יום חמישי, 14 בפברואר 2019

מלחין השבוע-אנדרו לויד וובר. מאת: הראל גלמן

שלום קוראים יקרים של הפאזל.
מי שמכיר אותי יודע שאני...איך להגיד את זה...
מכור למחזות זמר.

הרעיון של לפרוץ בשירה וריקוד בכל פעם שיש לך רגש חזק הקסים אותי והוא עדיין מקסים אותי עד היום.
והאחראים למנגינות הבלתי נשכחות הם מה שאני אדבר איתכם עליו כל שבוע.

"מלחין השבוע" הפינה תיקרא. בכל שבוע אקח מלחין או תמלילן שעשה משהו פורץ דרך או סתם מנגינות קליטות שלא יצאו לכם מהראש ואסביר לכם עליו.

בכל אופן, בואו נתחיל!

היום אני אדבר על אנדרו לויד וובר.
אם השם לא מוכר לכם, על יצירותיו בטח שמעתם:
"אוויטה", "פנטום האופרה", "ישו כוכב עליון","חתולים" ועוד...
המחזמר הראשון שלו, "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" הצליח בווסט אנד הצלחה גדולה.
"אוויטה", "חתולים" ו"סטארלייט אקספרס" באו אחרי "יוסף" והצליחו כל אחד לכשלעצמו הצלחה מסחררת.

אבל אין ספק שהשיא של וובר היה "פנטום האופרה".
המחזמר הוציא להיטים בלתי נשכחים כגון "music of the night", "all I ask of you, ו"the phantom of the opera".
המחזמר נכון ל2019 עדיין רץ על במות ברודווי ועושה מליונים בכל יום.

למחזמר יש גרסה קולנועית בכיכובם של ג'רארד באטלר ואמי רוסום.
רק להסתכל על הטריילר עושה לי כואב...
השירה של רוסום עוד בסדר, אבל הכי טוב שג'רארד באטלר יישאר ספארטני.

לסיכום, אנדרו לויד וובר עשה כמה ממחזות הזמר הכי נחשבים במאה ה20.
כמעט כל מחזמר שלו קיבל גרסה קולנועית וטובה (חוץ מפנטום האופרה...).
אני מחבב את אנדרו, אבל המלחין הבא, בעיניי, עשה יצירות טובות יותר...

בשבוע הבא נדבר על:
אלן מנקן

2 תגובות: