יום ראשון, 17 במאי 2015

מדור קולנוע: חודשיים של אימה: קארי (1976)

שלום לכולכם גבירותיי ורבותיי קוראי העיתון. כאן גדעון שדה, כתב מדור הקולנוע והחלטתי לשנות את השם של חודש סרטי אימה ל"חודשיים של אימה" משום שיש יותר מדי סרטים שאני רוצה לבקר ומעט מדי זמן ולכן החלטתי להעריך את כל זה גם לאורך כל חודש יוני, או עד שאסיים את כל הסרטים שרציתי לדבר עליהם. אז אני רק מקווה שזה בסדר מצד כולכם.


עכשיו לא נבזבז עוד זמן ונעבור לסרט של היום: קארי (1976).



הא, קארי. סרט יפה על תלמידת תיכון הסובלת מבריונות מסיבית מצד חברייה לכיתה ולמען האמת, בכל בית ספרה, אך מזלה משתנה כשהבן הפופולרי מזמין אותה לנשף. הסרט באמת מראה על איך לעשות סרט טוב מתוך ספר כל כך יפה ומתוק של... סטיבן קינג. רגע אחד, אמרתי הרגע סטיבן קינג? סטיבן קינג? סטיבן פ***** קינג!!!!!!! טוב, תשכחו ממה שאמרתי על כמה מתוק הסרט הזה.



בעצם, סטיבן קינג הוא סופר מעולה שכותב ספרים נהדרים ומעולים, רק שאפשר להגיד שהוא קצת דפוק בראש. הכוונה שלי היא שיש לו הרבה בעיות והוא מראה אותם בספרים שלו.

עכשיו נעבור לעלילה. כן, עכשיו. הסרט והספר עליו הוא מבוסס מספר על קארי וויט, נערה שבספר היא קצת שמנמנה ולא מושכת, בסרט היא די יפה, הינה נערת תיכון שסובלת לא רק מבריונות בבית הספר, אלא בנוסף לכך, יש לה אימא נוצרייה אדוקה ופנאטית שמענישה את קארי על כל דבר וכמעט כל דבר הוא חטא אדיר שישלח את כולם לאש הגיהנום לשטן הרשע. (דרך אגב, סטיבן קינג ידוע בכך שהוא נותן אצבע משולשת ענקית לנצרות בספריו ואני לא מאשים אותו. לכן הרבה דמויות שלו הם קיצוניות על הצד הנוצרי הקיצוני, בערך כמו הצלבנים).
בכל מקרה, הסרט מתחיל במלתחות הבנות (בחירה מעניינת להתחיל את הסרט שלך בריאן דה פלמה, האם זה היה רק בשביל העירום או בשביל לרצות את קינג?), וקארי, שמתקלחת אחרי שיעור ספורט, מקבלת מחזור בפעם הראשונה בגיל מאוחר!!!!! יש!! יופי בשבילה!!!! (WTF?!!!!! מה הבעיה שלך לעזאזל, סטיבן קינג?!!!!!! להראות מקרוב איך דם זורם על רגל של נערה, Are you f****** insane?!!!!!!!). בכל מקרה, קארי חושבת שהיא מדממת למוות בגלל שנחשו מה, האימא שלה אף לא סיפרה לה מזה מחזור. מה!!!!!!!!!!!!!!!! אוקיי, סליחה, אני נותן לכעס שלי לעלות יותר מדי בקלות כשזה מגיע לסטיבן קינג.
כשקארי מבקשת עזרה מחברותייה לכיתה, מה הן עושות? זורקות עלייה טמפונים וצוחקות עלייה. (ממש נשים נהדרות.) המורה באה לעזור לקארי ואז אחת המנורות מתנפצת משום מקום. המורה כועסת על התלמידות על כך שצחקו על קארי ומרתקת את כולן לשבוע של ספורט או שהן לא יוכלו ללכת לנשף האביב. כריס, הבלונדינית המאוד לא נחמדה אומרת ז** על המורה ומסוקלת מהנשף. כשקארי מגיעה לביתה, היא מספרת לאמה מרגרט מה בדיוק קרה בבית הספר ושהסבירו לה מה זה מחזור ואיך האימא מגיבה? מנחמת אותה כמו אימא טובה? לא אם קראתם את הכתבה שלי עד כה. לא, מה שהיא עושה זה משהו כזה: "את חטאת!!! קיבלת את קללת הדם!!!! תיכנסי לארון ותתפללי שאלוהים יסלח לך!!!! תתפללי לישו!!!!!! תתפללי!!!!!!!" (תמותי חתיכת אם נוראית!!!!!!).
עם הזמן קארי מגלה שיש לה כוחות טלקניסיס והיא מתחילה לפתח אותם. באותו זמן, סו, הילדה המקובלת שחשה צער וחרטה על מה שעשתה לקארי, מבקשת מחברה טומי רוס להזמין את קארי לנשף במקום שהוא ייקח אותה. כשהיא משכנעת אותו, הוא מזמין את קארי והיא חוששת שזאת מתיחה, ובצדק, אבל היא משתכנעת והולכת לנשף.
בנשף היא חווה חוויות טובות וסוף כל סוף מרגישה שמקבלים אותה, וגם בוחרים בה ובטומי כמלך ומלכת הנשף. אז מתגלה התוכנית של כריס, שחברה שלה תזייף את ההצבעה, וכשקארי וטומי עולים על הבמה, היא וחברה שופכים דלי מלא בדם חזירים על קארי. אחרי שהדם נשפף, כל התלמידים ורוב המורים, חוץ מהמורה לספורט, צוחקים עלייה ואז קארי מאבדת את השפיות והורגת את כולם באופן מזוויעה ביותר. איזה נשף נחמד.
כאשר קארי הולכת לביתה אחרי שהיא מציתה את כל אולם הספורט, כריס מנסה לדרוס אותה, רק כדי למות מוות אכזרי שהגיע לה. כשהיא מגיעה לביתה, אימה מרגרט מנסה לרצוח אותה בגלל שכוחות הטלקניסיס שלה הם מעשי השטן. קארי הורגת את המטורפת הדתית הזאת בדרך נאותה למפלצת הזאת, אך קארי נפצעת אנושות ומחריבה את הבית שיפול עליה ועל אימה, וכך קארי וויט מתה.

בריאן דה פלמה, במאי הסרט, היה עסוק בלעשות סרט אימה טוב מאשר לדבר על הביקורת החברתית של הספר, אשר מתייחס לעניין הבריונות ומה קורה כתוצאה מזה כשדוחפים מישהו עד הקצה. זה מופיע כיום כשנערים מתאבדים בגלל הצקות בבית הספר ובפייסבוק או לוקחים רובים ויורים בכולם ומתאבדים. המסר בספר מאוד מתאים למצב כיום ולדעתי זה חבל שהרימייק דיבר יותר על בריונות מאשר הסרט הזה. גם, אם חשבתם שהאם בסרט נשמע נוראית, היא עוד יותר גרועה בספר.

אני קראתי את הספר וראיתי את הסרט מספר פעמים ואני מציע לקורא את הספר ואז לראות את הסרט ועדיין נראה לי שתאהבו את זה. מומלך לנערים מעל גיל 16.

מקווה שנהניתם ותגיבו בתגובות.

גדעון שדה.   

10 תגובות:

  1. היי לכולכם, אני רק רוצה להגיד קריאה נעימה ואם יש לכם שאלות, תשאלו בתגובות.

    נ.ב. ירין, האם בטובך לערוך את הכתבה ולשים את הפוסטר המקורי של הסרט יחד עם הטריילר המקורי בבקשה? תודה מגדעון.

    השבמחק
  2. גדעון יקר, אתה כותב מעולה! מעניין וסוחף... ואני מאוד אוהבת את האמירות האישיות שלך תוך כדי. הביקורת שלך מנוסחת כהלכה.
    ממש לא הטעם שלי בסרטים וגם אחרי הכתבה שלך אין שום סיכוי שאצפה בז'נר הזה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שהגבת יעל וירוב. אני מקבל את מה שאת אומרת ואת הטעם שלך בסרטים ואני מבין למה את לא רוצה לצפות.
      גדעון.

      מחק
  3. אני חושב שהסרט נהדר אוראל

    השבמחק
  4. גדעון, כמו תמיד כתבה מעולה.
    אני נורא אוהב את דרך ההתנסחות שלך בכתבות שלך (בעיקר החלק המצונזר), אני כנראה אצפה בסרט. אני מחכה בקוצר רוח לכתבה הבאה.
    ליאל מויאל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך ליאל. גדעון.

      מחק
  5. גדעון, זה יעזור אם תכתוב גם את השם הלועזי של הסרטים

    השבמחק
  6. וגם - לצערי בחברות נוצריות שמרניות, חינוך מיני די מסתכם בלצרוח על הילד "סקס זה רשע! אל תעשו אותו! אלא אם אתם נשואים ואז אתם מכונת תינוקות! וזה אומרת בלי אמצעי מניעה, הפלות, אהבה או הנאה! ואסור לדבר על זה!"
    מה שאומרת שלא מספרים להם שיש דבר כזה מחזור או גיל התבגרות או התאהבות או...
    ואז הם מתפלאים שהמדינות בארצות הברית עם אוכלוסיה דתית הן המדינות עם האחוז הגבוהה ביותר בעולם המערבי של נערות בהריון.

    השבמחק
    תשובות
    1. א) תודה שאתה אומר לי שיעזור לשים את השם הלועזי של הסרט כי גם לדעתי זה חסר ומהכתבה הבאה ביום חמישי הזה אשים גם את השמות הלועזיים.
      ב) אני מסכים לגמרי עם מה שאמרת על מה שאמרת על החברות הדתיות בארה"ב וזה קורע מצחוק שהם דופקים את עצמם ומתפלאים שנערות מאוכלוסיותם נכנסות להריון. אני יודע את היחס שלהם לחינוך מיני בחברות אלה (בערך...), אבל זה עדיין מרגיז אותי שהם לא מספרים דברים כאלה לילדיהם בגלל הבורות של ההילבילים המזד***** האלו!!!!!

      גדעון.

      מחק
  7. סלח לי על הבורות אני לא מכיר את הסרט קארי

    השבמחק