יום שבת, 7 במרץ 2015

מדור קולנוע: איש הקש (2006)

האם אי פעם חשבתם איך אפשר לעשות סרט שכל כך גרוע שזה יצירת מופת? האם חשבתם שסרט כזה יכול לבוא מז'אנר האימה או איך איך שאני קורא לסוגה המסויימת שבסרטי אימה: "עיבוד מחדש ליצירת מופת מז'אנר האימה שגורם לך לחשוב האם התסריטאים בכלל ניסו לעשות סרט טוב ולא סתם להעליב סרט אימה קלאסי בשביל כסף"? גם אני לא! עד אשר ראיתי את הסרט "איש הקש" משנת 2006 עם ניקולס קייג', עיבוד מחדש לקלסיקאת אימה שלא ראיתי.



עכשיו, אני לא ראיתי את איש הקש המקורי משנות השבעים ולכן אני לא יודע כמה טוב או מפחיד זה, אז אני לא יכול להשוות בין המקורי לבין העיבוד מחדש (זה אתם יכולים לעשות בתגובות אם ראיתם את הסרטים כמובן), אבל מה שאני כן יכול להגיד זה כשזה מגיע לעיבוד מחדש, הוא ניסה להיות סרט מתח ואימה אבל נכשל באופן אדיר בתחום הזה ובאופן לא רצוני של הבמאי והתסריטאים, הפך לקומדיה מצחיקה עם קטעים שיקרעו אתכם מצחוק.

הסרט מספר על שוטר תנועה שיום אחד עוצר מכונית בגלל שהילדה זרקה את הבובה שלה מהחלון והוא רצה להחזיר לה את זה. לאחר סצנה, שאחרי שהיא נגמרה גרמה לי להגיב כך: "מה לעז*** קרה עכשיו?", השוטר סובל מטראומה ומקבל מכתב מארוסתו לשעבר שהבת שלה נעלמה והיא רוצה שהוא יחקור את זה בכך שיבוא לאי בו היא נולדה, גדלה וחייה אחרי שעזבה אותו (ולמה היא רוצה שהוא יבוא ולא אב בתה? וניחשתם נכון! לפי קלישאה מספר למי אכפת הוא האב! איזו קלישאה צפויה שתפתיע את מי שצופה בסרט בפעם הראשונה אבל לא באמת תפתיע כי כולם כבר ניחשו את זה).
כמובן הוא בא למי ורואה כל מיני דברים מוזרים, כמו שחקנים עבים וחסרי יכולת לשחק ולהביע שום רגש ואלן בורסטין, שפעם הייתה מועמדת לאוסקר על "מגרש השדים" מתאפרת כמו מל גיבסון ב"לב אמיץ". בסופו של דבר הכל יוצא משליטה והשוטר, שעד כה ניסה באופן נוראי לשחק בבלש למרות שהוא חיבר את החלקים של הפאזל יותר מאוחר מכל בלש אחר, יוצא לעשות דברים שגרמו לי להתפוצץ מצחוק עד אשר כאב לי החזה מלצחוק רבע שעה רצוץ מכמה מגוחך כל זה.


(הערת העורך: לטובת הנאתכם, הנה סרטון שכולל מקבץ סצנות מגוחכות מהסרט. דרך אגב הסרט הוא לא קומדיה, הוא פשוט מטופש)




אני לא אשקר, הסרט נוראי למרות החלקים הקורעים מצחוק שהופכים אותו ליצירת מופת בתחום הקומדיה מסרטי אימה נוראיים. השחקנים בסרט לא יודעים לשחק, חוץ מניקולס קייג' ואלן בורסטין, למרות שהיא לא הייתה טובה והוא עשה משחק כל כך Over the Top שזה קורע מצחוק. אז תראו את הסרט רק בשביל לראות את ההתפרצויות שיגעון המצחיקות ביותר של ניקולס קייג'. 

כן, אני יודע שעבר הרבה זמן מאז שפרסמתי כתבה, אבל שכחתי והנה לכם כתבה חדשה ואנסה לעשות עוד כתבה בקרוב.

מכתבכם ממדור הקולנוע, גדעון שדה.

10 תגובות:

  1. לפעמים כיף יותר לשמוע על סרט זוועתי מאשר על יצירת מופת, במיוחד כאשר הסרט אמור להיות רציני ודרמתי, ובפועל הוא פשוט חסר מודעות עצמית. לצערי אני לא יכול לעשות אותו הדבר במדור מוזיקה, כי אלבום גרוע הוא פשוט לא נעים לאוזניים במקרה הטוב או משעמם (זה כן משעשע הכינויים שניתנו ללהקות ואומנים שמייצרים אותם, הכי אהבתי Regressive rock (רוק מתדרדר , ההיפך מרוק מתקדם). משחקי מחשב גרועים הם משעשעים, אבל אז אני אצטרך לשחק בהם, וסרט הוא לפחות רחום בכך שהוא קצר. שר הטבעות אורכו 9 שעות, משחקים באורך הזה מושפלים לצד משחקי תפקידים עם 200 שעות. אני לא רוצה לשבת 200 שעות על משחק גרוע.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבין אותך, בסרט זה עובד הכי טוב. וכן, סרט גרוע נהיה הרבה יותר מצחיק כשהוא ללא מודעות עצמית במה שהוא נכשל להיות+לניקולס קייג' היה רשות לעשות מה שהוא רצה כנראה, או שהוא פשוט השתגע כמו צ'ארלי שין. גדעון.

      מחק
  2. גדעון,
    אני חושב שזה מוזר שהצלחת להשיג את מטרתך בכך שסיפרת לי על סרט שלא הכרתי ושכנעת אותי לא לראות אותו.
    הלל

    השבמחק
  3. מגניב ומדהים כול כך מאביאל כיתת גפן

    השבמחק
  4. אני אוהב את הסרט ואז לראות את התמונה אלמוג

    השבמחק
  5. גדעון יקר. יש סרטים שעצם העובדה שיש בהם "אובר אקטינג", הם הופכים לסרטי קאלט - כמו "מסע הכזבים של ביל וטד", "מופע האימה של רוקי" וכו.
    זה לא המקרה בסרט הזה.
    ניקולס קייג', אשר ידוע במשחק המוגזם שלו, ממש הגזים הפעם.
    יש בסרט הזה קטעים ממש מביכים לשחקן בקנה המידה שלו.
    כמו תמיד, מאוד אהבתי את סגנון הכתיבה והבחירה שלך בסרט.
    נ.ב
    אני מבקשת שאת הכתבה הבאה תכתוב על הסרט "עימות חזיתי" :)

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה שירי, אני לא מבטיח שום דבר ואני אעשה על איזה סרט שארצה, אז מצטער. גדעון.

      מחק
    2. וגם שירי, אני לא מבין איך ניקולס קייג' בתחפושת דוב מכה נשים לא מצחיק אותך?! אולי זה בגלל שאת אישה, אבל מה לא מצחיק לראות את ניקולס קייג', שידוע בלאבד את שפיותו בצילומים של סרטים גרועים, מאבד את השפיות שנותרה לו?
      גדעון.

      מחק
  6. טוב לפחות עכשיו אני סוף סוף מבין מאיפה הקטע של "אהההההההה לא הדבורים!" מגיע. כתבה טובה גדעון, כבר מחכה לכתבה הבאה שלך.
    נסי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה נסי. אני עדיין חושב על איזה סרט לעשות. גדעון.

      מחק