יום חמישי, 11 ביוני 2015

מדור קולנוע: חודשיים אימה: סיוט ברחוב אלם (1984) (A Nightmare on Elm Street)

שלום לכולם!! כאן גדעון שדה והיום אני מסיים את שנות השמונים וקופץ קדימה לשנות האלפיים במדור האימה!!!! הסיבה שאני עושה זאת זה בגלל שלא נשאר לי הרבה זמן לצערי ולכן אני מדלג על שנות התשעים ועובר מיד לח** הנוראי של המאה ה-21 בז'אנר האימה האמריקאי, הכולל Jumpscares (איכס!), רימייקים ומייקל פ***** ביי!!!!!!!


הסרט שאתו אני מסיים את שנות השמונים היום הוא: סיוט ברחוב אלם משנת 1984, או אחד מסרטי ה-Slasher הטובים ביותר, לצד "ליל המסכות", "המנסרים מטקסס" ו"ליל שישי ה-13"!!!!!

אוקיי, בסדר, אני אתחיל לדבר על הסרט רק תפסיקו לנדנד לי.
העלילה מספרת על מספר נערים שגרים ברחוב אלם שלילה הם רואים בחלומותיהם דמות משותפת לכולם: הרוצח הסדרתי המנוח פרדי קרוגר, אחר במותו איך שהוא קיבל כוחות להרוג נערים דרך חלומותיהם. הוא מטריף אותם מספר פעמים עד אשר הוא רוצח אותם בדרכים שיאשימו אדם אחר או שייגרם לזה להיראות כמו התאבדות (יש לו ממש ידע רחב בפסיכולוגיה נפשית, אני נותן לו נקודות על זה). מבין חבורת הנערים יש את: טינה, הנרצחת הראשונה (אין ממש מה להגיד עליה חוץ מזה שהיא בלונדינית ואפשר לחשוב על למה הבלונדיניות נהרגות בסרטי אימה, ואני אתן לכם רמז, זה קשור למין ולחבר שלה), החבר של טינה ששכחתי איך קוראים לו כי הוא לא היה מעניין, ננסי, הגיבורה הראשית ששורדת בסוף הסרט והיא מאוד מעניינת כשזה מגיע לנשים בסרטי אימה ובסוף יש את גלן, החבר של ננסי שמגולם ע"י ג'וני דפ הצעיר, לפני סרטיו המעולים עם טים ברטון, לפני הסרטים הגרועים שלו עם טים ברטון ולפני שודדי הקאריביים (הוא נהרג בסרט הזה בצורה מאוד מגניבה דרך אגב). בסוף הסרט, ננסי מצליחה לנצח את פרדי, אבל הוא עדיין מסתובב לו בעולם החלומות ומחכה לעשות חוזה עם הוליווד ל-15 סרטי המשך.

אני חושב שהסרט מאוד יצירתי בגלל כל מה שפרדי יכול לעשות בעולם החלומות. זה יוצר תחושה של כוח שאי אפשר לנצח בשדה הקרב שלו והאווירה נעשית יותר ויותר מחוספסת ואפלה בעולמו.
הסרט הזה השתמש במעט מאוד אפקטים ממוחשבים, לעומת הסיוט הנוראי הזה שנעשה ע"י החברה המ****** של מייקל פ***** ביי ואני אגיע לזה החודש, וההופעות טובות מאוד לצד ההריגות של הדמויות, שוב לעומת הזבל הזה שידוע בתור הרימייק מ-2010.



טוב, אני מקווה שנהניתם משנות השמונים, טוב ממה שבקושי היה שם בגלל הלחץ של הזמן העובר אבל... שיט! בטל במשפט!!
בכל מקרה, כאן כתב מדור הקולנוע גדעון שדה עם סרטון אחד נחמד שיצחיק אתכם, אם תבינו כמובן.

  

5 תגובות:

  1. טוב, הנה הכתבה שלי. מקווה שתיהנו, עכשיו אני צריך להקשיב למוזיקת פופ גרועה כי אני מזמזם משהו כרגע וזה מעצבן אותי.

    גדעון.

    השבמחק
  2. כתבה מדהימה!
    סיוט ברחוב אלם הוא אולי סרט האימה הכי אהוב עליי מבין כל סרטי האימה.
    ראיתי את הרימייק של הבדיחה המהלכת הידוע בשם מייקל ביי.
    מחכה בקוצר רוח לכתבה הבאה.
    ליאל מויאל

    השבמחק
  3. תשובות
    1. תודה רבה סאם וגם לליאל על התגובות.

      גדעון.

      מחק
  4. הטריילר מצמרר אבל הסרטון השני מצחיק. עדיף לא לראות גם את הרימייק.

    השבמחק