יום שלישי, 23 באוקטובר 2018

נפלאות העבר- סברינה (1954) מאת/הראל גלמן

שלום קוראים וקוראות יקרים ויקרות!
הייתי רוצה, ברשותכם, לפתוח סדרת כתבות חדשה, "נפלאות העבר", בה אבקר סרטים ישנים מכל השנים שנחשבים לקלאסיקות בלתי נשכחות.
השבוע אני אבקר את "סברינה", סרט משנת 1954 שכבש את העולם עם השחקנית הראשית וה-יפהפיה מאוד-שלו, אודרי הפבורן.

הסרט עוקב אחרי סברינה פיירצ'יילד, נערה פזיזה, בתו של תומאס שעובד כנהג למשפחת לרבי, שמאוהבת בדייוויד (ויליאם הולדן פריז), כמה שנים אחר כך היא טסה לפריז ללמוד בישול וחוזרת כאישה מתוחכמת ואופנתית, דייוויד בלי משים לפניה של הנערה לוקח אותה כטרמפ לביתה, הוא מגלה כי הוא התאהב בנערה שלא שם לב אליה כשהייתה ילדה.

הסרט מתאפיין ברומנטיקה והרגשה קסומה כזו של סרטים משנות ה50, אודרי הפבורן מצליחה לרגש בתור סברינה הצעירה והפזיזה וגם בתור סברינה הבוגרת והחכמה.
גם כל שאר השחקנים עושים עבודה מצוינת, כמו המפרי בוגרט בתפקיד אחיו מכור העבודה של דייוויד, וויליאם הולדן פריז גם משחק בעדינות ובקשיחות כשצריך.

לסיכום, אי אפשר באמת לבקר סרט כל כך תמים וקסום כמו "סברינה", הוא מעולה מכל הבחינות, ושמעתי שיצא רימייק לאותו הסרט ב1995 עם האריסון פורד, תשפטו לעצמכם, לי אין את הכוחות לראות אותו.

3 תגובות:

  1. הראל
    ממש מלאת התפעלות מכך שאתה בקיא בפרטיו של סרט משנות החמישים בשחור לבן.קלאסיקה עם שחקנים בלתי נשכחים. היטבת לתאר את העלילה ואת השחקנים וממש מתחשק לצפות בסרט.
    תודה
    יעל דגן

    השבמחק
  2. הראל, האמת היא שאני פחות בעניין של סרטים ישנים, אבל הביקורת שלך גרמה לי לחשוב על זה מחדש... תודה!

    השבמחק