יום שלישי, 8 במאי 2018

מהו הכותל המערבי \ מאת סאם קטז ורועי הרוש


קובץ:The Western Wall.jpg

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, לכבוד יום ירושלים הקרב ובא רועי ואני רוצים להגיש בפניכם כתבה על הכותל המערבי שעל פי המסורת היהודית זהו השריד היחידי שנותר מבית המקדש בירושלים, לאחר שהחריבו טיטוס בשנת 68 לספירה וקדושתו של הכותל המערבי באה לו מקביעת חז"ל שאמרו שלאחר חורבן בית המקדש, השכינה לא תזוז לעולם מהכותל המערבי. את החוויה האישית שלי ושל רועי אתם תראו בהמשך הכתבה בלחיצת "קרא עוד" ובינתיים שיהיה לכם שבוע טוב ושקט ויום ירושלים שמח לכולם.


הסבר קצר על הכותל :

הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה, וכנראה כבר במאה ה-14 נקבע מקום תפילה בסמוך אליו, המשמש לכך עד היום.

לכותל המערבי חשיבות דתית, לאומית והיסטורית, ואלה מביאים אליו מיליוני מבקרים בכל שנה, יהודים ושאינם יהודים - בני מצווה חוגגים שם עם משפחתם, חיילים נשבעים אמונים ברחבתו העליונה, ואישים מרחבי העולם מבקרים בו.

החוויות שלי ושל רועי בכותל המערבי :

רועי- אני הייתי בכותל המערבי באחד הטיולים שהיו לי בבית הספר. היינו בכותל וכל אחד מאתנו שם פתק ובקש משאלה בפנים ושם בכותל עצמו.

סאם- לפי מה שאני זוכר אני הייתי בכותל המערבי בכיתה ח', יקיר שם פתק בכותל ואני לא כי לא רציתי להשים. וגם פעם אחת עם ההורים שלי רק שהפעם היינו במערות הכותל שהן מדהימות מבפנים... זה מה שאני זוכר בערך.

אנחנו מקווים שתיהנו לקרוא את הכתבה שלנו ונתראה בשבועות שבו לא כדאי לכם לזרוק ביצים !!!!

הנה סרטון שבו רואים את הכותל המערבי + תמונות :


קובץ:Kotel stones.jpg

שלבי הבנייה של הכותל

קובץ:Jewish legion hakotel 1917.jpg

חיילי הגדודים העבריים בכותל המערבי, 1918

קובץ:Flickr - Government Press Office (GPO) - Police Post.jpg

נקודת משטרה בכניסה לסמטת הכותל, 1933

קובץ:Jerusalem, 1917.JPG

הכותל המערבי מאחורי שכונת המוגרבים לפני הריסתה, 1917

קובץ:PikiWiki Israel 47231 Revealing of the Western Wall .jpg

חישוף רחבת הכותל בימים שלאחר כיבוש העיר העתיקה

2 תגובות:

  1. רועי וסאם כתבה מעניינת ומפורטת נהנתי לקרוא. והחוויה שלי מהכותל זה שהייתי שם במסע ישראלי אהבתי להסתובב שם ולראות דברים

    השבמחק