יום שישי, 4 בינואר 2019

מי הגיע למכינה? ליאל שוקרון \ מאת נמרוד הרפז

אולי אתם מכירים אותה… אולי לא… אבל הנה ליאל שוקרון!

ליאל מחופשת לדמות ממשחק שהיא אוהבת...
ספרי לנו קצת על עצמך!
קוראים לי ליאל איה שוקרון, אני בת 18, ואני גרה בטבריה.
אבא שלי שמו סעדיה, אמא שלי שמה אירית,
יש לי שלושה אחים…

מה את אוהבת לעשות?
אני אוהבת לראות סדרות מצוירות, חוץ מזה אני מתחפשת בקוספליי בזמני הפנוי.
(קוספליי הוא שם המנהג של מעריצי אנימה להתחפש לדמויות האהובות עליהם. 
תחפושות אלו פותחו לרמות של אמנות בפני עצמה.)
אני טובה מאוד בציור...

רגע, כמה זמן את מציירת?
שלוש שנים...

איפה את מתכננת להיות בעוד עשר שנים?
אני חולמת להיות קומיקסאית ואנימטורית, לשפר את יכולות הציור שלי.
בשנה הבאה אני אלך לבית ספר לציור כדי להגיע לשאיפה הזאת.

את מצפה מהמכינה שתיתן לך את המיומנויות לעשות את כל זה?
לגמרי!


איזו פעילות במכינה הכי מועדפת עלייך?
אנחנו עובדים בהתנדבות כחלק מהמכינה, אני מתנדבת כסייעת בבית ספר דרור,

יסודי על הספקטרום האוטיסטי, בתפקוד נמוך. וזה הפך את תפיסת עולמי. 
פגשתי מקרוב באוכלוסייה שלא הכרתי... 
התחברתי עם הצוות, וחוויתי התמודדויות חדשות מול קשיים בהבנה ביני לבין התלמידים. 
החיים מלאים בהפתעות, לא כך?
החלטתי שאחרי המכינה אני אעשה שם שירות לאומי.

בכלל, איך התגלגלת למכינה של נווה?
בן הזוג שלי היה בגאון הירדן לפני שנה, ומשם שמעתי על הרעיון. 
שכנעתי את ההורים שלי להסתכל על הנושא, התייעצנו עם המורה שלי בכדורי והנה אני כאן…

מה הייתה ההתרשמות הראשונית שלך?
וואו! זה בית ספר גדול! בתיכון שלי, בית הספר החקלאי בכדורי,
שבו למדתי עם עמיתי לכיתה, נמרוד, ענת, אייל ושרון, שהמשיכו איתי למכינה,
היינו בכיתה קטנה, רק אנחנו... היינו הכיתה המיוחדת היחידה בבית הספר.
הבית ספר בגאון גם היה הרבה יותר גדול ממה שחשבתי שהוא יהיה.
התחלתי להכיר לא מעט חברים חדשים כאן!

מה עם התוכן במכינה, הפעילויות, השיעורים?
כבר בהתחלה הרגשתי שהתהליך שאני עומדת לעבור כאן יועיל לי מאוד.
המכינה נותנת לי את המיומנויות הנדרשות לחיות חיים עצמאיים ולכוון למה שאני רוצה לעשות אחריה. 
היה הרבה חופש בבחירה בחומר שרוצים ללמוד, ביכולות שרוצים לעבוד עליהן.

מה עכשיו, ארבעה חודשים אחרי תחילת השנה?

אני מרגישה שנחמד פה, אולי הגישה פחות אישית ממה שמתאים לצרכים שלי, 
אבל התוכנית נעשתה יותר לטעמי היום, עכשיו כשהצוות מכיר אותי.

עוד משהו מגניב שתרצי שידעו עלייך?
מכל החגים אני מתה על פורים... 
אני גם מתנדבת כל שנה בכנסים של אנימה ומנגה בתור אשת צוות. 
(בתמונה: מתנדבת בכנס, בזמן שהיא מחופשת.)
בהצלחה לך, תודה רבה!

5 תגובות: