יום חמישי, 31 במרץ 2016

אני מוסלמי, לא טרוריסט \ מאת סאם קטז

Image result for isis are not muslim cartoon

"מי הורג אדם חף מפשע זה כאילו הוא הרג את כל האנושות .." (קוראן 5:32)


שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, בעקבות גל הטרור שמשתולל בארץ ישראל הקטנה שממנו יהודים חוששים לטייל או לבלות מחשש שיתקוף אותם מחבל\מחבלת שינסה\ שתנסה לדקור או לדרוס, ואותו הדבר אצל ערביי ישראל כי גם הם חוששים לטייל או לדבר בערבית כי אחרת הם יקבלו קללות מהיהודים וכמו שהיהודים פוחדים ללכת למקומות שגרים ערבים מחשש שיחטפו או ירצחו אותם מחבלים פלסטינים ( בניהם גם מחבלים ערבים ישראלים ) גם ערביי ישראל והפלסטינים פוחדים ללכת למקומות שגרים יהודים מחשש שיחטפו או ירצחו אותם מחבלים יהודים לדוגמה הפיגוע בכפר בדוּמָא שהוא פעולת טרור יהודי שהתרחשה ב-31 ביולי 2015, ובה נזרקו בקבוקי תבערה על שני בתי מגורים בעיירה הפלסטינית דומא, כעשרים וחמש ק"מ דרומית-מזרחית לשכם. כתוצאה מן השריפה שפרצה נספו בני הזוג סעד וריהאם דַוָואבְּשֶה ובנם הפעוט בן השנה וחצי עלי סעד דוואבשה. בן המשפחה הנוסף, אחמד דוואבשה בן הארבע, נפצע קשה. 

וכמובן הפיגועים שביצע ארגון הטרור דאעש בערים בריסל שבבלגיה ובפריז שבצרפת. לכן חשבתי לשתף אתכם בחוויה שלי על גל הטרור בישראל ובעיראק בגלל שאני נזכרתי בזה שגם אני חששתי לדבר עליהם ואף לא רציתי להגיד מה דעתי עליהם כי אני חששתי שחברי לכיתה יחשבו שאני תומך בהם בגלל היותי מוסלמי ועוד דבר נוסף, המנהיג של דאעש אַבּוּ בַּכְּר אלְ-בַּגְדַאדִיּ רוצה שכל המוסלמים בכל העולם יצייתו לו ואף ילחמו בשבילו אבל אני באופן אישי לעולם לא אציית לו וגם לא אלחם בשבילו אלא אני מעדיף לראות אותו ויחד עם הקיצונים הלא מוסלמים מוצאים להורג בפומבי כי ככה הם ירגישו כיצד עברו אותם קורבנות שהם רצחו להנאתם שתהיה לכם קריאה נעימה ומה אתם חושבים על הציטוט והתמונה ?.



החוויה שלי על גל הטרור הנוכחי ועל דאעש :

מאז סיום מבצע צוק איתן, מחבלים פלסטינים ומתוכם גם ערבים ישראלים התחילו לבצע פיגועי טרור נגד אזרחי מדינת ישראל ואני אז התחלתי לחשוש שחברי לכיתה יישיכו אותי אליהם מבחינה דתית שמכיוון שאני מוסלמי, צ'רקסי ישראלי שדתו היא האסלאם, יזהו אותי כתומך בטרור הפלסטיני. ואני גם זוכר שאחד מהחברים שלי שאל אותי כל מיני שאלות מטופשות ובניהם "האם יש לך אזרחות פלסטינית" ועוד... אבל אני זוכר שהחששות שלי עלו עוד יותר כאשר בעיראק קם ארגון טרור קיצוני ואכזרי בשם דאעש שהוא ארגון שהוקם בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20  וב-2004 הצטרף לארגון הטרור אל-קאעידה המרכזי באפגניסטן, ונודע כ"אל-קאעידה בעיראק". ב-2014, בעקבות חילוקי דעות בין ההנהגה המרכזית של אל-קאעידה למפקדי הארגון בשטח, הם התנתקו מאל-קאעידה והפכו לארגון עצמאי בשם דאעש שהם ראשי תיבות של  "המדינה האסלאמית בעיראק ובלבנט". והארגון הזה רוצח אזרחים חפים מפשע בעיראק ובסוריה ורוב הקורבנות שלהם שנטבחים הם בעיקר מוסלמים שלא קיבלו את האידיאולוגיה המטורפת שלהם. ומעקבות מסעות הרצח שלהם הם התחילו להשתמש בדת שלי כדי להצדיק את הזוועות שהם עושים בסוריה ובעיראק. וכאשר הנושא של דאעש עלה בעיתונים בישראל ובכיתה שלי מעקבות רציחתם של שני עיתונאים ישראלים... אני הגבתי לזה קשה כי אני פחדתי שחברי לכיתה יחשבו שאני תומך בהם ואני אפילו זוכר שאיזה תלמיד אחד שהוא אנטי דת לחלוטין שניסה לפגוע בי מילולית בזה שהוא רצה לומר לי שדאעש כן מייצגים אותי בכך שהוא אמר שהם "מוסלמים אמתיים" ואני פשוט לא הגבתי לו ואף הייתי יכול להחזיר לו בכך שהייתי אומר שארגוני להבה, כהנא חי ותג מחיר מייצגים אותו מכיוון שהם "יהודים אמתיים", ומה שעזר לי להתגבר על כך היא שהצוות עזר לי להבין שאין שום קשר עם המטורפים האלו וגם חברי לכיתה עזרו לי בזה שהם כיבדו אותי ואף אמרו לי שהם אוהבים אותי. וכיום אני לא מתרגש מזה כמו שהיה לי בעבר ומלבד זאת אני יודע שאני בעצם הניגוד שלהם כי אני חיי במדינה דמוקרטית ומבחינתם אני "כופר שמותר להרוג אותו" ושוב אני מזכיר לכם שרוב הנרצחים על ידי דאעש הם בעיקר מוסלמים שלא חושבים כמוהם. ואני חושב שההכרות של התלמידים איתי שינתה את היחס שלהם כלפי הדת שלי ובכלל.

הנה סרטון שבו רואים כיצד המפלצות הורסים את העתיקות של מוסול + שני סרטונים שהם נגד המפלצות שקוראים לעצמם "מדינה האסלאמית" :



5 תגובות:

  1. סאם יקר, כתבת כתבה מאוד חשובה. התרשמתי בעיקר מהתהליך האישי שאתה מתאר. בחרת לשתף ברגשות, חששות, פחדים.... וזה עורר בי מחשבה והזדהות. אני מסכימה אתך שנוכחותך בבית הספר והדעות שאתה משמיע משפיעות ומסייעות להכיר, להפריד ולראות את האדם ללא ההכללות. נמשיך בע"פ כי ארצה לדבר אתך עוד.... כל הכבוד!

    השבמחק
  2. סאם, טוב ששיתפת בחוויותיך האישיות וטוב שהתגברת על הרגשות שלך ושאתה יודע שאף פעם לא יקשרו אותך לחיות האלה. אפשר לצחוק עליהם ולהתפלל שהם יושמדו מהר. מסכים עם הציטוט מהקוראן ודאע"ש הם חיות שאזרחים שרחוקים מהם צריכים להתעלם מהם והצבאות של העולם צריך להרוס אותם.
    טיול טוב וחג פסח שמח.

    השבמחק
  3. מה את חושב על הרסרטון שבו רואים אותם הורסים את העתיקות של העיר מוסול ?

    השבמחק
  4. סאם
    כתבת כתבה מרגשת ומעומק הלב. שמחה ששיתפת אותנו ברגשותיך ובדרך שעברת. ההכרות עמך כאדם טוב לב סקרן ונבון ואף חבר מצוין מעידה אכן כי חברות ואהבה נבנים בין בני אדם ללא קשר לדתם, צבעם ומוצאם. באסלם נאמר כי כול ההורג אדם חף מפשע כאילו הרג את כול האנושות וביהדות נאמר כי כול המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו כך שאנשים טובים ומתונים מדתות שונות יאמינו תמיד באמירות הקוראות לאהבת האדם.
    התחברתי מאוד לכתבה והתרגשתי לקרוא אותה.
    יעל דגן

    השבמחק