יום ראשון, 17 במאי 2015

ביקור במפעל Ecommunity בגוש שגב

כתב: חן בונן

ביום רביעי האחרון (13/5), תלמידי סדנות פירוק מחשבים בכיתות נווה ובאולפנת גלעד (חמדיה) יצאנו לסיור מיוחד במפעל Ecommunity (אי-קומיוניטי, שילוב של אקולוגיה וקהילה), אקולוגיה לקהילה מוגנת, שבו אנשים עם צרכים מיוחדים מפרקים וממחזרים פסולת אלקטרונית, כל רכיב לתחומו.

בתחילת הסיור, הסביר לנו אדם בשם דני קוגן, אשר עובד במפעל, על האופן שבו משתלבים האנשים המיוחדים בעבודתם, על כיצד כל הפרוייקט הזה התחיל, וכמובן על אופן המחזור של הפסולת. אחרי שהתלמידים הסתקרנו מאוד ושאלו שאלות, יצאנו לסיור מבפנים ופגשנו בדרך את העובדים עצמם, אשר פירקו מחשבים לרכיבים גדולים וקטנים, שכאמור עוברים למחזור בתחומים שונים: ברזל, פלסטיק, חוטים, לוחות אלקטרונים וכו'.

אבל בניגוד אלינו, גילינו שבמפעל שלא רק מפרקים מחשבים בידיים, אלא גם גורסים דיסקים ישנים, הארד דיסקים (כוננים קשיחים) ואפילו גם טלפונים סלולאריים!


לדעתי, זה טוב שמשלבים בעבודה כזו אנשים שעברו תהליך קשה כדי להתפתח גם מבחינה גופנית וגם מבחינה חברתית, כי זו נותנת להם להירגע תוך כדי עבודה, והם מתמודדים מאוד יפה עם המטלות שלהם.

לקראת סוף הסיור, מדריך נוסף בחברה בשם אלכסיס הסביר על כיצד המחשב מורכב, בעיקר הסביר על הכונן הקשיח ואפילו סיפר על מחשב העל, שהוא בעצם מחשב מיוחד שבד"כ ניתנים לשימוש באקדמיות או לצורך מחקר, ואפילו לצורך ממשלתי.

בסיום, קיבלנו כל אחד מהתלמידים (כולל האולפנה) דיסק-און-קי מתנה ושלוש סוכריות שוקולד בשקית אחת, ולפני שהצטלמנו קיבלנו גם תליון עם כיתוב "אין מצב לאלימות".

לסיכום, היה נהדר בסיור ההוא, כי היו שם דברים מגניבים וגם הסברים מעניינים על הפרוייקט המדהים הזה.


6 תגובות:

  1. אני מסכים מאוד חן. כאחד שהיה שם, היה מעניין אוד לשמוע על מה שהם עושים את העבודות השונות במפעל כמו מכירה ב-ebay וגריסת כוננים קשיחים ועוד.
    אני מרגיש שהביקור היה מעולה. גדעון.

    השבמחק
  2. חן, שמחה שכתבת על הביקור, מעניין היה לקרוא מכיוון שאני לא זכיתי להצטרף.... שמחתי לקרוא שהיה מעניין ואיזה כייף על המתנה השווה!

    השבמחק
  3. חן-כאשר קראתי את הכתבה הצטערתי שוב על שלא הצטרפתי לסיור. הכתבה שלך מבהירה וממחישה עד כמה התרשמתם מהמפעל ומהעבודה שמתבצעת בו .
    תודה ששיתפת את כולם בחוויה המיוחדת
    יעל דגן

    השבמחק
  4. ממש נחמד לראות במה שכתבתם את הדברים שבלטו לך (חן) ולך (גדעון). דווקא מפתיע אותי החיבה של גדעון ל ebay....
    הלל

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. חן, כתבה מאוד מעניינת שמעבירה היטב את החוויות שהיו לכם בסיור.

    השבמחק