יום שני, 8 בפברואר 2016

מדור משחקי מחשב: מאס אפקט (2007) Mass Effect

שלום לכולכם. כאן גדעון והא! לא ציפיתם שאעשה כתבה במדור משחקי מחשב נכון?! חשבתם שאעשה כתבה על סרט דרמה שתחשבו שהוא משעמם נכון? אז לזה אני אומר הא! לסרט דרמה תחכו לשבוע הבא כי אני ממשיך לכתוב כתבות במדורים שבקושי כותבים בהם והיום זה מדור משחקי מחשב, שבוע הבא אני חוזר לסרטים ואז שבוע אחרי אולי אעשה על מדור האוכל של רז. נראה כי... איך קרטמן אומר? הו כן... Whatever I do what I want!

היום אני אדבר על משחק שסיימתי לשחק אותו רק בשבוע שעבר והוא משחק אקשן ומדע בדיוני בשם: "Mass Effect" שהוא הראשון מבין שלושה משחקים בטרילוגיה (לצערי אני לא יכול לקנות ב-Steam את Mass Effect 3 כי EA הם תאבי בצע שלא רוצים שיקנו משחקים טובים של החברות שהם קנו בהנחות. לא ולא. הם צריכים למצוץ כמה שיותר דם וכסף מהקונים שלהם כמו עלוקות שמנות שמעשנות את הסיגרים שלהם ו... בכל מקרה לכן יש לי 2 מתוך 3 משחקים של הטרילוגיה).

משחק מעולה, יוצר ע"י חברה מעולה שנקנתה על ידי הזבל התאגידי של משחקי המחשב (EA).

העלילה של המשחק היא סביב הדמות המפקד שפרד, בן אנוש ההופך לספקטר האנושי הראשון. ספקטר הוא אינדיבידואל הנמצא מעל החוק ועונה רק למועצה הגלקטית ומטרתו להגן על הגלקסיה. מטרתו של שפרד זה להרכיב צוות ולצוד ספקטר אחר אשר בגד וירד למחתרת במטרה למצוא חפץ עתיק מסוכן ולכן שפרד חייב להציל את הגלקסיה. במהלך המסע שפרד פוגש מספר דמויות מעולות שמצטרפות לצוות והולך לעשות את המשימות המשעממות שהצי האנושי רוצה שהוא יעשה כי הם כנראה עצלנים מדי.
 בהתחלה אתה יוצר את השפרד שלך: אתה בוחר את הרקע, משימה מפורסמת שלו/שלה, מין, התמחות ואולי גם מראה אם תרצו להפוך אותו למכוער במיוחד.
כאשר תוכלו לצאת לחלל אתם יכולים לצאת לאיזה כוכב שתרצו (אי אפשר להיכנס לכדור הארץ משום מה), לסקור משאבים, לרדת לכוכב ולעשות משימות צד או לדבר עם הצוות בחללית. כאשר יורדים לכוכב צריך לקחת איתך עוד שני חברי צוות כדי ליצור יחידת קרקע שמבצעת את המשימה. לרוב צריך להילחם ולזה יש רובים שאיתם יורים באויבים: אקדחים, רובה סער, רובי צייד, רובי צלפים ויכולות מיוחדות של כל התמחות אם יש מספיק נקודות.
דמויות:
שפרד: הדמות שלך, בן אנוש שיכול להיות או אדם טוב לב שעוזר לאנשים או הזבל הגלקטי של בני האדם. מפקד בצי האנושי שהופך לספקטר האנושי הראשון. הוא יוצא אחרי ספקטר בוגד בשם סארן והוא צריך להוכיח למועצה הגלקטית שלאנושות מגיע כבוד.
סארן: ספקטר בוגד הנעזר בגזע רובוטים ובחללית ענקית ומסתורית כדי למצוא חפץ עתיק ומסוכן העשוי להשמיד את הגלקסיה. חייזר טוריאן נבזי בעל דעות קדומות כנגד האנושות.
אשלי וויליאמס: חיילת צי צעירה המצטרפת לצוות בתחילת המשחק בעלת רקע משפחתי שפוגע בהתקדמות הקריירה הצבאית שלה. בת אנוש מעט גזענית כלפי חייזרים ואחת האפשרויות למושא האהבה של שפרד ממין זכר.
קיידן אלנקו: סמל בצי האנושי בעל שתל ביוטי ישן ועבר טראומה כתוצאה מהאימונים המפרכים כילד. דמות מאוד משעממת במשחק הראשון ומושא אהבה של שפרד ממין נקבה (כי אפשר לעשות שפרד בן או שפרד בת).
ליארה טסוני: מדענית מגזע האסארי החוקרת גזע עתיד שהושמד לפני 50,000 שנה באופן מוזר, שכל הטכנולוגיה הגלקטית מבוססת על הטכנולוגיה שלהם, המצטרפת לשפרד ללמוד על ההשמדה עוד ממה שידעה וגם כדי לעצור את אמה, שהצטרפה לסארן בתור יד ימינו. הבת של בינזייה ומושא האהבה של שפרד משני המינים.
בינזייה: חייזרית אסארית, אמא של ליארה ויד ימינו של סארן. אחת הבוסים במשחק ודמות טרגית.
טלי: צעירה קווריאנית שיוצאת למסע הגילוי העצמי של הגזע שלה. מתמחה בתכנולוגיה ובעל אופי והיסטוריה מעניינת מאוד.
אורנדוט רקס: לוחם מגזע הקרוגן שמצטרף גם בשביל כסף וגם כי הוא מכבד את שפרד. מגיע מגזע שעיקרו בעזרת נשק ביולוגי ולכן הוא גם רוצה תרופה להציל את הגזע שלו.
גארוס ווקריאן: בלש במשטרה של בירת הסיוויליזציה הגלקטית שפורש מתפקידו ומצטרף לשפרד עקב השנאה שלו לביוקרטיה והרצון לעשות דברים בדרך שלו ולתפוס את סארן בלי משפט. הדמות הקולית שכולם יכולים להתחבר אליו.

דברים טובים במשחק: הקרבות ירי וכל המכניקה של החלק של המשחקיות נעשה ברובו מעולה, הסיפור הוא די קלישאה עם טוויסט בעלילה שעושה את הסיפור להרבה יותר טוב. הדמויות הן לא מושלמות באופיין ועשויות מאוד טוב. אני ממש אוהב את הדמויות, גם את אלה שאני אוהב לשנוא.

הדברים הפחות טובים: הארגון של הציוד הוא מאוד מעצבן ולוקח הרבה זמן. זה יכול להוציא קצת מהסיפור וזה לא אומר דברים טובים אם זה קורה.

הדברים ששנאתי: רכב המקו המז**** הזה! אי אפשר לשלוט ברכב הזה! צריך לטפס על הרים וזה כמעט בלתי אפשרי עם הרכב הזה וכמעט נפסלתי בשלב האחרון בגלל שהרכב המזו*** הזה לא נסע ישר! מזל שאין במשחק השני את הגרוטאה הזאת!

טוב, אני מאוד ממליץ על המשחק הזה. ההיסטוריה שבתוך המשחק מאוד מרתקת, כמו של "עידן הדרקון" וזה משחק מעולה וחבל שהחברה שיצרה אותו נמצאת תחת הזבל התאגידי מספר 1 בארצות הברית (EA).

עד כאן גדעון שדה העורך ומקווה שתחכו לשבוע הבא לסרט הדרמה שבחרתי.   

6 תגובות:

  1. אני נהניתי לכתוב את הכתבה. RPG זה לא הכי פשוט וגם לכתבות של ירין על משחקי RPG היה קצת חומר חסר. אני גם ניסיתי לא לעשות ספוילרים (פחות או יותר). ביי ביי.

    גדעון.

    השבמחק
  2. כתבה מגניבה אני נהנה לקרוא את הכתבות על משחקי מחשב

    השבמחק
  3. יש לי הרבה מה להגיד על הדיבורים שלך על EA(שיצרה את המשחק האהוב עליי,פיפא) אבל כתבה טובה בסה"כ

    השבמחק
    תשובות
    1. תגיד מה שתגיד, אני שונא את EA בגלל פרצופם האמיתי של המנהלים. זה כמו מארוול ואולפן הסרטים. לקווין פייגי לא אכפת מהאיכות ואת מי הוא ד***, כל עוד הוא מקבל כסף. ככה גם המנהלים של EA.

      גדעון.

      מחק
  4. כתבה מעניינת אני מבין את השנאה הבוערת שלך לEA ואני מסכים איתך בכל לבי והייתי מאחל שילכו וידחפו את כל המשחקים לתוך ה...
    קצת נסחפתי..., מצטער...

    השבמחק
  5. הכתבה נראת מעניינת מאוד הייתי רוצה לשחק במשחק ממני שגב

    השבמחק