יום ראשון, 15 בספטמבר 2019

מכה-גודזילה: הרובוט המפלצתי

 מכה-גודזילה: הרובוט המפלצתי

מי זה מכה-גודזילה?

מכה-גודזילה הוא רובוט ענקי בצורת גודזילה שנוצר על ידי אולפני טוהו ולרוב מופיע בתור אחד מהאויבים הכי קשים להבסה של גודזילה! מכה-גודזילה הוא אחת מהמפלצות היחידות של טוהו שהופיעו בסרט אמריקני מחוץ לסרטי גודזילה! למכה-גודזילה היו כמה גרסאות לאורך השנים ובכתבה הזאתי אני אסקר את כל גילגוליו ואת כל יכולותיו!

אזהרה: הכתבה ארוכה וכדאי לקרוא אותה בהמשכים!

מכה-גודזילה בסרטים

מכה-גודזילה בסדרת סרטי שווה

בסדרת סרטי שווה, מכה-גודזילה הוא רובוט שנוצר על ידי החייזרים מפלנטת החור השחור 3 (אנחנו נקרא להם "הסימאנסים") במטרה לכבוש את כדור הארץ! הופעתו הראשונה הייתה בסרט "גודזילה נגד מכה-גודזילה".

גודזילה נגד מכה-גודזילה

מכה-גודזילה הופיע לראשונה בהר פוג'י במסווה של גודזילה והשתולל באזור הכפרי. 

מכה-גודזילה בתור פייק-גודזילה (גודזילה המזוייף)

אנגוירוס עלה מתוך האדמה פתאום ותקף אותו, אבל מכה-גודזילה היכה אותו באכזריות ושבר את הלסת שלו. לאחר מכן עבר מכה-גודזילה לטוקיו, שם הוא נתפס על ידי גודזילה האמיתי. לאחר התנגשות קצרה, מכה-גודזילה השיל את תחפושתו וגילתה את מלוא היקף נשקו. 


מכה-גודזילה פוצץ את גודזילה בטילי האצבעות שלו וירה בו את ראיית הלייזר שלו. גודזילה הגיב בנשימתו האטומית, וגרם ללייזר להינעל ולהתפוצץ מה שפגע קשות במכה-גודזילה ופצע קשה את גודזילה. מכה-גודזילה נקרא בחזרה אל בסיס הסימאנסים באוקינאווה כדי שייתוקן. החייזרים תפסו מדען אנושי, היידטו מיאג'ימה, ואילצו אותו לתקן את מכה-גודזילה בתמורה לחייו של בתו. לאחר שתיקוניו של מכה-גודזילה הושלמו, הוא שוחרר שוב ונשלח להרוג את קינג קיסאר, המפלצת השומרת העתיקת של אוקינאווה. 

קינג קיסאר

מכה-גודזילה שלט במערכה, אבל לפני שהביס את קינג קיסאר, גודזילה חזר, מחפש רמז. גודזילה וקינג קיסאר התאחדו אז נגד מכה-גודזילה, אך עדיין היו חסרי תועלת. רק כאשר השתמש גודזילה בכוחותיו המגנטיים החדשים כדי למשוך את מכה-גודזילה לעברו, ניסה הרובוט להימלט. גודזילה משך אותו בכוח ואחז בו. בעוד גודזילה אוחז במכונה, קינג קיסאר תקף אותו שוב ושוב, ואז סובב את ראשו. גופתו של מכה-גודיזילה התפוצצה ולאחר מכן גם בסיס החייזרים, והפלישה הסתיימה. הופעתו השנייה והאחרונה של מכה-גודזילה בשווה הייתה בסרט שסיים את סדרת סרטי שווה: "הטרור של מכה-גודזילה".

הטרור של מכה-גודזילה

מכה-גודזילה נבנה מחדש על ידי הסימאנסים בניסיון אחר להשתלט על כדור הארץ. שרידיו נהרסו במימי אוקינאווה, והמכונה נבנתה מחדש בבסיס תת קרקעי במדינה היפנית ליד הר מיאגי. הפעם, החייזרים גייסו את עזרתו של מדען ארצי מדוכא, שינזו מאפון שיסייע בפלישה. מאפון עזר לחייזרים לשפר את מכה-גודזילה, וגם הציע להם את עזרתו של המפלצת טיטנוזאורוס, דינוזאור ימי ענקי שעליו הוא שלט.

טיטאנוזאורוס
החייזרים התקינו את מכשיר הבקרה של מכה-גודזילה בתוך הבת של מאפיון שעברה שינוי קיברנטי, קאטסורה, מכיוון שמאפון אמר שמכה-גודזילה דורש רקמה מוחית מושלמת כדי להיות מושלם. כדי להראות את הנשק המשודרג שלהם, הסימאנסים פרסו את מכה-גודזילה בטוקיו, עם טיטנוזאורוס שסיפק גיבוי. הוא שיחרר גל אחרי גל של קרני הלייזר מהעין שלו, והעלה שטחים גדולים של העיר באש, וטילי האצבע שלו יכלו כעת להתפוצץ בכוח חזק עד כדי כך שהוא מסוגל לזרוק בניינים וכלי רכב לאוויר. טיטנוזאורוס גם הרס הרבה על ידי יצירת רוחות סערה עם זנבו שהרסו מבנים עם מעט מאמץ. גודזילה הגיע כדי לאתגר את המפלצות, אבל שתי המפלצות הערימו עליו. בעוד טיטנוזאורוס נלחם עם גודזילה, מכה-גודזילה פצע את מקבילו האורגני עם כלי נשק שונים. טיטנוזאורוס בעט בגודזילה לתוך תעלה, בעוד שמכה-גודזילה קבר אותו בטיליו. בני האדם התערבו והסיחו את דעתם של טיטנוזאורוס בעזרת מתנד גל קולי, המאפשר לגודזילה הערים על מכבה-גודזילה אחד על אחד. גודזילה הסיר את ראשו של מכה-גודזילה פעם נוספת, אבל הפעם המפלצת המכנית הניחה את ראשו בתוך הצוואר, מה שהניח לה להמשיך לרוץ בלי ראש ולירות לייזר רב עוצמה. עם זאת, קאטסורה התאבדה כדי לעצור את מכה-גודזילה, ואז המכונה נסגרה. גודזילה תפס את ההזדמנות וזרק את מכה-גודזילה אל גיא (עמק), ואחר כך הרס את מקבילוו המכני לתמיד עם פיצוץ נשימתו האטומית. הגיא התמוטט על חורבותיו של מכה-גודזילה, ובכך מנע מן החייזרים לשחזר ולבנות מחדש את מכה-גודזילה. וכאן נגמרו כל ההופעות של מכה-גודזילה בשווה!

מכה-גודזילה בסדרת סרטי היייסי

בסדרת סרטי הייסי הופיע מכה-גודזילה רק בסרט אחד

גודזילה נגד מכה-גודזילה 2

ב -1992, האו"ם הקים את ארגון מרכז האומות המאוחדות לאמצאים נגד גודזילה, ענף מיוחד המוקדש למאבק באיום הנשקף על ידי גודזילה. סניף הג'י-פורס, של הארגון התחיל בבניית מכונת אנטי-גודזילה הידועה בשם גארודה.

גארודה
עם זאת, הג'י-פורס הגיע למסקנה כי יכולות הלחימה של גארודה היו מוגבלות מכדי להיות יעילות נגד גודזילה. באמצעות טכנולוגייה פוטוריאנית שהצילו מן הראש המרכזי של מכה-קינג גידורה (מי שלא קרא את הכתבה שלי על גידורה יכול להגיע אליה דרך הלינק למטה) החל הג'י-פורס בבנייה של מכונה הרבה יותר מתקדמת שנבנתה בתמונה של גודזילה. המכונה, מכה-גודזילה, הושלמה לבסוף בשנת 1994. 


המכה נראה לראשונה בפעולה כאשר גודזילה הופיע ביפן והחל להתקדם לכיוון העיר קיוטו. מכה-גודזילה שוגר והעסיק את גודזילה באזורים הכפריים. הוא היה עם יד עליונה על מקבילו האורגני, ודחף את גודזילה לקרקע עם מערך מרשים של לייזרים וטילים. מכה-גודזילה ירה את עוגני ההלם שלו בגודזילה, חשמל אותו וגרם לו לקצף בפה. פתאום, גודזילה פלט גל זעזוע של אנרגיה שגרם לזרם החשמלי להתהפך ולנוע בחזרה אל מכה-גודזילה בעזרת הכבלים של עוגני ההלם. למכה-גודזילה נגרם קצר במעגל והוא נותר ללא ניע בעוד גודזילה קם על רגליו. גודזילה נאחזה במכה-גודזילה והפך אותו על גבו, לפני שהמשיך לקיוטו. מכה-גודזילה הוחזר למפקדת חיל-האוויר לתיקונים, שהיו צפויים להימשך מספר שבועות. לאחר שהועבר לרחבת החניה, לקח קאזומה אאוקי את המהנדס הראשי של מכה-גודזילה, ליאו אסימוב לדיבור בצד. קאזומה הציעה תוכנית לשנות את גארודה ולאפשר לו להיות יעיל יותר נגד גודזילה בקרב. כשאסימוב שאל מה יעשו עם מכה-גודזילה, חשף קאזומה הצעה לשלב את גארודה ומכה-גודזילה למכונה אחת, חזקה יותר. אסימוב הסכים, ושני המכונות השתלבו. בינתיים, הג'י-פורס גיבש תוכנית חדשה להרוג את גודזילה. הם למדו שלגודזילה היה מוח משני במותן ששולט בתפקוד נמוך יותר של הגוף הודות לבייבי-גודזילה, גודזילאסאורוס (סוג של דינוזאור ענק שממנו נוצר גודזילה) תינוק שהג'י-פורס שומר עליו, שהוא בעל אותו מבנה של גודזילה. הג'י-פורס תכנן להשתמש בבייבי-גודזילה כפיתיון כדי לפתות את גודזילה לאיי אוגסווארה, ולאחר מכן להשתמש בכבלי עוגן ההלם של מכה-גודזילה כדי להרוס את מוחו השני של גודזילה ולשתק אותו, ולבסוף להרוג אותו עם הנשקייה שלו. ההכנות נעשו, ובייבי-גודזילה הובל לאיי אוגסווארה יחד עם אמו הפונדקאית האנושית, אזוסה גוג'ו. בדרך, המכל שהחזיק אותם נתפס על ידי אש רודן, פטרוזאור (דינוזאור מעופף) ענקי בוער שהגיע מקוהארי וניסה לשבור את המכל. 

אש רודן
מכה-גודזילה נפרס במהירות במטרה להגן על בייבי ועל אזוסה הנמצאים במיכל, הגיע והתעמת עם רודן, אשר נלחם בחזרה עם קרן האורניום החדשה שהוא רכש. אאוקי הגיע כעבור זמן קצר עם גארודה כדי לגבות את מכה-גודזילה, בעודו מסיח את דעתו של רודן בקרני הלייזר שלו, בעוד מכה-גודזילה טען את רימון הפלזמה שלה. רודן עלה לשמים ודחף את הגארודה וגרם לו להתנגש בבניין. מכה-גודזילה השתמש ברימון הפלזמה שלו כדי לפוצץ את רודן לתוך גורד שחקים, ואז ניגש אליו. רודן זינק לאחור והשתמש במקור שלו כדי להפיל את עינו הימנית של מכה-גודזילה. מכה-גודזילה ירה שוב ברימון הפלזמה, גירד את חזהו של רודן ושלח אותו לתוך בניין סמוך. בעוד רודן מת לכאורה, פתאום הופיע גודזילה מן האוקיינוס, שואג ומאתגר את מכה-גודזילה לקרב חוזר. מכה-גודזילה פנה אל גודזילה וירה בו את קרני הלייזר שלו. גודזילה הגיב בנשימתו האטומית וגרם לקרני הלייזר להינעל ולהתפוצץ. מכה-גודזילה הושבת על ידי הפיצוץ, ואיפשר לגודזילה לטעון ולתקוף אותו מקרוב. גודזילה השתלט בקלות על מכה-גודזילה, הטיל אותו על הקרקע ונדד על ראשו. גארודה חזר לטיסה וירה לעבר גודזילה, והניחה למכה-גודזילה לעלות שוב. אז טס גארודה אל גבו של מכה-גודזילה והשתלב איתו. גארודה הצמיד את עצמו לגבו של מכה-גודזילה, ויצר את סופר מכה-גודזילה


חזק יותר מאי פעם, סופר מכה-גודזילה טס ושחרר את קרני הלייזר שלו על גודזילה, ודחף אותו לקרקע. כשגודזילה נפל על רגליו, הטיל סופר מכה-גודזילה טילים משתקים על גודזילה ואז השליך את כבלי עוגן ההלם שלו לתוך מותניו. לאחר מכן החל מכה-גודזילה לפלוט חשמל דרך הכבלים, ניפץ את מוחו המשני של גודזילה ושלח אותו אל הקרקע. בעוד גודזילה משותק, נראה כי סופר מכה-גודזילה יהיה מנצח. כשסופר מכה-גודזילה התכונן להרוג את גודזילה, התפרץ בייבי-גודזילה מהמיכל שהחזיק אותו ושאג החוצה, והפנה את תשומת לבו של רודן הפצוע. רודן טס ועף ליד גודזילה, מה שגרם לסופר מכה-גודזילה לירות בו במגה-באסטר שלו. רודן נפל על גודזילה, ונראה כי שתי המפלצות ימותו יחד. עם זאת, רודן החל להעביר את כוח החיים שלו לתוך גודזילה, חידש את המוח המשני שלו והחייה אותו. כשרודן נמוג לשום דבר, קם גודזילה על רגליו ושאג, משחרר כמות עצומה של חום. עוצמת החום גרמה לצלחת שריון היהלומים הסינתטית של סופר מכה-גודזילה להתמוסס. גודזילה ירה את נשימתו האטומית האדומה החדשה בסופר מכה-גודזילה, העיף אותו לאחור וגרם לו נזק חמור. סופר מכה-גודזילה ירה לאחור עם המגה-באסטר שלו, ועסק במנעול נוסף. הפעם הנשיפה של גודזילה השתלטה על מכה-גודזילה וגרמה לו ליפול לאחור לתוך בניין. גודזילה המשיך להטיח את הקרן הלוליינית שלו במכה-גודזילה עד שראש המכה נפגע וכל גופו פרץ בלהבות. גודזילה שאג מנצח ויצא לחפש את בייבי-גודזילה. על אף שהמחשב של מכה-גודזילה טען כי הצוות לא שרד את החורבן, כל הטייסים שלו שרדו את הפיצוץ. הטייסים של מכה-גודזילה הביטו מרחוק, בעוד גודזילה ובנו המאומץ נכנסו יחד לים, מעידים שהחיים האמיתיים תמיד מנצחים את החיים המלאכותיים. וזאת הייתה ההופעה הראשונה והאחרונה של מכה-גודזילה בהייסי!

מכה-גודזילה בסדרת סרטי המילניום

בסדרת סרטי המילניום הופיע מכה-גודזילה או שמה נאמר הקיריו רק בשני סרטים!

גודזילה לעומת מכה-גודזילה

אף על פי שהגודזילה המקורי נהרג ב-1954 על ידי משחתת החמצן, יפן עדיין מצאה את עצמה תחת מתקפות של מפלצות אחרות כמו מות'רה וגאיירה (שיכפול ענקי של פרנקנשטיין) במשך עשרות שנים. כאשר גודזילה השני נחת בטטיאמה בשנת 1999, זה היה הקש האחרון. כוח האנטי מגלוזאורוס פורס נפגש עם כוח ההגנה העצמי של יפן נגד זינומורפים (החייזרים מ"הנוסע השמיני" שאין לי מושג איך הם קשורים לגודזילה) הציע לחפור את השלד של גודזילה הראשון מן האוקיינוס ​​ולהשתמש בו כמסגרת שלד לבניית גודזילה מכני שיילחם בגודזילה החדש. התוכנית בוצעה, עם דנ"א משובט מן העצמות שהוכנסו לתוך מחשב שליטה אורגני למחצה, שנועדו להשתלט על פונקציות התת-מודע של המנוע עבור הצוות. עד שנת 2003, המכה-גודזילה, המכונה "קיריו טייפ 3", היתה מוכנה. הקיריו שוחרר כשגודזילה הופיע בהאקג'ימה, אבל כשהסייבורג עמד מול גודזילה, קרה דבר נורא: זיכרונותיו של הסייבורג התעוררו מחדש הודות לשאגותיו של גודזילה המודרני. הקיריו השתחרר מהטייס שלו, אקנה יאשירו, והחל להרוס את יוקוהמה, תוך התעלמות מניסיונות של ביטול ידני. גודזילה עזב את העיר ופנה חזרה אל האוקיינוס, כשהקיריו המשיך בהשתוללותו עד שנגמר הדלק. הציבור היפני לא היה משועשע. כשנזכר בחיפזון, הקיריו קיבל לא מעט שדרוגי נשק ותוכנת מחשב חדשה בנוסף לתוכנה השגרתית. כשגודזילה הופיע בטוקיו כמה ימים לאחר מכן, שני סניפי ה-JSDF (כוח ההגנה העצמי של יפן)  ניסו לעצור אותו ללא העזרה של הקיריו, אבל זה היה חסר תועלת. עם שובו של אקנה בשליטה של ​​הסייבורג, נשלח הקיריו לעזור. הקרב השני הלך טוב עד שנפגע מקלטו של הקיריו. אקנה רצתה להיכנס לקיריו ולתקן אותו בעצמה למרות הצווים נגדה. לאחר מכן היא הטיסה את הסייבורג ישירות מחדר הבקרה בגולגולתו, נושאת שוב את גודזילה אל מפרץ טוקיו. אקנה ניסתה להרוס את גודזילה עם הנשק הסופי של הקיריו, תותח האפס המוחלט, אבל הקרב הסתיים בתיקו. גודזילה חזר אל הים, אם כי לא לפני שסבל חזה מחורץ להחריד, והקיריו נלקח חזרה למפקדה של האנטי מגלוזאורוס פורס עם זרוע ימנית הרוסה, תותח אפס מוחלט פגום, וחשמל ריק.

גודזילה: טוקיו SOS

בשנת 2004, אקנה נשלחה לאמריקה למבחן טיסה נוסף. למקרה שגודזילה יופיע, את מקומה תפס בחור בשם עקיבא (כן, אשכרה). הקיריו עבר תיקונים כבדים. התותח אפס מוחלט שלו הוחלף עם תותח הייפר-מייסאר משולש ומקדחה מתקפלת הותקנה בידו. לאחר שנה של שינויים, הקיריו טייפ 3 המתוקן הושלם כמעט. הפיות התאומות של מות'רה, השוביג'ין, הזהירו את יפן. הם טענו כי בניית הקיריו בעזרת עצמות הגודזילה שהופיעה ב-1954 הייתה הפרה של הסדר הטבעי, שמשך את גודזילה הנוכחי. השוביג'ין טענו כי מות'רה תשמח לקחת את מקומו של הקיריו בהגנה על יפן אם יסכימו לפרק את הקיריו, ואם לא, תאלץ מות'רה לתקוף את יפן. מאחר שהקיריו נבנה חלקית כדי להגן מפני התקפה נוספת של מות'רה עצמה, נפלה ממשלת יפן. אבל כשגודזילה הופיע שוב בטוקיו, הוא התמודד אם מות'רה מרצונו, וראש הממשלה הייאטו איגראשי התבייש לסייע לה (למות'רה). הקיריו טס שוב לקרב. למרות הקבוצה, נהרגה מות'רה המבוגרת והנוכחית והמשדר של הקיריו נפגם שוב. בדיוק כמו אקנה לפניו, המהנדס הראשי של קריו, יושיטו צ'וג'ו, נכנס לקריו לתיקונים, אבל נשאר בתוך הסייבורג במהלך הקרב, אחרי שהנשיפה האטומית של גודזילה פגעה בשוגג בשתי הדלתות, וגרמה לפגיעה ולשיבוש. כשהתאחד עם הזחלים החדשים של מות'רה, הקיריו הצליח להשתמש במקדחה שלו בזרועו הימנית כדי לפגוע בחזהו של גודזילה עוד יותר, ובסופו של דבר הגיע וקרע את קרביו. בעוד גודזילה צווח מכאב, הקריו ירה את ההייפר טרייזר המשולש שלו ואת התותחי מאייזר בגודזילה, וגרם לשאגתו של גודזילה להניע בו שוב פלאשבאק, שהיה מנותב ישירות ליושיטו. גודזילה היה אז עטוף במשי מהזחלים התאומים של מות'רה. ללא יכולת לחימה, גודזילה נפל ארצה, מאפשר לקיריו לנצח את הקרב. לאחר שהוזמן להרוג את גודזילה, השתחרר הקיריו משליטתו של עקיבא. במקום לסיים את הקרב, הוא רק הכניע את גודזילה והוציא אותו לים. לאחר שחרורו של יושיטו למקום מבטחים, הציג קריו את ההודעה "סיונארה, יושיטו" על צג המחשב, ואז צלל לתוך המעמקים עם עמיתו האורגני, והניח לעצמו סוף סוף לנוח בשלום, תוך הבטחה שגודזילה יישאר בחיים. כאן נגמרו כל ההופעות של מכה-גודזילה בסרטי המילניום.


מכה-גודזילה בסדרת סרטי הפוסט-מילניום

מכה-גודזילה הופיע כל-כך הרבה פעמים ב"גודזילה: עיר על סף קרב" אז אני אחסוך לכם את הטרחה לקרוא כל-כך הרבה ואסכם זאת בקצרה: בסדרת סרטי האנימה של גודזילה של נטפליקס, מכה-גודזילה היה רובוט שנבנה על ידי הבילוסאלודו, גזע חייזרי שהכוכב שלהם נבלע על ידי חור שחור ואמרו שאם יסכימו להם להגר לכדור הארץ הם יחסלו את גודזילה שאז היה כ"כ עוצמתי שהוא הרס ערים שלמות בין לילה. בתחילת הסרט "גודזילה: עולם של מפלצות"  רואים שהבילוסאלודו התחילו מייד בבנייה של מכה-גודזילה אבל כמה ימים לפני הפעלתו, גודזילה תקף אותו והרס אותו אם כי השרידים שלו נשארו במשך 20,000 שנה בזמן שהאנושות עברה לגור בחלל. בסרט ההמשך "גודזילה: עיר על סף הקרב" האנושות (שחזרה לכדור הארץ) מצאה את מכה-גודזילה שעדיין פעל כל השנים האלה רק לא בתור רובוט אלא בתור עיר. מכה-גודזילה שלט על סוג חומר מסויים שנקרא ננו-מתכת (שזה במקרה גם החומר ממנו הוא נוצר) וככה הוא פירק את גופו לעיר שלמה שכל מרכזה הוא הראש שלו. האנושות השתמשה בעיר הזאת כמחסה מפני גודזילה אך היא ידעה שלא יעבור הרבה זמן עד שגודזילה ימצא אותה אז היא רקמה מהר תוכנית להשמדתו. הבעיה בשהייה בעיר הייתה שהננו-מתכת התחילה להשתלט על אנשים. הבילוסאלודו טענו שהננו-מתכת היא השלב הבא של האנושות אם כי נראה וזה גרם למחלוקת די גדולה בעיר. זמן קצר לאחר מכן גודזילה השתמש בנשיפתו האטומית כדי לאשש את קיומה של העיר והתוכנית יצאה לפועל במהרה. התוכנית הייתה ללכוד את גודזילה בתוך העיר אם ננו-מתכת נוזלית ולאחר מכן להשמיד את סנפיר הגב שלו ולהחדיר לתוכו צלצלים שיגרמו להרעדת התנודות שלו (דבר שיגרום להריגתו). התוכנית הצליחה כמעט. כשגודזילה הגיע אל העיר הוא העלה את חום הגוף שלו לטמפרטורה כל כך גבוה שכל מה שסביבו החל להינמס. בסופו של דבר הוא חזר לעצמו והשמיד את כל העיר אם הנשיפה האטומית שלו. כאן נגמרו כל ההופעות של מכה-גודזילה בסרטים יפניים

מכה-גודזילה

העיר מכה-גודזילה

מכה-גודזילה מחוץ לסרטי גודזילה

גם מחוץ לסרטי גודזילה הופיע מכה-גודזילה רק בסרט אחד.

שחקן מספר אחת

בסרט הזה, מכה גודזילה הוא רובוט זימון רב עוצמה באואזיס: עולם וירטואלי שבו אפשר לעשות בערך מה שרוצים. הוא זומן בקרב הסופי בכוכב דום על ידי נולאן סוראנטו: מנכ''ל חברת IOI. הוא השתמש בו כדי להרוג את פרסיבאל (הדמות הראשית בסרט) ואת ארטמיס (הדמות הנשית הראשית בסרט) אך נעצר על ידי גאנדם וענק הברזל. בסופו של דבר, מכה-גודזילה נהרס על ידי ארטמיס שזרקה לתוך מרכז הבקרה שלו (הראש שלו) רימון, פוצצה את מכה-גודזילה והרגה את האווטאר של נולאן.




 היכולות של מכה-גודזילה

קרן לייזר צהובה

בצורת הפייק-גודזילה, יכול מכה-גודזילה לירות קרן לייזר צהובה שמטרתה היא לחכות את הנשיפה האטומית של הגודזילה המקורי.


קרן חלל

מכה-גודזילה יכול לירות לייזר בצבעי הקשת שאמור להחליף את הקרן לייזר הצהובה ברגע שזהותו האמיתית נחשפת.


טילי אצבעות

האצבעות של מכה-גודזילה יכולות לשמש גם כטילים. אבל שלא טטעו, הטילים האלה מאד חזקים!


לייזר חוצה מתקפה

מכה-גודזילה יכול לירות קרן לייזר בצורת ברק מחזהו. הלייזר הזה כל כך חזק שהוא מסוגל לחצות סלע גדול.


סיבוב ראש

מכה-גודזילה יכול לסובב את ראשו ב-360 מעלות אופקיות מה שמאפשר לו להילחם בשתי אויבים באותו זמן והיכולת הזאתי גם מאפשרת לו להשתמש ביכולת הבאה.


מגן ניאו

תוך כדי סיבוב מהיר של הראש שלו ויירית קרני הלייזר מהעין שלו, מכה-גודזילה יכול ליצור מגן כמעט בלתי-ניתן להשמדה וכעמט בלתי-חדיר.



מגה באסטר

מכה-גודזילה יכול לירות קרן לייזר עוצמתית בצבעי הקשת אשר שווה לכוח הנשימה האטומית של גודזילה.

תותחי לייזר

מכה-גודזילה יכול לירות שני קרניי לייזר צהובות ועוצמתיות מעיניו!

עוגני ההלם והג'י-קראשר

עוגני ההלם הם צלצלים מחוברים לכבלים שמכה-גודזילה יכול לירות לתוך אויביו. לאחר שהצלצלים ננעצים בתוך האויב, מכה-גודזילה מתחיל להעביר זרם חשמלי דרך הכבלים שמחשמלים את האוייב. הג'י קראשר הוא כמעט אותו דבר רק שהזרם החשמלי חזק יותר.

עוגני ההלם

הג'י-קראשר

טילי פאראלייזר

מכה-גודזילה יכול לירות 60 טילים מתוך שלושת מגרי הטילים בכתפיים שלו.

טילי הרגעה

מכה-גודזילה יכול לירות שלל טילים מלאים בחומרי הרדמה ותרופות הרגעה מהמותניים שלו.

רימון פלזמה

הנשק הכי חזק של מכה-גודזילה (הייסי). על ידי קליטת הנשיפה האטומית של גודזילה והמרתה לאנרגיית פלזמה, מכה-גודזילה יכול להיות קטלני כמעט לכל קאייג'ו.

מתקפה אווירית

בצורת הסופר מכה-גודזילה, הרובוט העצום יכול לבצע מתקפה אווירית הודות לגארודה.

ציפוי יהלומים

מעטה המתכת של מכה-גודזילה מכוסה בשיריון יהלומים בלתי נראה שעמיד בפני מתקפות חזקות מאוד כגון הנשיפה האטומית של גודזילה.

תותח קרן מייזאר

בתור סופר מכה-גודזילה, מכה-גודזילה יכול לירות לייזר מאוד, אבל מאוד עוצמתי מהקנים של גארודה.

תותח תאומי מייזאר

הקיריו מסוגל לירות שלל ברקי פלזמה שתואמים לאותו סוג פלזמה של תותחי המייזאר ששימשו נגד קאייג'ו בעבר.

ריילגאן

הקיריו מצוייד בתותחי ריילגאן בכל יד.

להב מייזאר

הקיריו בצוייד בלהב שמסוגל להעביר מכת חשמל מאוד גדולה לנדקר (הנדקר היחידי הוא גודזילה)

יחידת גב

לקיריו יש שני משגרי טילים על הכתפיים שניתנים להסרה.

מספר רקטות משולבות

הקיריו יכול לירות מספר רקטות בו זמנית

טילים מונחים רב תכליתיים

הקיריו יכול לירות מספר טילים המסוגלים להינעל על מטרה מסוימת.

תותח האפס המוחלט

הקיריו יכול לירות קרן המקפיאה באופן מיידי את המטרה ומכאן גם מגיע שמו של התותח. 

נ.ב האפס המוחלט הוא הטמפרטורה הנמוכה ביותר והוא עומד על 273.15- מעלות צלזיוס ועל 459.67- מעלות פרנהייט.

התקן הקידוח אנטי-ביסט (טופר ספירלי)

מאז שידו הימנית הוחלפה לאחר הקרב עם גודזילה ב-2003, ניתנה לקיריו יכולת לכווץ ידו לכדי מקדחה עוצמתית במיוחד.

תותח הייפר מייזאר משולש

כשהקיריו תוקן, תותח האפס המוחלט הוחלף בתותח המסוגל לירות שלושה קרני מייזאר.

יכולות פיזיות

שלא כמו המכה-גודזילה הקודמים, הזנב של הקיריו יכול לזוז מה שאפשר לו להשתמש בו בתור נשק. הקיריו הוא מכונה מאוזנת היטב והמכה-גודזילה הכי מהיר עד כה. למרות כל הזריזות שלו, הקיריו הוא חזק בצורה יוצאת דופן.


קישורים חיצוניים

מכה-גודזילה באתר ויקיזילה
האבולוציה של מכה-גודזילה
פורפיל קאייג'ו: מכה-גודזילה (שווה)
פרופיל קאייג'ו: קיריו
הסרט "גודזילה נגד מכה-גודזילה" באתר ארכיון
הסרט "הטרור של מכה-גודזילה" באתר ארכיון
הסרט "גודזילה נגד מכה גודזילה 2" באתר ארכיון
הסרט "גודזילה נגד מכה-גודזילה" באתר ארכיון
הסרט "גודזילה: טוקיו SOS" באתר ארכיון (יפנית עם תרגום לאנגלית)

הכתבות הקודמות שלי


וזהו זאת הייתה הכתבה שלי על מכה-גודזילה. הכתבה הבאה שלי תהיה על גודזילה והיא תפורסם בחלקים וככה יהיה גם בכתבות הבאות! אני הייתי מורן ושיהי לכם שבוע טוב!

3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. יש הרבה נושאים שאפשר לדבר עליהם זה יש הרבה דברים סרטים למבוגרים סרטים לא יודע היא קהל יעד כל יעד מתאים

    השבמחק