יום ראשון, 22 במרץ 2015

מדור קולנוע: לורנס איש ערב

ועכשיו אנחנו נכנסים לפסח ואני רוצה לעשות על סרטים שקשורים לפסח, אז בואו נתחיל עם סרט שקשור להליכה של ארבעים שנה במדבר, לורנס איש ערב. דרך אגב, הסרט לא קשור ליציאת מצרים ולהליכה של 40 שנים במדבר, אבל ככה זה הרגיש לי!!!!

לורנס איש ערב זה סרט על החייל בריטי שנשלח לערב הסעודית להילחם בטורקים ביחד עם הערבים. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי, יצא בשנת 1963 לאקרנים בארה"ב בכיכובו של פיטר אוטול ואלק גינס ואורכו כבערך... נו כמה זה היה? או כן! 3 שעות וארבעים דקות!!! אני חוזר, 3 שעות ו-40 דקות!!!! ושעה וחצי זה רק הליכה במדבר בלי ששום דבר קורה!!!!!! וואו, אין פלא שנרדמתי אחרי שעה שהתחלתי לצפות בסרט.


אז הסרט הוא סרט שנחשב לטוב מאוד, אפילו מצויין ואני אף פעם לא במיוחד הבנתי למה סרט, שרובו זה הליכה במדבר בלי ששום דבר קורה עד אחרי מחצית הסרט, נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים?!!!!

מצטער, אז בכל מקרה, במהלך הסרט לורנס נשלח לערב הסעודית, מתיידד עם הערבים, מאחד אותם כנגד האימפריה העותמנית, הולך במדבר, ממשיך ללכת במדבר, נלחם ומביס יחידות של האימפריה העותמנית, ממשיך ללכת במדבר ועוזר לערבים לכבוש מקומות מהעותמנים. באותו זמן, המנהיגים של בריטניה וערב הסעודית דנים בפוליטיקה לגבי עתיד העם והשטחים שיכבשו מהעותמנים, אני חושב, ויביאו את הדמוקרטיה למזרח התיכון תחת שלטון מנדט אימפריאליסטי של הבריטים. (דרך אגב, כמה טוב לדעת שמחליפים אימפריה אחת עבור "דמוקרטיה" תחת אימפריה אחרת שמדכאת את אותו עם שהפיל את האימפריה הקודמת, יחי הבריטים האימפריאליסטים!!).

מה אני חושב על הסרט? הוא לא רע, פיטר אוטול מעולה בתור לורנס ואני לא זוכר אם הוא קיבל אוסקר על התפקיד, אבל הוא היה מועמד והגיע לו. אלק גינס לא זכור לי במיוחד, כי ראיתי את הסרט ממזמן, אבל לפי ידיעתי הרבה בקולנוע אמריקאי, הוא זכה באוסקר, ושנים אחרי זה שיחק במלחמת הכוכבים.
עכשיו, אני כותב על הסרט הזה כי לי הוא מזכיר איך זה בטח היה ללכת ארבעים שנה במדבר, משעמם!!!! וכל מה שזכור לי שנרדמתי בקטע שהם הלכו במדבר והתעוררתי כשהם עוד הלכו במדבר, חצי שעה אחרי שנרדמתי!!!

בכל מקרה, זוהי רק דעתי, אני ממליץ לכם לראות את הסרט ולחשוב משהו אחר ממני וכמובן שיהיה לכם פסח שמח.
נ.ב. תגיבו על דעותיכם לגבי הסרט בתגובות.

גדעון.

5 תגובות:

  1. אני חושב שזה יפה אלמוג מכיתת גפן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, אבל תראה את הסרט ואז תחליט אם זה יפה או משעמם ברמות. גדעון.

      מחק
  2. נשמע מעניין , איפה אני יכול לראות את הסרט?

    השבמחק
    תשובות
    1. באינטרנט כמובן. גדעון.

      מחק
  3. גדעון, אני ממש נהנה מההומור הציני שלך ("כמה טוב לדעת שמחליפים אימפריה אחת עבור 'דמוקרטיה' תחת אימפריה אחרת שמדכאת את אותו עם שהפיל את האימפריה הקודמת") ותארת באופן מדויק את מה שאני מרגיש כלפי הסרטים של "שר הטבעות".... ארוך, משעמם, הם רק הולכים כל הזמן, וזה נחשב למופת...
    הלל
    נ"ב חזרתי לפאזל!!!!

    השבמחק