריקוד משותף של הדלידים והאליפים על במת האירוע. לאחר כתוביות הסיום נראה שחנה מביאה קציצות לצחי, שכעת נמצא במעצר.

והנה קישור לפרק הראשון https://www.youtube.com/watch?v=eABOOkQ3yI8

תקופת שידור מקורית
23 בינואר 2011 – 5 באוגוסט2013

2 תגובות: