יום חמישי, 25 בינואר 2018

יום השואה הבינלאומי \ מאת סאם קטז


Liberation by Soviet soldiers surviving prisoners of Auschwitz .Above the gate of the camp is the famous sign-slogan "Arbeit macht frei",  - "Work makes you free". Concentration camp was discovered on January 27, 1945 by part of the 100th Infantry Division of General Fyodor Krasavina. 1st Ukrainian Front.

שחרור על ידי חיילים סובייטים של כמה מאסירי אושוויץ ששרדו. מעל שער המחנה נמצאת סיסמת הסימנים המפורסמת "ארבייט מאכט פריי" - "העבודה משחררת אותך". מחנה הריכוז התגלה ב - 27 בינואר 1945 על ידי חלק מחטיבת הרגלים ה -11 של הגנרל פיודור קרסבינה. החזית האוקראינית הראשונה.

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, אני רוצה להגיש בפניכם כתבה על יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שהוא  יום זיכרון לזכר השואה המצוין ב-27 בינואר ( שזה יוצא בשבת ). תאריך זה נבחר משום שהוא היום שבו לפני 73 שנה שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ בידי הצבא האדום, ושימש מדינות אחדות, ובהן גרמניה ובריטניה, כיום הזיכרון לשואה עוד קודם להחלטת האו"ם. לראשונה צוין יום זיכרון זה בשנת 2006, וההחלטה עליו התקבלה פה אחד. ההחלטה מציינת את רצח היהודים ומיעוטים נוספים בידי הנאצים כגון : צוענים, הומוסקסואלים, יריבים פוליטיים, גרמנים בעלי מוגבלויות ופגועי נפש, אזרחים פולנים ושבויי מלחמה סובייטים ועוד...

אני באופן אישי מעריך את זה שהעולם מציין 73 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ אבל העולם שכח שיש עדיין מקומות בעולם ששם מתרחשת שואה כגון: סוריה, בורמה, אפריקה ועוד... לדעתי העולם נכשל וימשיך להיכשל בלקיים את ההבטחה שלו "לעולם לא עוד"  כי בזה העולם נכשל בלקיים לדעתי ומי שחושב הפוך אני אשמח לשמוע בתגובות ובינתיים שתהיה לכם קריאה טובה.


החלטת האו"ם :

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה נקבע על ידי העצרת הכללית של האו"ם ב-1 בנובמבר 2005. ההחלטה מספר 60/7 נושאת את הכותרת "זיכרון השואה" וכוללת בסעיפי המבוא שלה אזכור של ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם, מגילת האומות המאוחדות ואת האמנה לענישה ומניעת רצח עם. כמו כן מאזכרת ההחלטה את המושב המיוחד ה-28 של העצרת הכללית שהתקיים ב-24 בינואר 2005, וכן מאזכרת כי בשואה נרצח שליש מהעם היהודי וכן מיעוטים נוספים.

העצרת הכללית לא הצביעה על ההחלטה - היא התקבלה פה אחד וללא הצבעה. יוזם ההחלטה היה מנהל מחלקת האו"ם במשרד החוץ הישראלי, רון אדם. היוזמה כללה גם את קיומו של מושב מיוחד של העצרת הכללית בנושא השואה, שהתקיים בינואר 2005. שר החוץ סילבן שלום השתתף במושב המיוחד בנושא השואה ואף חנך, לצד מזכ"ל האו"ם קופי אנאן, את התערוכה על מחנה ההשמדה אושוויץ שהוצגה במסגרת המושב המיוחד, לראשונה אי פעם בבניין האומות המאוחדות בניו יורק. למהלכים הדיפלומטיים של ישראל למען קבלת ההחלטה סייעו מדינות ידידות באו"ם כמו ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, מדינות האיחוד האירופי וכן רוסיה, כמי שחייליה (כוחות הצבא האדום) שחררו את מחנה אושוויץ ב-27 בינואר 1945.

ציון היום על ידי מדינת ישראל :

בישראל קיים תאריך מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כ"ז בניסן. עם זאת, יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מצוין גם בישראל. נציגי ממשלת ישראל, שגרירים ודיפלומטים המכהנים בישראל מבקרים ביד ושם ומניחים זרי פרחים, ובמקומות שונים בארץ אף נערכים טקסים לציון היום, כגון באשדוד, בה נערך טקס הוקרה לחסידי אומות העולם והצדעה לניצולי שואה.

בכל שנה, מגיש משרד התפוצות לממשלה את הדו"ח השנתי לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה במסגרת ישיבת ממשלה מיוחדת. הדו"ח מקיף את המגמות והאירועים המרכזיים של השנה שחלפה באשר לתופעת האנטישמיות בעולם, והמאבק למגר את התופעה.

ביום הזיכרון הבינלאומי הראשון לזכר השואה, התקיים מטס של חיל האוויר הישראלי מעל חורבות מחנה ההשמדה אושוויץ, וכאשר עברו מעל שרידי המשרפות, אמרו: "אנו, טייסי חיל האוויר הישראלי, בשמי מחנה הזוועות, קמנו מאפר מיליוני הקורבנות, נושאים את זעקתם האילמת, מצדיעים לגבורתם ומבטיחים להיות מגן לעם היהודי ולארצו - ישראל".


הנה שלושה סרטונים, השני מראה את שחרור המחנה אושוויץ והוא קצת קשה ומי שיש לו\ה לב חלש שלא יצפה פשוט בסרטון הזה :



4 תגובות:

  1. מה אתם חושבים על החוק הפולני הוא מוצדק או לא מוצדק הפולנים מכחישים שואה מתו שישה מיליון יהודים זה לא נתפס אני בהלם הפולנים גזענים

    השבמחק
    תשובות
    1. בנוגע לשאלה שלך, החוק הפולני הוא חוק מבזה מאוד ומכחיש את העבודה שהפולנים היו השותפים הגדולים של הנאצים

      מחק
  2. תודה סאם על ששיתפת בתחושותיך והזכרת לכולם כי אומות העולם מציינות את יום השואה הבינלאומי- יום שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. חשוב עד מאוד לציין את היום החשוב הזה ולהזכיר שוב ושוב את סכנות האנטישמיות ואת הסכנה שיש בשנאה כלפי מיעוטים ועמים אחרים. לצערי גם כיום עומד העולם מנגד כאשר רוצחים,מגרשים ופוגעים באוכלוסיות רבות בעולם. מי ייתן ולא עוד...ולגבי שאלתך יקיר- החוק הפולני הינו חוק שיש בו סכנה של הכחשת שואה. מחנות ההשמדה היו אכן גרמנים ובהם נרצחו גם פולנים רבים. היו בפולין חסידי אומות עולם שהחביאו יהודים אך פולנים לא מעטים כמו רבים מעמי אירופה האחרים הלשינו והרגו מתוך שנאת ישראל ומתוך בצע כסף ולכן ממשלת ישראל חייבת לדעתי להגיב.
    יעל דגן

    השבמחק
  3. האם יש מידע מי הם האנשים המצולמים בתמונה?

    השבמחק