יום רביעי, 4 באוקטובר 2017

זה (סרט, 2017) \ מאת סאם קטז


Image result for that it 1990 vs 2017

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, לכבוד ערב חג סוכות אני רוצה לשתף אתכם על סרט אימה שנקרא It  בגרסת 2017 שזה חידוש של הסרט משנת  1990 שאותו ביים סטיבן קינג... אז הנה רקע לסרט : קיץ 1989, בעיירה קטנה בשם דרי, לאחר שג'ורג' דנברו נעלם בנסיבות מסתוריות, ביל דנברו מגייס את ששת חבריו הקרובים על מנת לפתור את התעלומה מאוחרי היעלמותו של אחיו הקטן, ומגלים כי רוע מסתורי ואפל המכונה "זה" שוכן בדרי זה מכבר שנים רבות, וכי ייתכן כי הוא עשוי להיות הגורם הישיר להיעלמותם של ילדים רבים בעיירה. הצילומים של הסרט החלו ב-27 ביוני 2016 ברחבי טורונטו, והסתיימו ב-21 בספטמבר 2016  והסרט יצא לאקרנים ברחבי העולם ב-9 בספטמבר 2017, ובישראל הסרט יצא לאקרנים ב-14 בספטמבר 2017.

אני באופן אישי לא מכיר את הסרט הזה כי אני לא ראיתי אותו ואני כן אצפה בו אבל אני קודם כל אצפה בגרסה המקורית של 1990 ואחר כך בגרסת 2017 כדי לראות את ההבדלים ולמי שאוהב לצפות בסרטי אימה אתם מוזמנים לצפות בסרט או לקרוא את הספר שממנו מבוסס הסרט ובינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה וחג שמח + אני ממליץ לכם לא לצפות בו עם יש לכם אחים או אחיות שהם מתחת לגיל 18 ומי שיש לו\ה לב חלש אז שפשוט לא יצפה בסרט הזה.


 עלילת הסרט :

ביום גשום באוקטובר 1988, ביל דנברו נותן לאחיו בן השבע, ג'ורג'י, סירת מפרשים עשויה נייר. ג'ורג'י משיט את הסירה ברחוב הגשום, אך הסירה נופלת אל תוך הביוב. ג'ורגי מציץ לתוך פתח הניקוז של הביוב ומגלה להפתעתו אדם לבוש כליצן המציג את עצמו כפניוויז, הליצן המרקד. פניוויז מפציר בג'ורג'י להתקרב אל פתח הניקוז במטרה לקבל חזרה את הסירה שלו. כשג'ורג'י מתקרב, פניוויז עוקר את זרועו וגורר אותו אל תוך הביוב.

שמונה חודשים לאחר מכן, ביוני 1989, ביל וחבריו, ריצ'י טוזייר, אדי קספרק וסטנלי אוריס, סובלים ממעשי בריונות של הבריון המקומי, הנרי באוורס וכנופייתו. בו בזמן, בוורלי מארש, נערה צעירה שסובלת מהתעללות מינית על ידי אביה וכתוצאה מכך משמועות אכזריות על היותה מופקרת, מתיידדת עם בן הנסקום, נער שעבר לא מזמן לדרי.

ביל, שעדיין רדוף מהיעלמותו של ג'ורג'י וכתוצאה מכך מהזנחתו החוזרת ונשנית על ידי הוריו מוכי הצער, מגלה כי ייתכן שגופתו של אחיו נשטפה אל הביצה הסמוכה ומגייס את חבריו על מנת לחקור את השמועה, מתוך אמונה שאחיו עדיין חי. בינתיים,בספרייה העירונית, בן לומד כי ההיסטוריה של העיר מלאה בטרגדיות מסתורית במהלכן נעלמו ילדים רבים בנסיבות מסתוריות במשך מאות שנים. בשל היותו שמן, הנרי באוורס וכנופייתו מתנכלים לבן, שמערים עליהם ובורח אל הביצה, שם הוא נתקל בקבוצה של ביל שחוקרים את האזור ומוצאים נעל של נערה נעדרת בשם בטי ריפסום. בעזרתה של בוורלי, שגם היא נקלעת למקום, הקבוצה מטפלת בפצעיו של בן. בו בעת, אחד מחברי כנופייתו של הנרי, פטריק הוקסטטר, נהרג על ידי פניוויז בעודו משוטט בביוב בחיפושים אחר בן.

אותה עלילה לפי הספר :

הספר מביא את סיפורם של שבעה חברים מהעיר הדמיונית דרי (Derry) שבמיין. העלילה מתחלפת בין שתי תקופות זמן שונות. קו עלילה אחד מתרחש בשנות ה-50 המאוחרות, כאשר הגיבורים היו בני 11. כל אחד מהילדים נתקל במפלצת המגלמת את פחדיו העמוקים ביותר. הם מבינים כי מדובר במפלצת אחת, שמשנה את צורתה, ואורבת בעיקר לילדים. צורתו הנפוצה ביותר של "זה" היא הליצן, ומשכנו תעלות הביוב מתחת לעיר. הילדים עוזרים אחד לשני, ולבסוף מחליטים לנסות ולהרוג אותו. הם יורדים למערכת הביוב, מביסים את "זה" אך לא הורגים אותו. באותו הלילה הם נשבעים שבועת דם, שאם "זה" יחזור - הם יתאחדו להלחם בו מחדש. אחרי המאבק הנורא שעברו, כולם, פרט לאחד, עוזבים את דרי ושוכחים את כל אירועי אותו הקיץ.

קו העלילה השני שמסופר במקביל, מתחיל כשאחד מהם, מייק הנלון, שנשאר בעיירה ועובד בה בתור ספרן, קורא להם לחזור בשנת 1985. מייק נשאר בדרי, ולא נותן לעצמו לשכוח את האירועים. כשמתחיל גל נוסף של רציחות, הוא מתקשר לחבריו ומזכיר להם את השבועה שנשבעו. כל אחד מהשישה זוכר את השבועה, ואת האימה שעמדה מאחוריה, אך בלי לזכור בדיוק את פרטי האירועים שהתרחשו. חמישה מחבריו של מייק עוזבים את הכל, וחוזרים על מנת לסיים את הריגת המפלצת. השישי, סטאנלי יוריס, נמצא מת באמבטיה שלו באטלנטה. הוא התאבד רגעים ספורים לאחר שהרים את שפופרת הטלפון. חמשת החברים מגיעים לדרי, ולאט מתחילים להיזכר בקסם, ובאימה ששוררים בדרי. "זה" יודע כי מדובר בחבורה חזקה, ומנסה לתקוף אותם לפני שזיכרונם יחזור אליהם לגמרי. החבורה מצליחה לברוח, מלבד מייק שנפגע והובהל לבית החולים. חמשת החברים הנותרים, יורדים למערכת הביוב, ונלחמים ב"זה". למרות שהיו חמישה במקום שבעה (המספר שבע הוא בעל משמעות בספר), ולמרות ש"זה" הצליח לפצוע ולהרוג חלק מהם, בסוף הם מצליחים להתגבר על המפלצת ולהכניע אותה סופית.


הנה הכתובת למי שרוצה לצפות בסרט המלא בגרסה הישנה + הנה טריילר שבו רואים השוואה של הסרט משנת 1990 -2017 :



וזה סרטון מאת Nostalgia Critic שבו הוא מביע את דעתו בדרך מצחיקה וטובה על הסרט :





נ.ב : מי שרוצה לצפות בסרט בגרסה החדש אז הנה הכתובת :

6 תגובות:

  1. אני אשמח לתגובות לכתבה שלי וחג סוכות שמח

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך סאם על הכתבה.
      אני שייך לבעלי הלב החלש שלא יצפו בסרט... מעניין איך האחרים.
      אבל גם אוסיף כאן שהסרט מהווה בימים אלו השראה, לצערנו, לעבריינות של נוער שמתחפש לליצנים ומאד מטריד עוברים ושבים.
      מקווה שתופעה פסולה,מסוכנת ומטרידה זו תיפסק במהרה.
      חופשה בטוחה ונעימה, חג שמח.

      מחק
  3. אני צפיתי בגסרה של 1990 ואחר כך צפיתי בגרסת 2017 ואני חייב לומר שהגרסה הישנה הרבה יותר טובה מהגרסה החדשה שרק הרסה את הסרט. זו דעתי ואם יש לכם דעה הפוכה אז אני אשמח לשמוע

    השבמחק