יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

שלום חבר \ מאת סאם קטז




"אם תאכל שלוש ארוחות ביום תהיה שמן. אם תקרא שלושה ספרים ביום תהיה חכם"
( שמעון פרס ז"ל )

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, אני רוצה לספר לכם שאתמול נשיא מדינת ישראל לשעבר שמעון פרס נפטר בעשרים ושמונה בספטמבר לפנות בוקר בגיל תשעים ושלוש. ושמעון פרס זכרונו לברכה היה פוליטיקאי ואיש ציבור ישראלי. כיהן כנשיאהּ התשיעי של מדינת ישראל בשנים אלפיים ושבע עד אלפיים וארבע עשרה, וכראש הממשלה בשנים אלף תשע מאות שמונים וארבע עד אלף תשע מאות שמונים ושש, וכן במשך כשבעה חודשים לאחר רצח רבין, בשנים אלף תשע מאות תשעים וחמש עד לאלף תשע מאות תשעים ושש. במשך כחמישה עשורים שימש חבר הכנסת ובחלקם היה שר בממשלות ישראל בתפקידים בכירים. אני באופן אישי אהבתי אותו במיוחד באופי שלו ובאכפתיות שלו לעם ושהוא גם היה חבר טוב של סבא שלי ז"ל, שתהיה לכם קריאה נעימה ומה אתם חושבים על הציטוט שלו ?.

ביוגרפיה :

שמעון פרס נולד כשמעון פֶּרְסְקי (בפולנית: Szymon Perski) בעיירה וִישְׁנֶבָה שבפולין (בשנות האלפיים, בשטח בלארוס). אביו יצחק פרסקי היה סוחר עצים אמיד, ואמו, שרה לבית מלצר, הייתה ספרנית ומורה לרוסית. ככל הנראה היה צאצא של הרב חיים מוולוז'ין מצד אביו או אמו. בילדותו הושפע פרס מסבו מצד אמו, ר' צבי הירש מלצר, בוגר ישיבת וולוז'ין, אשר נרצח בשואה. בשל כך, בהיותו בן ארבע אף נסע עם סבו לראדין וקיבל ברכת אריכות ימים מהחפץ חיים. הסב חשף את פרס לגמרא, אך גם למיטב הספרות העולמית והעברית. בני משפחות אביו ואמו, וכן דודו מיכאל, נרצחו בידי הנאצים ביחד עם כאלפיים מבני העיירה. בנאום שנשא בפני הכנסת בעת השבעתו לנשיא מדינת ישראל, הזכיר פרס בחיבה את הסב, אשר "עיצב את עולמי כילד" אך בעת השואה היה בין "אחרוני היהודים שהובלו לבית הכנסת העשוי מעץ ונשרפו חיים בתוכו, כאשר טליתותיהם על כְּתֵפָם". על פי עדותו של פרס, הסב ליווה אותו אל תחנת הרכבת בדרכו לארץ ישראל, ובקשתו האחרונה מהנכד הייתה "להישאר תמיד יהודי". על שמו נקראה בתו צביה.

תחילת פעילותו הביטחונית :

באלף תשע מאות ארבעים ושבע החל לעבוד עם דוד בן-גוריון ועם לוי אשכול במפקדת "ההגנה", ועסק בענייני כוח אדם ורכש. עם הקמת צה"ל הוגדרו סמכויותיו של הצבא מול סמכויות משרד הביטחון, והוחלט כי האגף שבו פעל פרס יישאר במשרד הביטחון. מסיבה זו לא גויס פרס, ולא שימש מעולם בכל תפקיד בצה"ל. עובדה זו הייתה בעוכריו של פרס בהמשך דרכו, לדעתם של רבים. אישים כחיים חפר וכיצחק רבין, שלחמו בפלמ"ח, ראו בעלייתו לתפקידים רמים ללא לחימה בשדה הקרב – עלבון אישי כלפיהם. רבין אף טען, שאסור היה למנות את פרס לשר הביטחון כיוון שלא שירת בצה"ל. בעת ההחלטה להטביע את אוניית הנשק של האצ"ל אלטלנה, ביוני אלף תשע מאות ארבעים ושמונה, היה פרס בסוד העניינים. שנים לאחר-מכן, הוא אמר למנחם בגין שבן-גוריון הוטעה בעניין זה, ובראיון אחר הזכיר את ישראל גלילי, שניהל את המשא ומתן עם האצ"ל. באפריל אלף תשע מאות ארבעים ותשע נתמנה לראש שירותי הים, תפקיד שעסק במיוחד בענייני תקציב, כספים, רכש ומחקר.


את המשך אתם יכולים לקרוא בויקיפדיה + הנה שני סרטונים נחמדים שכדאי לכם לצפות בהם :






הנה תמונות של שמעון פרס ז"ל :





5 תגובות:

  1. סאם, תודה שבחרת לכתוב על פרס, בעיני זו דרך מאוד יפה להתייחס ולהיפרד ממנו. תפרט קצת על הקשר שלו עם סבא שלך ... זה מסקרן. אני מתרשמת כמוך מהמסירות לאורך השנים לעשייה למען המדינה שלנו.

    השבמחק
  2. שמעון פרס היה אדם עם חזון ואישיותו נשמעה כאחת שתחסר לסלול את המשך הדרך. אני מקווה שהמדינה תשתקם מהאובדן הזה.

    השבמחק
  3. סאם
    שמחה שכתבת על שמעון פרס- אדם אשר כול חייו הוקדשו למדינת ישראל ולחברה הישראלית. אדם אשר ראייתו האופטימית, כמיהתו לשלום ואהבת החדשנות שבו הפכו אותו למושא להערצה בארץ ובעולם. נהניתי לקרוא את דבריך ולקרוא על יחסך אליו.
    יעל דגן

    השבמחק
  4. שמעון פרם היה שמאלני לא אהבתי בן אדם הזה גם נשיא שלך עכשיו שמאלני אני רציתי לעשות כתבות פוליטיות מי שנכנס לפזל בטח יגיד שאני מבין בפוליטיקים אבל מי מבין בפוליטיקה פשוט כל האתר הזה שמאליני וחבל שזה ככה ממש כואב לי על נצד הימני אני בעד שלום אבל לא לוותר על שטחים ערבים הגזענים האלה חבל שהם נולדו מנשה מחקו אותם עם הפה כל הטרוריםטים המפגרים האלה את כל ואני לא מדבר על מקסים אחלה אנשים סאם גם לא מדבר עליך אתה חבר שלי כמו אח אז אם אתה שונא אתי זה זכותך המלאה אבל זו דעתי האישית זה באמת לא קשור אליך וחבל שגם אתה לא עומד בקווה האם בפר שלך אני מאוד אהבתי לראות את הריקודים וגם אם היית מבקש היתי עומד בהמנוון שלך

    השבמחק
  5. וזה שמעון פרס כתבתי בטעות מם סופית במקום ס

    השבמחק