יום שבת, 12 במרץ 2016

החסרונות של הטכנולוגיה המודרנית מאת גדעון שדה

שלום לכולכם, כאן גדעון עם הכתבה שחיכיתם לה על חסרונות הטכנולוגיה המודרנית. אני צריך להגיד, מה יהונתן ולירון עשו היה מאוד לא יפה שבלי אזהרה הם עשו כתבה של בעד על משהו אחר לגמרי מהכוונה שהייתה לנו במערכת העיתון. בגלל שאני לא רציתי פלאפון משוכלל, החלטנו לעשות שתי כתבות, אחת בעד הסמארטפון ואחת נגד זה. אני לא מתנגד לטכנולוגיה המודרנית ולכן זה הרבה יותר קשה בשבילי לעשות ויכוח נגדי טוב. אז תהנו.


סמארטפון, פלאפון שיצא מכלל שליטה.


טוב, בואו נתחיל עם הדבר הפשוט:

1) הטכנולוגיה של הסמארטפונים שולטת בחיינו: שאלה? האם ראיתם בזמן האחרון תלמידים שלא מפסיקים להתעסק בפלאפון הסופר-דופר משוכלל שלהם במהלך שיעור במקום להקשיב לשיעור ואז המורה צורחת עליו בגלל שהוא מפר את כללי השיעור של לא להתעסק בפלאפונים? יופי כי אז אני לא היחיד ששם לב להתנהגות חסרת הכבוד הזו! סמארטפונים יצאו מכלל שליטה וכולם מתעסקים בזה. כן, יש לזה המון דברים טובים, פשוט המון אבל בחייכם! כמה גרסאות של אייפון או גלקסי אפשר לייצר בשנה? אנשים מבזבזים את הזמן בלקנות פלאפונים וזה רק בזבוז גדול של כסף. בנוסף, חיי הסוללה יותר קצרים. תגידו מה שאתם רוצים על הפלאפון שלי, הסוללה שלו יכולה לשרוד די הרבה זמן וזה לדעתי גם נורא חשוב.
לאנשים אכפת מאוד מהסמארטפון ולא שזה בלי סיבה טובה אך לדעתי זה יצא קצת משליטה. פה אני מסיים את ההתבטאויות הלא מוצדקות כנגד הסמארטפונים ועובר לדבר הבא.

2) ההתפתחות של הנשק האנושי: את זה אני אסביר. כחלק מהיותנו בני אדם, כלומר מהטבע האנושי, זה טבעי שבני אדם ילחמו זה בזה אך הבעיה היא שעם התפתחות האנושות התפתחו עוד דרכים להרוג אחד את השני, והטכנולוגיה המודרנית הביאה את זה לרמות הכי מסוכנות שהיו אי פעם: מחרבות ורמחים עברנו לתותחים ורובים ההורגים יותר אנשים מרחוק ועושה נזק רב. משם עברנו לטנקים ולהפצצות של טילים שהשתחללו עם הזמן והרגו טונות של חיילים ואזרחים. משם עברנו לביקוע אטום וליצירת נשק העושה נזק בלתי ניתן לעוררין כנוראי וחולני. אך כך התפתחנו, וכך נמשיך להתפתח. טוב אני אפסיק עם הציניות החולנית שלי ונעבור לעובדות: בכל פעם שנשק חדש הומצא מאז ומתמיד במלחמה חדשה, היו יותר הרוגים מאשר במלחמה שקדמה לה, ועם הזמן יותר ויותר אזרחים נפגעו מההמצאות החדשות. זה משהו שאי אפשר לחלוק עליו לדעתי (טוב אפשר, אז בואו נראה אתכם מנסים! בעיקר אתה ירין, תתחיל להביע טיעונים נגד כל מה שכתבתי כי אתה יכול לעשות זאת יותר טוב ממני).
 
3) ההתפתחות שלנו הורסת את הכוכב: אמרתי כבר שהשימוש בטכנולוגיה היא לא מבוקרת? להגיד לכם אילו הוכחות יש לזה? אוקיי, איך נראית הסביבה שלנו? התשובה: מקורות החיים שלנו (המים) מזוהמים מפסולת תעשייתית, חור הבאוזון המגן עלינו מהקרינה של השמש ובזבוז אדיר של משאבים אותם אנו חייבים בשביל להמשיך לקיים אורך חיים כזה. המשאבים של כדו"א מצטמצמים די מהר ובלעדיהם אנו נמות. האוויר מזוהם ויש פחות עצים ויערות בשביל למתן את הנזק וזנים שלמים של חיות נכחדות. כדו"א לאט לאט מת ומצב האוכלוסייה קרוב למצב של "Overpopulation" שבו יהיו יותר מדי אנשים וכדו"א לא יוכל לכלכלם ככוכב לכת. כל זה קורה בגלל מפעלים, מכוניות ועוד המון המון דברים אחרים שאני לא יכול להאמין או לתאר לעצמי שמתרחשים.
הנה משהו לא קשור אבל בימי הביניים, שם לא הייתה התפתחות טכנולוגית או מדעית בגלל הכנסייה הקתולית המשוגעת של פעם (טפו!), המצב הסביבתי היה הרבה יותר טוב. אפילו במאה הקודמת המצב הסביבתי היה קצת יותר טוב לעומת היום. עם ההתפתחות שלנו במבחינה טכנולוגית לא יכולנו לעקוב אחרי הכל בגלל שזה היה מאוד קשה לעקוב אחרי כל הדברים החדשים ולכן כדו"א נפגע עוד ועוד והכל הצטבר.

הנה אתר שיראה את היתרונות והחסרונות של הטכנולוגיה המודרנית עם סרטונים:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=b3J0LWFmdWxhLm9ydC5vcmcuaWx8c2NpZW5jZXNvcmVufGd4OjE2M2U5ODBhZmMxZmJhZmI

טוב, הנה הכתבה שרציתם כל כך. נתראה שבוע הבא.

13 תגובות:

  1. שלום גדעון...
    רק רציתי שתדע שאני לא כמו התלמידים האלה שדיברת עליהם שמתעסקים בטלפון שלהם.
    אני חושב שעד כמה שאתה חושב שהטלפונים רעים,
    עדיין יש שימושים מאוד טובים בשבילם.
    למשל בתחום הרפואה או תחום המדע.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שאתה אומר. באמת יש טונות של דברים טובים שאפשר לעשות עם סמארטפונים שאני לא יודע עליהם. אם לא שמת לב, קצת נמאס לי שנועה לא מניחה לי עם שדרוג הפלאפון וגם מכך שתלמידים תמיד מתעסקים בזה מאשר בשיעור.
      אני בעד טכנולוגיה מודרנית, אבל אני יודע שיש חסרונות רבים ומסוכנים להתקדמות שלנו.

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. כתבה טובה, טיעוני נגד טובים ליתרונות שאני ויהונתן ציינו

    השבמחק
  4. מסכימה גדעון עם כל מה שאמרת. וזה אומר כנראה שצריך למצוא איזון בין יתרונות הטכנולוגיה, לבין החסרונות שלה. למשל, לחפש דרכים ירוקות יותר לייצור אנרגיה, או להשתמש בטלפונים חכמים בתבונה. בלי להתמכר להם.

    השבמחק
  5. מעורר מחשבה גדעון, פעמים רבות אנחנו נוטים לשכוח או להתעלם מכך שיש לתחום ההתפתחות הטכנולוגית גם חסרונות, טוב וחשוב שאתה דואג להעלות את הנושא למודעות במסגרת העיתון,
    בעיניי זו כתבת חובה לקריאה לכל אחד ואחת.

    השבמחק
  6. וואו ממש החזרת מלחמה גדעון!!
    בעיני זה אחלה שהדיון עמוק יותר מהכוונה המקורית, ועוסק ביתרונות וחסרונות של הטכנולוגיה באופן כללי. חשוב בעיני שכל צד ידע גם את הטיעונים של הצד השני וככה נראה תמונה מורכבת ואמיתית יותר, ולא נתייחס לדברים ב'שחור ולבן'. תכף אני מניחה לך :)

    השבמחק
  7. כתבה מצוינת- אני אישית מסכימה עם הרבה דברים שכתבת.
    כתבות הבעד והנגד מאפשרות להתייחס לנושא בצורה מאוזנת.
    יעל דגן

    השבמחק
  8. כתבה מצוינת- אני מסכימה עם רבים מהנימוקים שהעלית.
    נהדר שישנן כתבות של בעד ונגד המאפשרות לראות את התמונה בצורה מאוזנת.
    יעל דגן

    השבמחק
  9. שלום אני יקיר הגבר אני בעד

    השבמחק
  10. חברים של יום טוב, קוראים לי אנטוניו לורה מישראל, אני רופאה במקצועי מנתח, אני בת 45, קרא בעיון את עדות חיי האמיתית כיצד החזרתי את האהבה לשעבר תוך יומיים של נרות נתח אהבה איות תפילה, יש לי כוונות טובות לחלוק את החדשות הטובות כאן כי אני יודע שמידע זה יעזור למישהו שקורא את זה כרגע לרפא לב שבור ולהשיב יחסי אהבה אבודים תוך יומיים. הסטוי שלי אולי דומה, הייתי נשוי לאנטוניו ארבע שנים, בחודש שעבר הוא נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו לאהוב אותי, אבל כל מה שעשיתי היה לשווא, רציתי שהוא כל כך יחזור כי היה לנו שני ילדים קטנים יחד ואני כל כך אוהבת אותו שאני לא יכולה לחיות בלעדיו, שאלתי אותו עם הכל, הבטחתי אבל הוא סירב. הסברתי את הבעיה שלי לעמיתי בעבודה, היא החברה הטובה שלי והיא ייעצה לי ליצור קשר עם מגהץ איות אהבה שיכול לעזור לי לאיית אהבה, אבל אני מהסוג שלעולם לא חשב שחלק מאיות אהבה קיים או יכול לעבוד, לא הייתה לי ברירה אלא לנסות, שלחתי בדוא"ל את כתובת הדוא"ל ליצירת קשר עם ערוץ האיות שהיא נתנה לי וכמה מוניטות אחרי שקיבלתי תגובה. ד"ר אדודווה אמר לי שהוא יכול לעזור לי להחזיר את בעלי, זה היה אין בעיה שהכל יהיה בסדר לפני שלושה ימי עבודה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו על מה לעשות בביתי במהלך תפילת איות אהבה באמצע הלילה. אודודואה השיק לאוויר קטע כתיב של אהבה ובאופן מפתיע, היום השני היה בסביבות השעה 06:00. בן זוגי לאהוב של בעלי התקשר אליי בטלפון הנייד שלי, הייתי כל כך מופתע כי בעלי סירב להתקשר אליי ולא שלח לי טקסט בשלושת השבועות האחרונים, פתאום הוא התקשר להתנצל בפני והוא אמר שהוא יחזור הביתה לבקר אותי והילדים שלי בקרוב. מאז אותו היום הראשון שהוא התקשר אליי, הוא התקשר אלי והתקשר אלי כל יום, היום הוא התקשר לענתי לשיחת הטלפון והוא אמר שוב שהוא כל כך מצטער על כל מה שקרה שהוא רצה שאסלח ואחזור אליו כבן זוג אהבה, שהוא כל כך אוהב אותי. אני כל כך שמח ועד היום התחלנו לחיות יחד באושר כמשפחה אחת. תודתי העמוקה עוברת לד"ר אודודואה על כוחותיו המחוננים להחזיר את הנישואין השבורים ולהחזיר בן זוג לאהבה לשעבר תוך יומיים אהבה לאיות תפילה שעובדת. אני ממליץ עליו בכנות לכל מי שמחפש שיקום אהבה דחוף (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    השבמחק