יום רביעי, 8 במרץ 2017

מה זה אסלאם ? \ מאת סאם קטז



Related image


שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, אני רוצה להגיש בפניכם כתבה על הדת שלי שהיא דת האסלאם שהיא דת המונותאיסטית השלישית שבאה אחרי היהדות והנצרות והיא מבוססת על הקוראן, אשר לפי מאמיניה המוסלמים הוא ניתן על ידי בורא עולם, באמצעות המלאך גבריאל, פסוקים אחר פסוקים, אל נביא האסלאם מוחמד בן עבדאללה, אשר העביר אותם מפיו אל מאמיניו המוסלמים והדת החלה להתפתח במאה השביעית בחצי האי ערב, תחת הנהגתו של הנביא מוחמד עליו השלום והאסלאם היא הדת השנייה בגודלה בעולם אחרי הנצרות ומספרם הכולל של המוסלמים מוערך על פי אומדנים שונים ב-1.4, 1.6 מיליארד, ובכך הם מהווים את הקהילה הדתית השנייה בגודלה בעולם ומרבית המוסלמים חיים במזרח התיכון, בצפון אפריקה, דרום אסיה ודרום-מזרח אסיה. רק כעשרים אחוזים מהם חיים בארצות ערב. ואני אשמח מאוד שאתם תתנו לי משוב על הכתבה שלי אבל תתנו את המשוב שלכם בצורה רצינית ומנומסת ולא בצורה פוגענית, מגעילה ומתנשאת, ושתהיה לכם קריאה נעימה.



מה פירוש המילה אסלאם ?

פירוש המילה אסלאם היא להתמסר ולהיכנע מרצונך החופשי לציוויים ולרצון של אלוקים. ההתמסרות צריכה לבוא מבפנים, מתוך אמונה מלאה ואיתנה בבורא עולם, ללא כל צל של ספק. הכניעה לרצון האל צריכה גם לבוא מתוך אהבה, אמון וחיבה עזה. והיא הדת השנייה בגודלה בעולם שמונה כמיליארד ושלוש מאות שמונים וארבע מיליון מוסלמים ורובם אינם ערבים בכלל .

מה הם חמשת המצוות באסלאם ?

חמשת המצוות הם :

1.השאדה ( עדות ) – היא האמונה הבסיסית, של האסלאם. "אני מעיד כי אין אלוהים מלבד אלוהים  ואני מעיד כי מוחמד הוא שליחו של אלוהים (אַשְׁהַדֻ אַנַּ לַא אִלַאהַ אִלַּא אללַּהַ, וַּאַשְׁהַדֻ אַנַּ מֻחַמַּדַן רַסוּלֻ אללַּה, أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمدا رسول الله). בהיותו העמוד החשוב ביותר הוא מניח את הבסיס לכל האמונה והמצוות האסלאמיות.
Image result for shahada finger

דוגמה לשאדה ( עדות )

2.צלאה ( תפילה ) - היא המצווה להתפלל חמש פעמים ביום בזמנים קבועים. מוסלמים לא חייבים להתפלל במסגד מדי יום ביומו, אך ביום שישי בצהריים ובחגים חשובים חובה להתפלל במסגד. זמני התפילה הם עלות השחר (אַלְפַגְ'ר, الفجر), הצהריים (אַלטֻּ'הְר, الظهر), אחר הצהריים (אַלְעַצְר; العصر), השקיעה (אַלְעֻ'רוּבּ; الغروب) והלילה (אַללַּיְל, الليل). כל תפילה מבוצעת עם הפנים כלפי הכעבה אשר במכה. מטרת התפילה היא הריכוז באלוהים, והיא קיבלה את התדמית של מקום שבו מתבצעת תקשורת ישירה מול אלוהים אשר בה מבטאים סגידה והכרת תודה.





בתמונה הזו מתארת את התפילה המוסלמית

3.זכאה ( צדקה ) – היא אחת מחמשת עמודי האסלאם - המצוות העיקריות באסלאם. המצווה מחייב\ת את המוסלמי\ת לתרום מכספו\ה לצדקה. כספי הצדקה מיועדים לנזקקים, כמו אלמנות ויתומים, לצורכי הקהילה המוסלמית, למשל הקמת מסגדים או מוסדות חינוך דתיים, ובעת מלחמה משתמשים בהם גם לרווחת החיילים ולצורך פדיון שבויים. 


Related image

קופסת צדקה ( זכאה )

4.צום - הוא חובה במהלך חודש במהלכו מוסלמים מחויבים להימנע מאכילה, משתייה ומקיום יחסי מין מזריחה ועד שקיעה וכן עליהם לתת תשומת לב מיוחדת לחטאיהם. מטרת הצום היא לקרב את המאמינים לאלוהים, להביע את תודתם אליו והתלות שלהם בו, לכפר על חטאיהם ולהזכיר להם את מעוטי היכולת. במהלך הרמדאן מצופה מהמוסלמים להשקיע אנרגיה רבה יותר בערכי האסלאם ולהימנע מאלימות, מכעס, מקנאה, מתאווה, משפה לא נאותה ולנסות להסתדר עם הבריות בצורה טובה ביותר. בנוסף יש להימנע מכל פעולה יוצאת דופן או לא דתית שהיא.

Image result for ‫צום הרמדאן‬‎

שבירת הצום והתארגנות לארוחת ערב במהלך צום הרמדאן

5.חג' ( עלייה לרגל לעיר מכה ) – היא העלייה לרגל אשר מתרחשת בחודש המוסלמי ד'ו אל-חיג'ה לעיר מכה ולאתרים המקודשים סביבה. המצווה מגיעה מהמנהג הערבי הקדום, לפיו כל אדם מוסלמי\ת המסוגל\ת לכך פיזית וכלכלית עולה לרגל פעם אחת בחייו למכה. כאשר העלייה לרגל מגיעה למרחק של עשרה קילומטרים ממכה, הגברים מתלבשים בלבוש מסורתי העשוי משני סדינים לבנים, והנשים בלבוש מתאים. הטקסים הרגילים של העלייה לרגל כוללים שבע הקפות סביב הכעבה, נגיעה באבן השחורה, שבעה מסעות בין הגבעות ספא ומרווה, וסקילה סימבולית של השטן בנקודה מדברית בשם "מינא", הממוקמת כחמישה קילומטרים מחוץ למכה.





מוסלמית מתפללת בעיר מכה שבערב הסעודית


האם האסלאם השיג את מטרותיו על ידי החרב ?

האסלאם בא כדי להכיר לעולם את הדת של אלוהים. ובמקרה ששלטון אחד התנגד וסגר הדלתות בפני הפצתו של האסלאם, לא נשאר אלא להשתמש בחרב בשעת הצורך, כדי להרחיק את השלטון ההוא ולהציג את האסלאם בפני האומה שהייתה תחת השלטון ההוא. ואומות לא מעטות נכנסו לאסלאם מרצון והבנה ולא באיומים בחרב לדוגמה : הצ'רקסיים שהתאסלמו במאה השש עשרה כתוצאה מהשפעתם של אנשי דת עות'מאניים באזור , וכך גם למשל אינדונזיה שנכנסה לאסלאם על ידי תשעה צדיקים שנסעו אליה מתימן כסוחרים, וכתוצאה במעשיהם הטובים ובהתנהגות הנאותה על פי ערכי האסלאם, צוות השלטון והעם הפשוט אהבו את האסלאם והתאסלמו.

האם כאשר מישהו\מישהי מתאסלם\ת הוא\היא נחשב\ת ערבי\ה ?

כאשר משהו מתאסלם הוא לא נחשב ערבי, כי האסלאם אינו גזע אלא הוא כולל מכל האומות ומכל העמים למשל הטורקים התאסלמו ואחר כך הם הקימו את אימפריה העות'מאנית שהייתה אימפריה טורקית שהתקיימה למשך שש מאות עשרים וארבע שנים משלהי המאה השלוש עשרה עד תחילת המאה העשרים, השתרעה מדרום-מזרח אירופה עד לצפון אפריקה וחצי האי ערב. עד שהתפרקה לאחר מלחמת העולם הראשונה והייתה לטורקיה המודרנית. ארץ ישראל  נכללה גם היא בתחומיה של האימפריה העות'מאנית.


הנה נחמד סרטון שמסביר על האסלאם וכדאי לכם לצפות בו ( אבל הוא ארוך ) : 


2 תגובות:

  1. מזכיר שוב, אני אשמח שתתנו לי משוב על הכתבה שלי אבל תתנו המשוב שלכם בצורה רצינית ומנומסת ולא בצורה פוגענית, מגעילה ומתנשאת תודה ופורים שמח

    השבמחק
  2. מתפעלת תמיד מהידע הרחב והרב שלך בנושא האיסלאם.לא חושבת שמישהו מהקוראים יגיב בצורה לא ראויה לאחר קריאת כתבה שכזו המבהירה בצורה ברורה ובהירה מהו איסלאם.
    יעל דגן

    השבמחק