יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

חיים על מאדים

מעכשיו אני כותב במדור מתמטיקה גם על מדעים, התחלתי להתעניין בכוכב הלכת מאדים מאז שראיתי את הפרק שבו פיניאס ופרב הגיעו לשם, תמיד עניין אותי מה קורה מחוץ לכדור הארץ, ובפרט אם קיימים חיים בכוכבי לכת אחרים.

המאדים הוא כוכב הלכת הרביעי במערכת השמש (אחרי כדור הארץ), הוא קביל את שמו מצבעו האדום, שהוא בעצם חלודה, כמו זו שמצטברת על האופניים הישנים במחסן. כיוון שהוא רחוק מהשמש יותר מכדור הארץ הרבה יותר קר על המאדים, מאדים גם קטן מכדור הארץ וכתוצאה מכך כוח המשיכה בו קטן בערך פי 3 מכדור הארץ (תחשבו כמה רחוק אפשר לחבוט את כדור הבייסבול בכוכב הזה!), עובדה מעניינת נוספת - ההר הגבוה ביותר במערכת השמש נמצא על מאדים -  הר אולימפוס, גובהו כ-27 ק"מ!
כבר זמן רב המדענים ידעו שיש מים על המאדים בצורת קרח בקטבים, אך בספטמבר האחרון גילו המדענים שקיימים מים זורמים על המאדים על ידי חקר מינרלים באדמה, זה יכול להיות הגילוי החשוב ביותר מאז שגילו שקיימות מולקולות אורגניות על הכוכב, המים הם מצרך  בסיסי לחיים, וגילוי של מים וגם של מולקולות אורגניות יכולים להצביע על כך שקיימים חיים על מאדים, או לפחות היו פעם חיים.

אני תמיד האמנתי שקיימים חיים מחוץ לכדור הארץ, אבל זה יהיה מרתק לגלות שהם קיימים גם במערכת השמש שלנו! מה אתם אומרים, קיימים חיים מחוץ לכדור הארץ? הייתם רוצים שיהיו קיימים חייזרים, או שהייתם מעדיפים שנהיה לבד ביקום? תענו בתגובות

5 תגובות:

  1. זה היה אמור להתפרסם ביום שלישי, כמו שכתוב בתאריך, מה שקרה שבהתחלה כיוונתי את זה ליום שלישי שהיה (ה-20), וכבר אי אפשר לתקן את זה, מצטער על הטעות :(

    השבמחק
  2. וואו יהונתן כתבת כתבה מרתקת!! אי אפשר להפסיק לקרוא אותה. כל הרעיון הגאוני הזה לכתבה מפרק של סדרת טלוויזיה. בקשר לשאלה שלך ,אני הייתי רוצה שחייזרים יהיו קיימים כי זה יהיה מגניב לראות גם יצורים אחרים.

    השבמחק
  3. יהונתן רק עכשיו שמתי לב לתאריך הלא נכון של הכתבה ,חחחח זה יצא מצחיק וזה נראה כמו כתבה מהעתיד.

    השבמחק
  4. יהונתן, תנסה לעשות זאת יותר טוב בפעם הבאה, טוב? בכל מקרה, כתבה טובה ושמח שחשבת על משהו להגיד מתוך עצמך.

    גדעון.

    השבמחק
  5. עדן את צודקת, וזו כתבה על החלל, אז בכלל זה יצא מעניין שזה נראה מהעתיד

    השבמחק