יום שבת, 17 בנובמבר 2018

סטן לי ז"ל: כל הופעות האורח שפיספסתם \ נמרוד הרפז

לאור פטירתו של אמן הקומיקס הידוע, בחרתי לזכור את המורשת המפורסמת ביותר שלו בשנים האחרונות: הופעות אורח אקראיות לחלוטין שלו בסרטי היקום הקולנועי של מרוול. בכל סרט ישנה הופעה אחת לפחות של סטן, כחלק מהסכם בינו לבין מרוול בתמורה לזכויות על יצירת הסרטים. הוא עלול להופיע כגנרל ממלחמת העולם השניה, כנהג אוטובוס או כשכן של הגיבור.

סביר להניח שספוילרים...


איירון מן

הסרט שהתחיל את הקונספט הוא איירון מן, סרטו בן העשר של רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד הגיבור הידוע. בסרט מככב גם סטן בתפקיד... עצמו? לא, זו לא בדיחה, זה מופיע ברשימת השחקנים.
אחרי שטוני סטארק, יצרן הנשק הנודע, חוזר מאפגניסטן לאחר שנחטף, נפצע קשה ושרד, הוא חוזר לסגנון החיים הראוותני שלו. אחד האורחים באירוע השיבה הביתה שלו, מוקף בנשים, הוא סטן לי בעצמו, וטוני, הוא איירון מן, מתבלבל בינו לבין יו הפנר (מנהל המותג פלייבוי,) חבר טוב שלו.

הענק הירוק

ולאחד הבא מגיע כבוד, סטן מופיע הפעם בתחילת הסרט, והוא (חגיגה!) חשוב לעלילה!
ברוס באנר, שנהפך לענק הירוק
הוא משחק זקן ששותה מיץ שמעורב בו הדם הרדיו-אקטיבי של ברוס באנר (הענק בשמו), שנשפך לתוך הבקבוקים במפעל שבו התחבא מר באנר. ואז הזקן קורס לרצפה כי... דם רדיו-אקטיבי זה בריא להפליא. כך מתאפשר לשירותים החשאיים לאתר את באנר.

איירון מן 2

טוני סטארק שוב מתבלבל בין סטן למישהו אחר, הפעם באמצע מסיבת עיתונאים, כשהוא קורא לו לארי קינג, מגיש החדשות הידוע.

תור: אל הרעם

תור מגורש מאסגרד, עולם הבית שלו וממלכת האלים הנורדים, אל כדור הארץ. שם הוא מוצא את ג'יין פוסטר, חוקרת תופעות על-טבעיות, ומגלה שהפטיש שלו הלך לאיבוד איפה שהוא במדבר בנוואדה.
עד שמגיעים השירותים החשאיים לחקור את העצם המוזר, מגיעים מאות אנשים להשתתף בתחרות "להוציא את הפטיש מהאדמה". מסתבר שבאדם היחיד שיכול להרים את הפטיש הוא תור עצמו, אבל זה לא מונע מאנשים לנסות בכל מקרה.
הגברים החזקים במדינה לא מצליחים להזיז את הפטיש.
אחד מהם מנסה לקשור אותו לג'יפ נוסע, שמתפרק לחלוטין מהמאמץ. הגאון הזה הוא סטן "הגבר", ששואל את עצמו אם "זה עבד?" ונדהם לראות את הנזק שנעשה.

קפטן אמריקה

אחרי שמוציאים את הקפטן מקיפאון של עשרות שנים, השלטון האמריקני מכנס ועידה צבאית כדי להביא אותו לאור. בין המשתתפים היה גנרל סטן, שחושב שאיש ציבור הוא סטיב רוג'רס, הלא הוא הקפטן. הוא תמיד חשב ש"קפטן אמריקה" יהיה גבוה יותר.

הנוקמים

כאשר צוות גיבורי העל מביס את החייזרים שתקפו את ניו יורק, העיר הרוסה. אלפי אזרחים ואנשי ציבור מביעים בפני התקשורת חרדה ואבל על ההרס שנזרע, אבל הדעות סותרות: אחדים מאשימים את הנוקמים, רבים מודים להם על האומץ שהפגינו, וסטן לי אחד שואל את עצמו אם היו בכלל גיבורי על בניו יורק או שהוא סתם הוזה. "גיבורי על בניו יורק? עזבו אותי מזה." אומר סטן וחוזר למשחק השחמט שלו.

איירון מן 3

שוב בתוכנית טלוויזיה?! סטן הוא השופט בתחרות דוגמנות משודרת באותו הזמן.

תור: העולם האפל

כשהמורה של ג'יין פוסטר נשלח למוסד סגור אחרי שלוקי השתלט עליו, הוא מתקשה להסביר מה עבר עליו למטופלים האחרים. בסופו של דבר הוא עושה זאת בעזרת נעל שמצא, כשמולו נמצא סטן מסיבה זו או אחרת.

קפטן אמריקה: חייל החורף

קפטן אמריקה צריך את החליפה שלו כדי להציל את השותף שלו, הוא מגלה שהיא במוזיאון הלאומי של ארה"ב.
הוא יעשה הכל כדי להשיג אותה, גם במחיר של פיטוריו של המאבטח המסכן, סטן, שלא יודע בדיוק איך להגיב.

שומרי הגלקסיה

כשפיטר קוויל, צייד אוצרות מכדור הארץ (כריס פראט) מנסה למכור אוצר מסתורי לאחד האספנים בזנדאר, כוכב שקט, הוא לא מודע לכך שישנם אחרים שמחפשים את אותו אוצר. אחד מהם הוא רוקט, רקון נמלט וחברו הטוב גרוט, יצור עץ אדיר בגודלו. הם סורקים את השטח ואפשר לנחש את מי הם מוצאים - אחד מהחשודים שלהם הוא סטן, מפטפט עם נערה צעירה.

הנוקמים: עידן אולטרון

אותו גנרל בכיר מקפטן אמריקה נמצא גם במסיבה של טוני סטארק, כשהוא מבקש לנסות את המשקה האלוהי שתור הביא איתו מאסגרד. הוא נראה גם כשהוא נסחב בידיים, שיכור לחלוטין. הוא לוחש את המשפט חביב-המעריצים שלו: "אקסלזיור." למזלנו הוא לא זוכה לראות את ההרס שמושת על ניו יורק אחר כך.

אנט-מן

בסוף הסרט, סקוט לנג (אנט-מן, האיש המתכווץ) מקבל שיחה מלואיס, חברו הטוב. אחרי ברבורים אינסופיים על אמנות קוביסטית לואיס מתחיל לספר על בן דוד שלו "שפגש את הבחור ההוא שפגש את האישה ההיא בבר" שבמקרה מקושרת לניק פיורי, מנהיג הנוקמים, שבמקרה חיפש בדיוק חברי צוות חדשים. לואיס כמובן פטפט על כוח העל של סקוט, מה שעבר ישר אל תוכנית הנוקמים. "ונחש מה ניק אמר? הוא אמר כן!" ואחרי הכל, בטוויסט המיוחד שהוא ידוע בו, סטן לי הוא הברמן שקישר בין כל האנשים האלה!

קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

הנוקמים התפרקו!!! האם הם יוכלו לשוב ולהתאחד??? כשטוני סטארק חוזר לביתו שקפטן אמריקה השאיר לו מכתב. כלשון המכתב, הקפטן יצא למסע, אבל הוא תמיד יהיה חלק מהנוקמים ופשוט מישהו שאפשר לסמוך עליו בשביל טוני. נשמע כמו דרמה???? כנראה שזה מה שזה!!!! אבל הדרמה הכי גדולה היא שהמכתב הושאר בידי לא אחר מאשר סטן לי, עובד הדואר הנודע!!!!!

דוקטור סטריינג'

בזמן שסטיבן סטריינג' ועוזרו וואנג מעוותים, מחברים מחדש וקורעים את ניו יורק בקרב על חייהם ועל העולם מול המכשף הרשע קאסיליוס, סטן יושב לו באוטובוס וקורא את "The Doors to Perception" כאילו העולם רגיל לגמרי.

שומרי הגלקסיה 2

סטן, לבוש בחליפת חלל ומוקף בחייזרים אלוהיים הנקראים הצופים, יושב ומספר להם על התרחשויות עד עכשיו בלי הרבה קשר לסרט עצמו. רק שאחרי שהסרט יצא, סטן לי סיפר שהוא דמות אמיתית בעולמות של כל בסרטים שבהם הוא מופיע!

ספיידרמן: השיבה הביתה

ספיידרמן דופק משהו, כל השכנים מתחילים לצעוק עליו, הקלישאה הרגילה. רק שגרי השכן הוא גם סטן, שצועק חזק יותר מכולם.

תור: ראגנרוק

כשתור נלקח בשבי על כוכב אחר לאחר שגורש מביתו (שוב) הוא נבחר להיות האלוף של דמות מסתורית בשם האנוש.
האנוש מנהל את משחקי הגלדיאטורים בכוכב כדי לספק לחם ושעשועים להמונים. אבל מה, תור צריך להיות נקי ומסודר לפני שימות מוות נוראי. הוא נגרר לחדר צדדי כדי שיורידו לו את השיער הנוראי הזה. הספר שלו הוא כמובן סטן בעצמו, שמבקש ממנו לא לזוז כי "הידיים שלי אינן יציבות כמו פעם..."

הפנתר השחור

טצ'אלה, נסיך וואקאנדה, מחפש את האיש שגנב את נשק המלחמה הוואקאנדי, חיפוש שמוביל אותו לקזינו בבוסאן, דרום קוריאה. שם האיש מתכוון למכור את הנשק, מקורות אומרים. בשעה שהוא מנסה להשיג מידע על הגנב, טצ'אלה משחק רולטה בניסיון לשכנע איש סוד. העסק מתפתח לקרב אפי, ובינתיים סטן, שישב שם באותו הרגע, לוקח את הכסף שזכה בו מתחת לאפם של כולם.

הנוקמים: מלחמת האינסוף

בוקר אחד, בניו יורק הישנה והרגועה, תאנוס, אדון לאבני הנצח המסוכנות, חייזר רוצח המונים, נוחת בכדור הארץ.
החללית העצומה בגודלה מזעיקה את הנוקמים, ביניהם גם את פיטר פרקר, הלא הוא ספיידרמן. אבל הוא נמצא באוטובוס באותו הרגע, בדרך לטיול שנתי, איך הוא יצא לעזור? הוא מבקש מחברו, סם, ליצור הסחה. סם בגאונותו מצביע על החללית. לפיטר זה מספק זמן לברוח, אבל אדם אחד לא מאמין: סטן, הנהג, תוהה לעצמו בקול אם הילדים "אף פעם לא ראו ספינת חלל בניו יורק לפני היום?"

ואלה כל ההופעות של סטן לי עד עכשיו! באחד הראיונות שלו, סטן אמר שכבר צולמו סצנות גנריות רבות שלו, ל"מקרה שהוא לא יהיה שם," כלשונו. בסרט הבא לצערנו, לא נראה את האיש האמיתי. כנראה, נזכור אותו תמיד בתור הזקן המוזר והקצת מטריד שפשוט אי אפשר שלא לפספס בסרטים שהוא עצמו היה מעורב בהם!

תגובה 1:

  1. כתבה טובה ואני צפיתי בסרטנים שהזכרת ( חוץ מאיש הנמלה ), מחכה לכתבה הבאה שלך

    השבמחק