יום ראשון, 3 במרץ 2019

החללית הישראלית "בראשית''

שלום קוראות וקוראים,

ביום שישי (22.2.19) שוגרה החללית הישראלית "בראשית" לירח. אני החלטתי לקום ולצפות בשיגור. כך שקמתי בשלוש וחצי לפנות בוקר כדי לראות את זה. זה היה נחמד והכל ואני מבינה למה אומרים שזה רגע היסטורי וזה כן במובן רגע היסטורי. כי לחברה שיצרה את החללית, space il, לא היה שום גב ממשלתי מבחינה כספית והיא גם החברה הפרטית הראשונה ששיגרה חללית לירח. 

בעצם כל הסיפור הזה החל כשגוגל הכריזה על תחרות הטסת רכב חלל לירח בשנת 2007. והחברה הישראלית שלנו היא זאת שנכנסה לתחרות אחרונה. והיא הראשונה שהיה לה חוזה שיגור ובסופו של דבר היא גם היחידה מכל מתמודדות התחרות שהצליחה לשגר את החללית. התחרות של גוגל נגמרה ללא זוכה ב2018 אבל זה לא עצר את החברה הישראלית שלנו והחללית שלנו שוגרה.

עכשיו היא רק צריכה לנחות על הירח וכדאי שנקווה שזה יקרה בהצלחה...
במהלך השבוע הייתה בחללית תקלה שבסופו של דבר תוקנה אבל לחללית יש עוד דרך ארוכה עד שתגיע לירח והסיכוי לתקלות נוספות לא כל כך נמוך.

החללית אמורה לנחות ב11 באפריל אבל גם אם היא לא תנחת ותתרסק על הירח זה עדיין יהיה סוג של הישג כי היא נכנסה לתוך המסלול של הירח, ובמהלך ההיסטוריה של חקר החלל היו כמה חלליות שנשלחו להתרסק על הירח.

תוצאת תמונה עבור החללית בראשית

4 תגובות:

  1. דיברו על זה הרבה בחדשות והייתי שמח עם היית מוסיף סרטון שקשור לחללית "בראשית"

    השבמחק
  2. הלוואי שהיא תגיע... את חושבת שזה צעד בדרך לטיסות תיירותיות ישראליות לחלל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שעד שישראל תעשה טיסות תיירותיות לחלל יעברו עוד חמישים שנה...
      אבל נראה לי בקרוב כן יתחילו טיסות תיירותיות לחלל רק שזה אמור לעלות הון עתק

      מחק
  3. עמית, גם אני עוקבת אחרי החללית, סוג של גאוה ישראלית. אני לא מתמצאת בחלל, במשמעויות הטכנולוגיות וכו' אבל מעריכה את המוטיבציה, הנחישות, הדבקות במטרה הכוח הזה שהתאגד יחד ובסופו נשלחה חללית ישראלית ראשונה. שנצליח!!!

    השבמחק