יום חמישי, 12 בפברואר 2015

מדור מוזיקה : קצת על יונתן רזאל ומה אני אוהבת בשיריו (נועה אטלי)


כתבה מאת נועה אטלי (כיתת אורן)

אני מאוד אוהבת מוזיקה ובעיקר את שירי והזמר שעבר אל הדת יונתן רזאל.
גם אני עברתי תהליך של חזרה בתשובה מבחירה, אני אוהבת את שיריו מפני שהם מדברים על אהבת וקבלת האחר שהם חשובים כבני אדם ושאר דברי יסוד ביחסי אנוש וחירות.
יונתן בשיריו משתף על משברים וקצת מחייו הפרטיים, אע"פ הפך לחרדי הוא שירת בצבא בלהקה צבאית כמו אליאנה השחקנית האהובה עליי, הוא נולד בניו יורק וכיום מתגורר בשכונת נחלאות אשר

בירושלים, חברו הטוב הוא אביתר בנאי ויש להם שיר משותף: "מציון".


אני נולדתי בירושלים, ולכן אני מאוד אוהבת אותו

אחד ממשבריו היה זה שבתו הקטנה רבקה נפצעה קשה ביום העצמאות ה'תש"ע (לפני 5 שנים), והייתה במשך זמן מה בבית חולים מאושפזת ועקב זה שהבריאה וחזרה לתפקוד תקין הוא כתב  שיר שמדבר על תודה לה' שנקרא: "אור חדש".



בחוה"מ סוכות תשע"ד אימא הפתיעה אותי וקנתה כרטיסים להופעה שלו בהיכל התרבות העירוני בעפולה, בהופעה היו הרבה דתיים לאומיים וחילוניים, הרגשתי שילוב ומאוד שמחתי.חוויתי הייתה נעימה והשאירה טעם של עוד.

השיר שאני שלו שאני הכי אוהבת זה "קטונתי", אני אוהבת אותו כי הוא מחובר מהתנ"ך וגם ישנו בו פסנתר.


8 תגובות:

  1. נועה יקרה. הכתבה שלך היתה מעניינת וכתובה בצורה טובה מאוד. נעם לי לשמוע איך המוזיקה מלווה אותך בחייך ואיך, אפילו שבחרת לחזור בתשובה, לדת ולמורשת יש מוקם בחייך - תמשיכי לכתוב לנו

    השבמחק
  2. נעה הצלחת להעביר את החיבור שלך למוזיקה הזו. גם אני מאוד אוהבת את השיר "קטנתי ". יופי ששיתפת אותנו בסגנון כה אישי.

    השבמחק
  3. היי נועה
    גם אני אוהבת מאוד את האחים רזאל.
    שמעתי לחנים מקסימים שלהם לטקסטים הלקוחים מספר בראשית. אם תוכלי לשלוח לי את שמות השירים אשמח לשלבם בשיעורי תנ"ך.
    תודה
    יעל

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. שמחה שהצטרפת לכותבים בפאזל! השירים באמת נעימים והיה לי מעניין לשמוע ולקרוא עליהם מנקודת מבטך.. תמשיכי!

    השבמחק
  6. כתבה טובה מאוד, הכרתי דרכך את יונתן רזאל כבר מהמקהלה (חשוב להדגיש שאת גם שרה שירים שלו מעולה), נהניתי לקרוא את הכבתה שלך - יהונתן מור

    השבמחק
  7. נפלא, הכרתי את שיריו אבל לא הכרתי את הרקע שלו, ובנוסף למדתי עוד עלייך.

    השבמחק
  8. אני חושב שהכבה הזאת נהדרת שאת מביאה צד אחר

    השבמחק