יום רביעי, 18 בפברואר 2015

תוצאות סקר #1 מה אתם חושבים על העיתון ?

במידה ולא שמתם לב , לאחרונה הוספנו לעיתון מספר מאפיינים נוספים ביניהם סקר שבועי. למי שלא יודע כיצד להיכנס , הנה תזכורת : הזיזו את סמן העכבר לצד ימין על מנת לפתוח את שורת האפליקציות. ביניהן נמצא הסקר השבועי , וגם אפשרות להירשם לעיתון שאנו מאוד ממליצים.

הנה התוצאות של הסקר של שבוע שעבר:
השאלה של הסקר הייתה :"מה אתם חושבים על העיתון ? "


  • 6 קולות הצביעו "מצוין! אני לא יכול להפסיק" שזה מהווה 46% מסך הקולות. תודה רבה לקוראים הנאמנים ואנו שמחים שאנו מצליחים לרצות אתכם ! 
  • 4 קולות הצביעו "אוהב אותו" שזה מהווה 30% מסך הקולות. מערכת העיתון מרוצה שאנו מצליחים לרצות אתכם, ואנו נשמח שתגיבו כיצד לדעתכם ניתן לשפר את העיתון אף יותר.
  • 2 קולות הצביעו "הוא נחמד" שזה מהווה 15% מסך הקולות. במערכת העיתון אנו מרוצים שאנו מצליחים לתת לכם משהו קטן לעסוק בו מדי פעם, אך אנו נשמח אם נוכל להפוך את העיתון לבמה של שיתוף וקהילה. תעשו לנו רק טוב אם תכתבו בתגובות מה הייתם רוצים שנוסיף או נשנה על מנת שזה יהיה מקום ביקור קבוע בשבילכם.
  • קול אחד הצביע "דרוש שיפור" שזה מהווה 7% מהקולות. למרות שמדובר במיעוט, מטרת העל של הפאזל הוא להיות במה לשיתוף וקהילה של תלמידים, אנו יודעים שאנו לא יכולים לרצות את כולם אך חשוב לנו לשמוע את כולם. מאוד חשוב לנו שתקדישו דקה לכתוב בתגובות איפה אנו יכולים להשתפר.
  • סך הכל הצביעו 13 קולות 
הסקר של השבוע
עלה דיון במערכת העיתון לגבי מהות הפאזל בתור במה של שיתוף. עד כה הבאנו את דעות שונות בנושאים יותר "רכים" עליהם לא קיים וויכוח רב אם בכלל. עלתה דילמה לגבי האפשרות להעלות דעות ודיונים בנושאים "כבדים" ונתונים למחלוקת. כגון פוליטיקה, אמונה, השקפות עולם וכדומה. 
הטיעונים לכל צד הם הבאים:
  • בעד: הפאזל הוא מקום שבו תלמידי נווה יכולים לשתף ולדון באופן מקצועי ומתורבת, צנזורה על נושאים ללא הסכמה פוגעת במטרה זו. בנוסף, לחלק מהתלמידים יותר קל להביע את עצמם בכתב מאשר בעל פה ויש להם, כמו לכולם, צורך להביע את עמדתם בנושאים שונים. יחד עם זאת, העלאת נושאים יותר סימטריים (שיש הסכמה וחוסר הסכמה לשני הצדדים) תעודד יותר תגובות ופעילות לפאזל , שזה בדיוק מה שאנו רוצים.
  • נגד: התלמידים שגולשים ומגיבים בפאזל רוצים להרגיש שהאתר הוא מקום בטוח, העלאת נושאים המעוררים ויכוחים תפגע בתחושת ביטחון זו ובפועל אף תפגע במטרת העל ,להיות במה של שיתוף. בנוסף, קיימת הסכנה שדיון יתפתח לבריונות רשת ואלימות מילולית, ולמרות הפיקוח מצד צוות העיתון, ברגע שתגובה פוגענית תעלה הנזק נעשה.
  • הערות: במידה ויוחלט לאשר כתבות בנושאים אלו, הם (לפחות בתור התחלה) יהיו מוגבלים לפעם בשבוע, רוב הכתבות והתוכן עדיין יישאר דעות "רכות" נוסח מגזין. מערכת העיתון רואה את כל התגובות שעולות ויכולות למחוק או להסיר תגובות לא הולמות. כתבות כאלו מטבעם דורשות סובלנות ולכבד ריבוי דעות.
הסקר יעלה היום עם אפשרויות בעד ונגד. תכתבו בתגובות טיעונים ודעות לגבי שאלת הסקר. שימו לב שאת ההחלטה אנו נקבל על פי תוצאות הסקר.


4 תגובות:

  1. תודה על שיתוף תוצאות הסקר ירין, אני כבר הצבעתי בסקר החדש.

    השבמחק
  2. כל הכבוד ירין, הסברת יפה את הטיעונים בעד ונגד בנושא הבעת דעה בנושאים חשובים ביותר, יותר ממה שכתוב עד כה הפאזל. דרך אגב, גם אני הצבעתי.

    השבמחק
  3. תודה על השיתוף!
    גם אני הצבעתי בסקר החדש.
    ליאל מויאל

    השבמחק
  4. אני מאוד אהבתי את הסקר ואני יצביע אוראל מכייתת גפן

    השבמחק