יום שישי, 3 בינואר 2020

חן בונן על "לינק 20"

"שלום לכולם.
אני חן בונן, אוטיסט בתפקוד גבוה, בן 22, יליד ותושב מגדל העמק ודייר בבית לחיים בכפר קיש. כיום אני בדרך להשלים שנה ראשונה כמתנדב שירות לאומי בבית ספר "יובלים" שבעפולה עילית, בו תלמידיו הם בעלי שיתוק מוחין ונכויות פיזיות אחרות. אציין כי בתחילת ספטמבר, החלה לפעול חטיבה חדשה בבית הספר, אשר נקראת חטיבת "מעיין" המיועדת לילדים אוטיסטים (כמוני וכמו חלק מכם בקבוצה), ובה שתי כיתות ראשונות עם תלמידים בני 6-7, משמע כיתות א'. שיהיה ל"מעיין" בהצלחה.

אז מספיק לדבר על עצמי ועל עבודתי, בואו ניגש לחזון.
החזון שלי הוא לשלב ולהעסיק את בעלי המוגבלויות, הפיזיות והלא פיזיות, במוסדות החינוך. כמובן שכדי להגיע למעמדים של הוראה וסיוע, צריך ללמוד ללמד חינוך במוסדות האקדמיים. מה שמדאיג אותי בעניין הזה, הוא המחשבה שאנחנו, המיוחדים, לא נוכל להיות מורים או אנשי צוות, גם אם נרצה להיות כאלה. אני חושב שהעסקת בעלי המוגבלויות בחינוך, ובמיוחד במוסדות החינוך המיוחד, היא מאוד השראתית ומשמשת דוגמא גם לאנשים המיוחדים וגם לאנשים ה"רגילים" שבינינו.

שתי הסיבות שבגללה בחרתי להתנדב בחינוך המיוחד הן הניסיון האישי שלי בהתמודדות עם השוני, וכמובן הזכות להגיד תודה על הטיפול המסור שנתנו לי בחינוך זה מגיל 5 ועד היום, לכן אני מדגיש שכל מי שמרגיש מוכן לעשות ולתרום לאנשים כמוהו אחרי מה שעשו בשבילו, אל תוותרו על החלום שלכם! אם עזרו לכם, עזרו בחזרה!

לסיכום, אם מישהו כאן בקבוצה מעוניין בללמד חינוך מיוחד ולעשות טוב לאחרים כמו שעשו לכם, אני מוכן לייעץ לכם עצות לגבי זה. תרגישו חופשי לכתוב בתגובות 😉"


מקווה שאהבתם את הפוסט.
נתראה ביום הבוגר,
חן בונן

5 תגובות:

  1. זה טקס כלשהו שאתה מנהל אותו

    השבמחק
  2. חן, שמחתי ממש לראות אותך והצטערתי שלא שמעתי ודיברנו יותר. מקווה לקפוץ לבקר אותך ביובלים. אני מלאת הערכה לעיסוק שלך ולמה שכתבת. בהצלחה!

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. חן יקר
    גאה בך כול כך על תרומתך לקהילה ועל נתינתך הרבה והמשמעותית לתלמידי בית הספר יובלים.
    המשך לתת לאחר מיכולותיך הטובות ומליבך הרחב,לממש את שאיפותיך ולהגשים את חלומותיך היפים.
    מצטערת שהגבתי באיחור (הפאזל הגיע אלי לקידומי מכירות במקום לדואר הרגיל)
    יעל דגן

    השבמחק
  5. מה קורה חן אתה אתה משתף דברים שלא צריך לשתף אותם לא אכפת לנו שאתה אוטיסט אני מציע לך לא להגיד את לכולם אם אתה מגיע ליום המבוגר תדאג אתה בוגד כי הבוגרים האחרים יש הרבה אנשים שרוצה לבוא והם לא יכולים לבוא מי שבא היום הבוגר השנה הוא בוגד

    השבמחק