יום שני, 28 בדצמבר 2015

מדור קולנוע וטלוויזיה: האגרופן השיכור 2 (1994) Legend of the Drunken Master

ערב טוב לכולם. אמרתי שאעשה כתבה על הסרט הזה ועכשיו הגיע הזמן כי למען האמת אין לי שום דבר אחר לכתוב עליו.


 הסרט של היום: האגרופן השיכור 2 של ג'קי צ'אן. סרט אומניות לחימה וקומדיה, שילוב שעובד הכי טוב עם ג'קי צ'אן בגלל שהוא אומן בזה. הסרט עצמו הוא סרט שאפשר לצחוק להריע ולהסתכל בתדהמה על הקרבות שנעשו בסרט. בלי ספק הסרט בעל הקרב הכי טוב בסרט עם ג'קי צ'אן.



 הסרט מספר על וונג-פיי הונג, אמן לחימה שחי בדוג'ו של אביו ומאסטר בסגנון הקונג פו אגרוף שיכור. במהלך יציאת שביבת עובדי מפעל פלדה לשביתה בגלל תנאיהם ובגלל שהקולוניאליסטים הבריטים גונבים אוצרות אומנות מסין יחד עם לוחמי הקונג פו המתוחכמים שלהם הלובשים חליפות, וונג-פיי הונג נכנס לעימות לטובת העובדים ובעידוד אימו משתמש באיגרוף שיכור בקרב, ובכך ממרה את דבר אביו. הוא נכנס לעימות קצר עם אביו ואז יותר מאוחר הם מתנצלים ווונג-פיי הונג הולך להילחם בראש הלוחמים בחליפות באחד הקרבות הטובים ביותר של ג'קי צ'אן על מסך הקולנוע. בסוף גיבור הסרט מנצח והכל שמח וטוב.

הדברים הטובים בסרט הם שהכיאורוגרפיה היא פשוט מדהימה! התזוזות, המכות, הקטע בו ג'קי צ'אן זוחל על גחלים אמיתיים (אחר כך מגלים בפספוסים שהוא עשה זאת יותר מפעם אחת כדי שהשוט יהיה בדיוק איך שרצה), הפשטות של הסיפור גם נותנת לו נקודות טובות מבחינתי.

מה אהבתי פחות בסרט? למען האמת, השחקנים עצמם דובבו את הסרט לאנגלית והמשחק לרוב הוא סביל אבל עדיף היה לראות את הסרט בסינית עם כתוביות. עוד דבר שהנבלים מרגישים כמו קלישאות והייתי רוצה נבל שהוא יותר מ:"מווווואאה, יש לי שפם צרפתי ואני מרושע כי סתם מוווווואאאאאה קחו את האומנות שלהם כי אני בריטי רשע מוווווואאאאאאאה." וזה בעצם כל מה שאני יכול לחשוב שמגיע מיד לראש.

האם אני ממליץ לראות את הסרט? כן בוודאי! תראו ותהנו ממנו כמה שיותר. אני מאוד מקווה שתאהבו אותו כי הוא מראה על האומנות שבסרטים של ג'קי צ'אן בלי כל הפעלולים המטורפים שלו כמו לתפס בלי חבלים או כלום על גלגל של טרקטור.

עד השבוע הבא כאן גדעון שדה, עורך העיתון. טודאלו.





8 תגובות:

  1. זהו סרט שאני מציע לכם לראות. מקווה שאהבתם את הכתבה.

    גדעון.

    השבמחק
  2. תשובות
    1. ואני שמח שאהבת את הכתבה.

      גדעון.

      מחק
  3. בהחלט נשמע מעניין. ג'קי צ'אן ידוע בסרטים הטובים שלו כגון הסרט עליו עשית את הכתבה שלך. הייתי שמח עם היית שם טריילר של הסרט או אפילו קטע קצר מתוך הסרט ולא רק את הפספוסים כדי שגם אני וגם אחרים יוכלו להחליט אם כדאי להם לראות את הסרט לא רק על סמך המלצתך בלבד.
    ליאל מויאל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההצעה ליאל אבל לא מצאתי את הטריילר ולא רציתי לשים את הקרב בסוף הסרט בכתבה כדי שתראו אותו בעצמכם.

      גדעון.

      מחק
    2. לאו דווקא הקרב בסוף הסרט.
      כשכתבתי קטע קצר הכוונה שלי היא שזה יכול להיות כל דבר אם זה מונולוג של דמות, משפט מגניב שדמות מסוימת אומרת...
      משהו שבאמת ייתן לי חשק לראות את הסרט.

      ליאל מויאל

      מחק
  4. כבתה טובה, למרות שאני לא כל כך בקטע של אומנות לחימה

    השבמחק