יום שני, 22 בפברואר 2016

מדור קולנוע וטלוויזיה: האחים בלוז (1980) The Blues Brothers מאת גדעון שדה

שלום לכולם. חזרתי לקולנוע עם כתבה על סרט מצחיק ביותר. אני חשבתי לעשות על משהו אחר אבל אז אמרתי לעצמי שיש עוד זמן ורק היום ראיתי בפעם הראשונה את הסרט שעליו אכתוב היום אז שיהיה.


הסרט של היום: האחים בלוז מ-1980 בבימויו של ג'ון לאנדיס, בכיכובם של ג'ון בלושי ודן אקרויד. הסרט הוא קומדיה מצחיקה שאני בהחלט מציע לכם לראות ויש בו הרבה מאוד קטעי מוזיקה שונים ומעולים של אמנים שחורים משנות השישים והשבעים. ג'ון לאנדיס גם ביים את הסרט "איש זאב אמריקאי בלונדון" עליו עשיתי כתבה ב"חודשיים של אימה" שנה שעברה, שדרך אגב מאוד כדאי לכם לראות, והסרט של היום הוא קורע מצחוק בגלל אלמנטים לא אמיתיים וניגוד קורע לחוקי הפיזיקה. תהינו.


הסרט מספר על שני אחים, אחד מהם רק יצא מהכלא, אשר יוצאים למסע קורע מצחוק לאחד את להקתם ולהרוויח 5,000 דולר בשביל להציל את בית היתומים בו הם גדלו. בדרכם הם צריכים להימלט מאישה הרוצה להרגם, שוטרים הרוצים לעצור אותם בגלל עברות רבות כנגד החוק ואפילו מניאו-נאצים הרוצים להרגם בגלל שהפריעו להם לצעוד בשכונה יהודית בשיקגו. כל הנהיגה שם היא מצחיקה, אכזרית, לא חוקית וקורעת, אבל קורעת מצחוק. במהלך המסע הם חוזרים בתשובה ונרדפים ע"י כל מוסד מדיני בארה"ב וזה קורע.

מה אהבתי בסרט הזה? המשחק היה טוב מכל השחקנים, קרי פישר הייתה מצחיקה בתפקיד האישה שמנסה לרצוח את האחים בלוז, המרדפים היו קורעים, לא הגיוניים לפעמים והמוזיקה, הו המוזיקה! המוזיקה הייתה מוזיקת בלוז אדירה מצד זמרים שחורים מפורסמים וההרגשה הייתה מעולה להקשיב לכל השירים הללו! והדבר הכי חשוב, הם כמעט דרסו ניאו-נאצים ואז גרמו להם ליפול מגשר! נה נה נה נה נה נה, חה חה חה חה חה חה!

מה לא אהבתי? טוב, אני לא יודע...זה שבכלל הסכימו לניאו-נאצים בארה"ב לצעוד בשכונה יהודית בשיקגו- דבר שקרה במציאות! חוץ מזה לא היה משהו שלא אהבתי במיוחד. הסרט היה מהנה והסוף לא היה הכי צפוי ואם הייתי אומר מתוך הרגשה פנימית שהסרט היה מעולה ולא הצלחתי למצוא את הדברים הלא טובים בו כי לא ממש עשיתי אנליזה ויותר נהניתי לצפות בסרט.

בקיצור, הסרט הוא ממש טוב, תצפו בו, תצחקו ממנו ואני אתן לסרט מצפייה ראשונה 8 מתוך 10 (8/10). עדיין לא יודע למה אני נותן דווקא את הציון הזה אבל נראה.
אה כן, שכחתי להגיד, אני מהכתבה הזאת מתחיל לתת דירוג מ-1 עד 10 לסרטים שאני עושה עליהם כתבות אז עד השבוע הבא אני גדעון שדה עם מדור הקולנוע.

נ.ב. שבוע הבא אני אעשה כתבה על אנימה במקום יונתן רוף והוא יעשה על משהו אחר (כמובן שאדבר איתו על זה!)

ביי ביי.

6 תגובות:

  1. אחלה כתבה למרות שאני לא צפיתי סרט האחים בלוז

    השבמחק
  2. אני מתחיל לאהוב את העניין של דירוג מ-1 עד 10

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. בהתחלה לא התחברתי לכתבה בגלל שזה על קומדיה ואני לא ממש אוהב קומדיה אבל שהסברת על העלילה של הסרט אז צחקתי מהעלילה של הסרט . הסרט נראה מעניין.

    השבמחק
  5. בהתחלה לא התחברתי לכתבה בגלל שזה על קומדיה ואני לא ממש אוהב קומדיה אבל שהסברת על העלילה של הסרט אז צחקתי מהעלילה של הסרט . הסרט נראה מעניין.

    השבמחק